Gå til innhold

Kan man prøvekjøre med passasjerer?

Anbefalte innlegg

Gjest skal prøvekjøre en liten tur
Skrevet

Takk for svar!

Fortsetter under...

Skrevet

Eh, snakker du om å prøvekjøre en bil? I så fall kan man hvertfall være tre, for det var vi når vi prøvekjørte biler.

Gjest skal prøvekjøre
Skrevet

Eh, snakker du om å prøvekjøre en bil? I så fall kan man hvertfall være tre, for det var vi når vi prøvekjørte biler.

Var dere tre? Vi pleier å være to, men broren min skal et sted og jeg lurte på om jeg kunne kjøre (altså med faren vår ved siden av meg og broren min i baksetet).

Skrevet

Var dere tre? Vi pleier å være to, men broren min skal et sted og jeg lurte på om jeg kunne kjøre (altså med faren vår ved siden av meg og broren min i baksetet).

Det heter øvelseskjøre, ikke prøvekjøre.

Man kan prøvekjøre en bil man har lyst til å kjøpe, altså prøve den før man evt. kjøper.

Men jeg vet ikke svar på spørsmålet ditt. Det skulle ikke forundre meg om vegvesen.no har svar på spm. derimot... :-)

Skrevet

Jeg regner med det er øvelseskjøring du mener - og det er lov å ha med passasjerer.

Annonse

Skrevet

Det kan du selvsagt gjøre, men HVIS det skulle skje noe så gjelder ikke forsikringen.

Skrevet

Hæ??? Kan dere ikke bare kjøre ham dit han skal da, før dere skal prøvekjøre? Dere må vel kjøre til bilforretningen først, uansett?

Skrevet

Regner med at du mener øvelseskjøre. Ja du kan ha med passasjer i bilen. At forsikringen ikke gjelder som en her hevder er sprøyt. Det er den som sitter ved din side og oppfyller reglene for å være ledsager som regnes som fører av kjøretøyet.

Men jeg regner med at du er klar over at alle nå må ha traffikalt grunnkurs for å kunne øvelseskjøre?

Skrevet

I følge kjørelæreren min er det lov.. jeg øvelseskjører noen ganger med sambisen bak..

Skrevet

Hehe... Nå lurer jeg veldig på om det er øvelseskjøre eller prøvekjøre du egentlig mener.

Skrevet

jeg har hørt og lest at du ikke har lov til å ha andre passasjerer i bilen enn ledsager (altså den som har førerkort og som øvelseskjører sammen med deg)

Gjest Nyco den første
Skrevet

Her satt jeg å leste; "Kan man prøvekjøre passasjerene...?"

Og jeg tenkte hva i F...??

*gnir meg i ævva*

Annonse

Skrevet

Her satt jeg å leste; "Kan man prøvekjøre passasjerene...?"

Og jeg tenkte hva i F...??

*gnir meg i ævva*

...og nå leste jeg; "gnir meg i ræva" -hehe

Skrevet

...og nå leste jeg; "gnir meg i ræva" -hehe

Det leste forsyne meg jeg og! :o)

Skrevet

Det er så enkelt at du har lov til å øvelseskjøre på samme måte som du har lov til å kjøre når du har fått førerkort. Det igjen betyr at du kan ha med andre passasjerer, kjøre med tilhenger, kjøre på E6 osv, osv. Men det er ledsageren din som skal vurdere om hvor du skal kjøre, om du bør ha med passasjerer, om du bør kjøre på E6 osv, osv.

Skrevet

Vi er nok litt i den anale alderen! hehe

Skrevet

Det er så enkelt at du har lov til å øvelseskjøre på samme måte som du har lov til å kjøre når du har fått førerkort. Det igjen betyr at du kan ha med andre passasjerer, kjøre med tilhenger, kjøre på E6 osv, osv. Men det er ledsageren din som skal vurdere om hvor du skal kjøre, om du bør ha med passasjerer, om du bør kjøre på E6 osv, osv.

Det er ikke tillatt å øvelsekjøre på alle veier. Det finnes unntak, eller det gjorde i det minste det.

Gjest skal øvelseskjøre
Skrevet

Regner med at du mener øvelseskjøre. Ja du kan ha med passasjer i bilen. At forsikringen ikke gjelder som en her hevder er sprøyt. Det er den som sitter ved din side og oppfyller reglene for å være ledsager som regnes som fører av kjøretøyet.

Men jeg regner med at du er klar over at alle nå må ha traffikalt grunnkurs for å kunne øvelseskjøre?

traffikalt grunnkurs: mener du teoriprøven? Har tatt den.

Gjest en annen
Skrevet

Jeg også....:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...