Gå til innhold

Storbyweekend i Europa - Hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha vår første langhelg borte fra barna etter at vi fikk dem for 4 år siden.

Vi vil dra til en sjarmenrende by, der man også kan oppleve litt. Gjerne med mulighet for pitte litt shopping.

Hvilken by vil dere anbefale?

Lips1365380508
Skrevet

Paris, eller Roma. London er veldig dyr...har jeg hørt.

Skrevet

Praha har jeg hørt er kjempe fint. Eller så har du Roma, Paris, Berlin..

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Praha, ja! Men ikke for shopping.

Skrevet

Praha eller Roma.

Alternativ er selvfølgelig Paris eller London - men skulle jeg reist noe sted NÅ, ville jeg definitivt reist tilbake til Praha (vært der 2 ganger).

Et noe "utradisjonelt" valg er f.eks. Tallinn - men ikke så mye shopping som andre steder der, altså.

Skrevet

Palma! På Mallorca, var der på langweekend i mai i fjor, og drar tilbake nå i juni.

Passe liten storby, masse å se på, nydelig mat, nok å shoppe og deilig klima.

Dessuten er det billig å dra dit, hvis man bestiller flybillett og hotell via SAS. Vår weeknendtur i juni kommer på 1700 kr. med fly og hotell. Torsdag til søndag.

Skrevet

Hva med Nice? Var der selv for litt over et år siden. Stor by, enorme shoppingmuligheter, mye å se på i umiddelbar nærhet. Og om det er på våren så kan man sole og bade litt også.

Skrevet

København eller Stockholm. Helt herlig og deilig romantisk.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Marseille, Edinburgh eller Krakow er gode og utradisjonelle valg.

Skrevet

Sier meg enig i Palma. Har ikke vært i Praha, men skulle gjerne ha vært der.

Jeg skal endelig til Amsterdam i pinsen -den har stått lenge på listen:-)

Må jo si at København og Stockholm også er bra alternativer, Paris er en klassiker (ihvertfall for frankofile som meg selv), og Milano overrasket til det positive -både på shopping og restauranter!

Men det viktigste av alt er kanskje reisefølget:-)

(derfor sparer jeg Roma til jeg har en kjæreste)

God tur!

Gjest inget nick nu
Skrevet

Gøteborg er en sjarmerende by! Jeg kan gi mange tips til hva som er verdt å se og gjøre, for jeg bor her:) Bare spør!

Gjest ex-bridget
Skrevet

Budapest, kjempesjarmerende og billig !!!

Skrevet

Sier meg enig i Palma. Har ikke vært i Praha, men skulle gjerne ha vært der.

Jeg skal endelig til Amsterdam i pinsen -den har stått lenge på listen:-)

Må jo si at København og Stockholm også er bra alternativer, Paris er en klassiker (ihvertfall for frankofile som meg selv), og Milano overrasket til det positive -både på shopping og restauranter!

Men det viktigste av alt er kanskje reisefølget:-)

(derfor sparer jeg Roma til jeg har en kjæreste)

God tur!

Ah.... Jeg vil også til Amsterdam *svært misunnelig*

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Gøteborg er en sjarmerende by! Jeg kan gi mange tips til hva som er verdt å se og gjøre, for jeg bor her:) Bare spør!

Jeg spør: Hvordan er det best å bo? Har bodd på ukoselige dyre hoteller et par ganger.

Gjest tjohooo
Skrevet

Praha, ja! Men ikke for shopping.

Hvorfor ikke? Fant masse fint i praha...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...