Gå til innhold

so much for free enterprise

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fire store matkjedene sier de ønsker fri konkurranse. Samtidig har de svartelistet vareleverandører som samarbeider med nykommeren Lidl.

Kilde:

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article415834.ece

I den siste Sovjetstaten på den 33 breddegrad sitter sitter nå fire store aktører på hver sin tue og sørger for at matvareutvalget i deres egne stormarkeder likner mest på hyllene i en polsk butikk anno 1968.

Jævla mafia!

Skrevet

Skulle dette være kritikk av det frie marked, eller påstår du at alle disse milliardærene er ortodokse marxister?

Bestem deg da!

Skrevet

Ja, rart - jeg trodde vi hadde et godt utvalg i butikkene våre helt til jeg kom ned i Europa - Da var det som om VI kom fra det jeg trodde Østbli\okklandene slet med - det er jo pinlig! . . Mafia ja! - De LEKER jo ikke butikk....

Og pizzaen på Lidl er god...og croissantene, og grønnsakene er store og billige, og betjeningen er hyggelig - men uvant forpakning, selvsagt...Hva gjør vel det?

På den annen side -jeg er litt lei de stoooooore varemagasinene, jeg ønsker mer av bakerier, fiskehandel, kjøttforetning, etc. etc. men har full forståelse for at de ikke klarer seg mot de store gigantene.

Skrevet

Denne kan jeg faktisk skrive under på! ;o)

Beste hilsen fra

Skrevet

Ja, rart - jeg trodde vi hadde et godt utvalg i butikkene våre helt til jeg kom ned i Europa - Da var det som om VI kom fra det jeg trodde Østbli\okklandene slet med - det er jo pinlig! . . Mafia ja! - De LEKER jo ikke butikk....

Og pizzaen på Lidl er god...og croissantene, og grønnsakene er store og billige, og betjeningen er hyggelig - men uvant forpakning, selvsagt...Hva gjør vel det?

På den annen side -jeg er litt lei de stoooooore varemagasinene, jeg ønsker mer av bakerier, fiskehandel, kjøttforetning, etc. etc. men har full forståelse for at de ikke klarer seg mot de store gigantene.

Ja, husker du Auchan, Cherbourgh...*sukk*

Pinadø et par hektar som bugnet av godsaker...

Gleder meg til å reise nedover igjen.

Skrevet

Ja, husker du Auchan, Cherbourgh...*sukk*

Pinadø et par hektar som bugnet av godsaker...

Gleder meg til å reise nedover igjen.

Du ER klar over at det er samme eiere som en av kjedene i Norge?

Skrevet

Bare det i seg selv er en god grunn til å handle på Lidl ;-)

De har forøvrig en del utmerkete kaffeblandinger der - skal hamstre en del av dem neste gang jeg er i nærheten av denne tyske lavprisbutikken.

Skrevet

Bare det i seg selv er en god grunn til å handle på Lidl ;-)

De har forøvrig en del utmerkete kaffeblandinger der - skal hamstre en del av dem neste gang jeg er i nærheten av denne tyske lavprisbutikken.

jeg handler der - masse med meget hevet hode! .)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...