Gjest skal prøvekjøre en liten tur Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Takk for svar! 0 Siter
Niobe Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Eh, snakker du om å prøvekjøre en bil? I så fall kan man hvertfall være tre, for det var vi når vi prøvekjørte biler. 0 Siter
Gjest skal prøvekjøre Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Eh, snakker du om å prøvekjøre en bil? I så fall kan man hvertfall være tre, for det var vi når vi prøvekjørte biler. Var dere tre? Vi pleier å være to, men broren min skal et sted og jeg lurte på om jeg kunne kjøre (altså med faren vår ved siden av meg og broren min i baksetet). 0 Siter
Gemini Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Var dere tre? Vi pleier å være to, men broren min skal et sted og jeg lurte på om jeg kunne kjøre (altså med faren vår ved siden av meg og broren min i baksetet). Det heter øvelseskjøre, ikke prøvekjøre. Man kan prøvekjøre en bil man har lyst til å kjøpe, altså prøve den før man evt. kjøper. Men jeg vet ikke svar på spørsmålet ditt. Det skulle ikke forundre meg om vegvesen.no har svar på spm. derimot... :-) 0 Siter
Gyda Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Jeg regner med det er øvelseskjøring du mener - og det er lov å ha med passasjerer. 0 Siter
LuzyNuzy Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Det kan du selvsagt gjøre, men HVIS det skulle skje noe så gjelder ikke forsikringen. 0 Siter
Niobe Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Var dere tre? Vi pleier å være to, men broren min skal et sted og jeg lurte på om jeg kunne kjøre (altså med faren vår ved siden av meg og broren min i baksetet). Hæ??? Kan dere ikke bare kjøre ham dit han skal da, før dere skal prøvekjøre? Dere må vel kjøre til bilforretningen først, uansett? 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Regner med at du mener øvelseskjøre. Ja du kan ha med passasjer i bilen. At forsikringen ikke gjelder som en her hevder er sprøyt. Det er den som sitter ved din side og oppfyller reglene for å være ledsager som regnes som fører av kjøretøyet. Men jeg regner med at du er klar over at alle nå må ha traffikalt grunnkurs for å kunne øvelseskjøre? 0 Siter
Spirello Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 I følge kjørelæreren min er det lov.. jeg øvelseskjører noen ganger med sambisen bak.. 0 Siter
Åsemor Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Hehe... Nå lurer jeg veldig på om det er øvelseskjøre eller prøvekjøre du egentlig mener. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 jeg har hørt og lest at du ikke har lov til å ha andre passasjerer i bilen enn ledsager (altså den som har førerkort og som øvelseskjører sammen med deg) 0 Siter
Gjest Nyco den første Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Her satt jeg å leste; "Kan man prøvekjøre passasjerene...?" Og jeg tenkte hva i F...?? *gnir meg i ævva* 0 Siter
flisa Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Her satt jeg å leste; "Kan man prøvekjøre passasjerene...?" Og jeg tenkte hva i F...?? *gnir meg i ævva* ...og nå leste jeg; "gnir meg i ræva" -hehe 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 ...og nå leste jeg; "gnir meg i ræva" -hehe Det leste forsyne meg jeg og! ) 0 Siter
mrxx Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Det er så enkelt at du har lov til å øvelseskjøre på samme måte som du har lov til å kjøre når du har fått førerkort. Det igjen betyr at du kan ha med andre passasjerer, kjøre med tilhenger, kjøre på E6 osv, osv. Men det er ledsageren din som skal vurdere om hvor du skal kjøre, om du bør ha med passasjerer, om du bør kjøre på E6 osv, osv. 0 Siter
flisa Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Det leste forsyne meg jeg og! ) Vi er nok litt i den anale alderen! hehe 0 Siter
nick Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Det er så enkelt at du har lov til å øvelseskjøre på samme måte som du har lov til å kjøre når du har fått førerkort. Det igjen betyr at du kan ha med andre passasjerer, kjøre med tilhenger, kjøre på E6 osv, osv. Men det er ledsageren din som skal vurdere om hvor du skal kjøre, om du bør ha med passasjerer, om du bør kjøre på E6 osv, osv. Det er ikke tillatt å øvelsekjøre på alle veier. Det finnes unntak, eller det gjorde i det minste det. 0 Siter
Gjest skal øvelseskjøre Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Regner med at du mener øvelseskjøre. Ja du kan ha med passasjer i bilen. At forsikringen ikke gjelder som en her hevder er sprøyt. Det er den som sitter ved din side og oppfyller reglene for å være ledsager som regnes som fører av kjøretøyet. Men jeg regner med at du er klar over at alle nå må ha traffikalt grunnkurs for å kunne øvelseskjøre? traffikalt grunnkurs: mener du teoriprøven? Har tatt den. 0 Siter
Gjest en annen Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Det leste forsyne meg jeg og! ) Jeg også.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.