serendipity Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Selvfølgelig ikke. Men man stoler naturligvis mindre på en person man allerede har tatt i en løgn enn en man ikke har tatt i en løgn. Hva han løy om er uinteressant. Poenget er at han løy - og i mine øyne stoler man ikke på en løgner. Jeg er helt enig med deg i at det er fullstendig på tryne å avtale å møte en fyr man aldri tidligere har møtt før hjemme hos han første gang man møtes. Så hun burde igrunn være glad han ikke gjorde værre ting enn "skryte av seg et par år". Jeg har garantert selv også lagt på litt eller trukket fra (om ikke akkurat på alderen) for å imponere noen en gang, så jeg syntes det er mer tåplig enn alvorlig. Men virkelig alvorlig kunne det vært å møtt denne fyren hjemme hos han. Selv om han ikke virker mer skumme av å ha løyet om alderen. 0 Siter
serendipity Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Nei det blir mot mine "regler"!! 33 år liksom!!! DET blir for gammelt! Åhhrr......*snufs* Å så 3 år avgjør om ha er noe eller ei, det er ikke selve løgnen?? Syntes kanksje du lager ti høner ut av ei fjær her. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Så hun burde igrunn være glad han ikke gjorde værre ting enn "skryte av seg et par år". Jeg har garantert selv også lagt på litt eller trukket fra (om ikke akkurat på alderen) for å imponere noen en gang, så jeg syntes det er mer tåplig enn alvorlig. Men virkelig alvorlig kunne det vært å møtt denne fyren hjemme hos han. Selv om han ikke virker mer skumme av å ha løyet om alderen. Så du ville ikke blitt skeptisk til en fyr du aldri hadde møtt og som du plutselig tok i en løgn? Det ville jeg. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Kjempeteit - også for 3 usle år da! Kanskje han er en patologisk løgner? 0 Siter
musikeren Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Så hun burde igrunn være glad han ikke gjorde værre ting enn "skryte av seg et par år". Jeg har garantert selv også lagt på litt eller trukket fra (om ikke akkurat på alderen) for å imponere noen en gang, så jeg syntes det er mer tåplig enn alvorlig. Men virkelig alvorlig kunne det vært å møtt denne fyren hjemme hos han. Selv om han ikke virker mer skumme av å ha løyet om alderen. Veldig interessant det du skriver. Men svar meg nå på en ting: Vi har sittet og sett på "Serendipity". ... Ikke av de helt store, men søt og underholdende. Men hva betyr sjølve ordet? Står ikke i ordlista engang:-/ Skjønner at det har noe med skjebne og sånn å gjøre... 0 Siter
cecily Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Veldig interessant det du skriver. Men svar meg nå på en ting: Vi har sittet og sett på "Serendipity". ... Ikke av de helt store, men søt og underholdende. Men hva betyr sjølve ordet? Står ikke i ordlista engang:-/ Skjønner at det har noe med skjebne og sånn å gjøre... Jeg vet, jeg vet *rekker ivrig opp hånda*. Det betyr lykketreff. 0 Siter
serendipity Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Veldig interessant det du skriver. Men svar meg nå på en ting: Vi har sittet og sett på "Serendipity". ... Ikke av de helt store, men søt og underholdende. Men hva betyr sjølve ordet? Står ikke i ordlista engang:-/ Skjønner at det har noe med skjebne og sånn å gjøre... Lykketreff :-))))) 0 Siter
MsSophie Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Så du ville ikke blitt skeptisk til en fyr du aldri hadde møtt og som du plutselig tok i en løgn? Det ville jeg. Phø....jeg har hele tiden fortalt deg at jeg er 38 når jeg egentlig er 25, mener du at du fremdeles ikke vil treffe meg....? 0 Siter
serendipity Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Jeg vet, jeg vet *rekker ivrig opp hånda*. Det betyr lykketreff. *flink jente* Er veldig mange som har spurt om det "opp gjennom årene". Visste du det fra før?? 0 Siter
musikeren Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Lykketreff :-))))) Aha... Der kom det. Takk! Det begynte faktisk å irritere meg litt:-) Men hvorfor står det ikke i ordboka? 0 Siter
serendipity Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Aha... Der kom det. Takk! Det begynte faktisk å irritere meg litt:-) Men hvorfor står det ikke i ordboka? Tror det er i noen ordbøker, men da er ordet oppdelt. Det er skrevet mye om det.. Lykketreff i seg selv er egnetlig ikke en god oversettelse, men en litt "forenklet romantisert tolkning". Det var noen her på DOL som fant den "tolkingnen" for meg et sted. (det er ikke 100% korrekt, men "god nok for meg, he he). Jeg mener det korrekte er at:Serendipity sier noe om hvordan eller måten en vitenskapelig oppdagelse kan forekomme på. Skal se om jeg finner noe mer til deg :-) 0 Siter
serendipity Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Aha... Der kom det. Takk! Det begynte faktisk å irritere meg litt:-) Men hvorfor står det ikke i ordboka? http://www.nrk.no/programmer/radio/verdt_a_vite/vitenskap/834513.html Her kan du se litt ;-) Svært smigret over interessen for meg, he he. 0 Siter
musikeren Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 http://www.nrk.no/programmer/radio/verdt_a_vite/vitenskap/834513.html Her kan du se litt ;-) Svært smigret over interessen for meg, he he. En slags blanding av lykketreff og årvåkenhet, altså. Eller en evne til å sanse lykketreffene, og se mulighetene av dem, når de svever forbi, om du vil. Interessant:-) Ja, det er fra den filmen du har nicket, eller? 0 Siter
serendipity Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 En slags blanding av lykketreff og årvåkenhet, altså. Eller en evne til å sanse lykketreffene, og se mulighetene av dem, når de svever forbi, om du vil. Interessant:-) Ja, det er fra den filmen du har nicket, eller? Noe sånt ja ;-) Vet du det er jeg litt usikker på, om jeg valgte nicket etter å ha sett/hørt om filmen eller om jeg gjorde det før.Hørte noen som sa det, og syntes ordet var litt kult/spennende og sjekket hva det betydde. Men jeg har sansen for det ordet, både betydningen av det og uttalen av det. Søk på Yahoo så finner du ut hvor mye som egentlig heter Serendipity, alt fra hotell til bibelgrupper og fluer (som man bruker til å fiske med) og alt kan liksom relateres til "Lykketreff" 0 Siter
cecily Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 *flink jente* Er veldig mange som har spurt om det "opp gjennom årene". Visste du det fra før?? Nei, du fortalte meg det da jeg skrev nicket ditt feil. 0 Siter
serendipity Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Nei, du fortalte meg det da jeg skrev nicket ditt feil. Ok, stemmer det ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.