Gå til innhold

ja jeg er utro, og jeg akter å fortsette med det...

Anbefalte innlegg

Jo, men jeg skjenket det ikke en tanke at hun hadde brukt dette nicket, og så mange forskjellige andre nick i mellomtiden. Jeg har sagt det før, dette forstår jeg ikke og har ikke lyst å forstå det.

Hvis du ikke har "lyst til" å forstå slikt, så har du kanskje ikke noe her å gjøre?

Fortsetter under...

• Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ade|ina

16

• Goliath

13

• Prozak

13

• flisa

11

Mest aktive i denne tråden

Nei, jeg har ikke avslørt noen navn. Og hun har ikke bedt meg om å la være. Dette forstår jeg ikke, og har ikke lyst til det heller. Herinne er alle anonyme.

Med en slik holdning så har du intet her å gjøre.

Det er min personlige oppfatning.

Med en slik holdning så har du intet her å gjøre.

Det er min personlige oppfatning.

Ja og din private oppfatning interesser meg veldig lite. Du har ingenting med å bestemme hvem som skal være her og hvem ikke. For ikke å snakke om å støtte personangrep under forskjellige nick, som du følger med på og tror at alle andre gjør også.

Nei den tanken har jeg ikke tenkt, og akter ikke å tenke den. Men jeg har ikke tenkt å fortsette slik utrolig anonymitet. Jeg tok dette som fleip, og fremdeles er det det i mine øyne. Dette er og blir et anonymt forum. Jeg er ikke her for å bli kjent med noen i mitt virkelige liv.

Og det finnes andre her som nettopp har behov for å holde på den anonyminteten. Men som av årsaker vi ikke vet ikke lenger har det for det nicket de tidligere har brukt.

Derfor ønsket om å bytte nick og forbli anonym overfor den/de som kjente henne gjennom hennes tidligere nick.

Forstår du ikke det, så forstår du heller ikke ordet eller begrepet "anonym".

Dette er sansynligvis en av de aller viktigste etiske regler på et slikt forum, og de som ikke respekterer det blir heller ikke respektert.

Om du liker det eller ikke har intet med saken å gjøre.

Nei, jeg har ikke avslørt noen navn. Og hun har ikke bedt meg om å la være. Dette forstår jeg ikke, og har ikke lyst til det heller. Herinne er alle anonyme.

Selv jeg som bare har lest bruddstykker av denne tråden ser jo at du i et av dine innlegg kaller Adelina ved hennes gamle nick. DET er det som menes med outing. Og det er dårlig gjort og fullstendig unødvendig!

Annonse

Ja det er greit, jeg kan godt stå for å være dum. Og det vil jeg gjerne være. For meg er det noe av det dummeste å være på et anonymt forum, som siden ikke er anonymt.

Unnskyld meg men tror du at et anonymt forum betyr at du er anonym her uansett hva du skriver her?

Eller tror du det er et anonymt forum fordi du kan bruke et anonymt nick?

Et nick som er anonymt helt til en eller annen av ulike årsaker vet hvem som står bak nicket.

For da er hverken forumet eller nicket anonymt for den det gjelder lenger, og derfor et behov for å skifte nick.

Helt til en eller annen idiot kommer inn og fortelle hvilket nick vedkommende brukte tdiligere.....

Forstår du dette så forstår du kanskje også hvem jeg mener er idioten her - som i tillegg lyver så det renner om noe som så lett kan gjennomskues/dokumenteres gjennom det som faktisk er skrevet i denne tråden?

Hei der...

Var ikke meningen å ikke svare...har mye å gjør...takk for svarene alle sammen...ler

Saken er den at ja, jeg har nok litt dårlig samvittighet likevel.... Det er moro å se at dere ble så provosert da,....Jeg satt og skrev en sen natt, måtte få ut litt frustrasjon, og jeg var egentlig veldig sint....bla bla bla....Men jeg er like fullt utro... Så jeg tenker og tenker og tenker...men hva i helvete skal jeg gjør....Jeg kan ikke si nei til det som er et etterlengtet lyspunk i livet mitt....(utenom mine barn på 9 og 5 år..det er vel de som er grunnen til at jeg fremdeles er her.,,)

Joda, mannen min er snill, og han har aldri verken slått..eller vært voldelig på annen måte...Han unner meg alt jeg trenger av materielle goder...men dette er nesten verre... jeg lengter etter noe mer...litt kjærlighet, en klem, osv...

Dere må ikke tro jeg ikke har prøvd å fikse opp i dette...første gang for 5 år siden...et år etter at vi giftet oss....etter en stund gav jeg opp....så forsøkte jeg igjen..

Vi har vært til familierådgivning...han gikk med bare en gang...etter det måtte jeg gå alene....

Og det er liksom ikke bare han jeg i tilfellet reiser fra...det er hus, venner, naboer, familie, barna får jeg sett mindre til.. og ja en trygg økonomi...kommer vel ikke utenom det..osv...

Det har vært oss to i mange år nå....var samboere i fem år før vi giftet oss...og kjærester før det..han er snill, og i alles øyne en kjernekar. Han stiller opp for både venner og familie dersom det er noe.... det gjør det bare verre for meg å gå..ingen vil forstå hvorfor..

Jeg vet jeg løper en risiko, og det er ekteskapet mitt som innsats, og jeg tror jeg er villig til fremdeles løpe den risikoen...Men, selvsagt gjør det litt med meg å se så mange sterke reaksjoner...

Det var vel nokså klart ut fra begynnelsen av innleget mitt at jeg ikke forsøkte å oppnå verken aksept for det jeg gjør eller sympati på noen måte...men, har ingen jeg kan snakke med dette om, som nok naturlig er, så derfor håpte jeg på litt reaksjoner...ler og det ble det...

Jeg trenger visst å ristes litt ja...hehe

Skjønner at jeg i manges øyne er jeg nok ei egoistisk kjerring,,,trøster meg emd at dere ikke kjenner meg...jeg nok reist for lenge siden hadde jeg vært det...Jeg er vel bare blitt litt lei av å ta ting for gitt...

Jeg vil være meg, den jeg selv liker best.. om ikke annet så i allefall for en stund...

Om situasjonen er slik du beskriver, så hadde det nok vært fornuftig å ta en slik "jeg tror ikke dette går lenger" samtale med gubben.

En sak er at du mistrives, en annen sak er at barna merker det når far eller mor ikke trives i et parforhold.

Og selv om dette med en elsker virker forlokkende og positivt nå - en dag får barna dine vite om dette; det er nesten garantert.

Hvordan har du tenkt å håndtere den krisen det vil innebære for dem?

Uansett alder på barna når de finner ut av dette, så vil de oppleve en rimelig stor lojalitetskonflikt som -kan- være sterkt emosjonelt destruktiv for dem.

For min del er jeg ikke så interessert i svarene på disse spørsmålene; men for din egen del bør du tenke gjennom problemstillingene.

Tror jammen jeg ble litt engasjert i noe som hverken hadde med muslimer, fartsgrenser, jøder eller kriminalitet å gjøre jeg:-)

og jeg har nå skrevet flere innlegg som jeg ikke har sendt -fordi, du min ARA har skrevet nøyaktig like :) hehe

ha en god kveld!

Gjest KariKruskakli.

Jeg opplever denne hetsen mot meg her som utstøting. Du har tydeligvis ikke lagt bak deg å ha vært uenig med meg i kontantstøttedebatten. Så du synes det er greit at hver og en sårer meg, siden du følte deg såret av meg en eller annen gang.

Jo jeg har lagt bak meg det. Jeg har hatt andre diskusjoner med deg i ettertid,og jeg har ikke på noen måte kranglet med deg.

Jeg vil bare si til deg, at når man sjøl kan være kvass, så får man tåle at andre også kan være det.

Uten at man skal ty til slike virkemidler som en viss herremann gjorde for en tid tilbake.

Men når det kommer til stykket er jo ikke det som skjer på Dol så fryktelig viktig da.

Noen utstøting er det ihvertfall ikke. Jeg vil gjerne at du skal være her jeg.

Annonse

Kan ikke du fundere litt over at dette er skrevet i et øyeblikk, og at dagen etter så lyder hun på en helt annen måte. Slik er det når en ikke vet noen ting, og har ikke tak på livet sitt.

Det gjelder tydeligvis mange herinne, jeg tror alle vet hva jeg sikter til at de ikke tenker over hva de skriver. Når jeg får kjeft for å skrive om min bakgrunn så er jeg oppgitt, og lurer på hva slags følelser ligger bak. Jeg er ikke oppgitt, jeg er eitrende sint på slik hønsegårdsoppførsel som noen kvinner synes er passe utefra sin rettferdighetssans.

Hmmm....undres på hva kona sier til at jeg omtales som kvinne ;-)

Men ja, responderer på innlegget slik det ble skrevet; og problemstillingen slik den ble fremlagt.

Ønsker man mer nyanserte svar her inne, fremlegger man også problemstillingen på en mer nyansert måte, etter min mening.

Må hun være barmfager og ung og blond, holder det ikke lenge at hun er god i senga??

:-))

Tja, si det...?

Har aldri hatt behov for å jakte på en elskerinne; så har heller ingen formening om hvordan en god elskerinne skal være ;-)

Nei jeg er like sint i dag over din ufyselighet. Og sier igjen SKAM DEG over din oppførsel mot meg.

bebba - hvis du setter deg ned, klipper ut samtalen mellom deg og Adel\na her, så bør det gå noen alarklokker. Du plukker ting ut av lufta, du drar konklusjoner ut av sammenhenger som viker helt oppdiktet, og viker i det hele tatt rimelig lite stabil. Beklager å måtte si det, men det er nesten skremmende å lese det du skriver.

"............................"

Gjest KariKruskakli.

Ok, jeg er nok mer naiv enn jeg trodde. Det har aldri vært i tankene mine at hun var shandy uten i det øyeblikket jeg skrev det. Hun har da sikkert brukt mange andre nick i mellomtiden. Dette forstår jeg ingenting av, og har sagt det før at jeg forstår ikke hvorfor man skifter anonyme nick overtil et annet for å være anonym. Og siden tro at alle vet hvem en er. Jeg undrer meg virkelig og forstår enda mindre, og det er fordi jeg er dum og naiv og har lyst å fortsette med det. Hvorfor skal jeg fundere over andres bruk av anonyme nick.

Nei, du er nok langt ifra så naiv. Det nekter jeg å tro.

Kan du ikke bare innrømme at du gjorde en feil isteden?

Selv skiftet jeg nick fordi jeg følte at jeg hadde lagt ut alt for mye om meg og mitt her inne. Da begynte etterhvert å få en følelse av at jeg kunne bli gjenkjent. Altså jeg var redd for at jeg ikke lenger var så anonym som jeg ønsket.Forstår du?

Av samme grunn kommer jeg igjen til å skifte nick etter en stund.

Ade\ina hadde nok enda viktigere grunner,slik jeg forsto henne.

Nei du har ikke gjort meg noen verdens ting. Jeg ble eitrende sint pga. kommentarer om hvor lei en annen doler var av å høre om min bakgrunn. For øvrig så tok hun bare en del av den, hun nevnte ikke noe om at jeg prøvde å hevde meg med at jeg hadde vært langtidssykemeldt pga. dyp depresjon, har erfaring med antidepressiva og har hatt samtaleterapi hos psykolog. Dette er det som var grunnen til at jeg begynte her på Dol, nå er det fordi jeg er hvilende nattevakt og skal legge meg med engang alle sover. I tillegg jobber jeg fire dager som spesialpedagog og studerer på universitetet en dag i uka. Ikke akkurat en situasjon som alle misunner meg, men selvom jeg ofte er trøtt så er jeg selvstendig, og klarer meg bra. Jeg er heller ikke norsk, og har derfor en annen erfaringsbakgrunn enn mange andre herinne. Har aldri tenkt at noen kunne tro at det var noe å hevde seg med. Mange blir mistenksomme med engang de hører en aksent, kanskje ikke minst på telefonen.

At du har hatt det vanskelig, å at du sliter i hverdangen - betyr det at andre har plikt til å være enig med deg i moralske sprørsmål som diskuteres?

"............................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...