Gå til innhold

Til dere som bruker linser...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har insett at nå må jeg få meg linser... jeg ser ikke om trikken kommer før den er 20 meter unna, ser ikke hvilket nummer det er før den er 5 meter unna..

Tar lappen, så det blir vikitgere å se ordentlig nå..

Hvordan linser anbafaller dere? Er det vansklig å ta på? Hvor lang tid bruker du?

Og viktigst av alt for en som er litt blakk; Hva koster det? Hvordan linser burde jeg ha? Mnd.linser?

Hvor mye koster det dere i mnd å ha linser?

Skrevet

jeg har linser fra Brilleland som jeg får tilsendt i posten. De skifter jeg hver dag. Synes det var noe herk å styre med linsevæske og huske å legge dem i riktig etuie (særlig hvis du har ulik styrke). Før hadde jeg toukers linser og da måtte jeg huske og skrive opp når jeg skiftet linser. spesielt trøblete hvis du mister en linse.

sparer også penger på det, hvis jeg bestemmer meg for å gå med briller noen dager.

Betaler vel 430 (tror jeg) hver måned. linsekontroll betaler jeg da ingenting for.

Lips1365380508
Skrevet

Det er dyrt. Har månedslinser, og har har brukt linser i 5 år nå. I begynnelsen brukte jeg langt tid på å sette de inn, men ble vant til det etterhvert...

Synsenteret Synsam er jeg hos, og er fornøyd med de. Betalte 1000 kr i halvåret hos de, men nå bestiller jeg fra nettet, og betaler 400 i halvåret. Sparer mye på det, men eneste minuset er at jeg ikke har gratis kontroll hos optiker lenger.. men men. Har ikke så god råd, derfor lønner det seg å bestille fra nettet.

Skrevet

Jeg bruker Acuvue dagslinser. De er kjempebehagelige på. Før brukte jeg Focus Dailies, men de var tykkere, og øynene mine ble røde på kvelden.

Acuvue-linsene er kanskje litt vanskeligere å ta på siden de er tynnere, men det er gjort på under et halvt minutt.

Skrevet

Den første tiden er det litt plunder, men etter en stund er det lettere enn å knyte skoene. Noe ala å gre håret eller putte gaffelen i munnen når du spiser.

Hvilke linser som anbefales er veldig individuelt, så du må forhøre deg med optikeren først, og teste litt ut.

Det er utrolig kult når du har sett kjempedårlig og så går over til linser, man tusler bare rundt og gliser - klør seg i hodet over at alt kan se så utrolig klart ut. Skikkelig deilig :-)

Dersom du har dårlig råd er månedslinser billigst, selv bestiller jeg alle mine linser her:

http://www.lenses4net.no/

Ca 60-65 kr mnd for månedslinser.

236 kr mnd for dagslinser.

Skrevet

Om du bestiller fra lenses4net vær obs på dette:

"Lenses4net butikk er tilpasset slik at du skal slippe å betale unødvendig moms samt tollavgift. Priser under 200 Nok kommer ikke til å bli pålagt disse avgiftene. Mange produkter har derfor en prisramme på 199Nok. Om du bestiller flere varer/pakker til under 200 Nok pr.stk, kommer vi automatisk til å dele opp pakken i separate forsendelser. For varer over 200 Nok har norske myndigheter rett til å ta ut 24% mva samt tollavgift på 149 Nok. For at du alltid skal være sikker på din tollavgift finnes dette tydelig angitt på produktsiden når du gjør din bestilling. (...) Frakten er inkl. i prisen"

Veldig kjekt :)

Skrevet

Jeg bruker softlens endagslinser. Veldig behaglige, men dyre. Koster 550kr for 90 stykk (halvannen mnd), men jeg har begynt å kjøpe på www.nettopptikk.no, der koster de 390kr.

Månedslinser er billigere, men jeg foretrekke dagslinser.

Skrevet

Jeg bruker softlens endagslinser. Veldig behaglige, men dyre. Koster 550kr for 90 stykk (halvannen mnd), men jeg har begynt å kjøpe på www.nettopptikk.no, der koster de 390kr.

Månedslinser er billigere, men jeg foretrekke dagslinser.

så kan kanskje ikke ha hva som helst av linser?

Skrevet

så kan kanskje ikke ha hva som helst av linser?

Jeg har litt skev hornhinne på det ene øyet jeg også, men optikeren har sagt det ikke gjør noe. De linsene jeg bruker dungerer hvertfall helt topp. Men normalt anbefaller optikeren deg hvilke linser du bør bruke:)

Skrevet

Jeg har brukt linser i 10 år nå. Begynte med linser man byttet ut etter 6 mnd, så linser man brukte i 1 mnd - men nå bruker jeg endagslinser, og det er MYE enklere :)

Bruker Focus Dailies og er fornøyd med dem. Har hittil bestilt hos lensway.no , men ser nå at disse linsene er hakket billigere hos lenses4net.com (takk tiliti).

Det er dyrt, men verdt det, synes jeg! Linser er utrolig problemfritt :)

Men når det er sagt: det er PYTON i starten! Uvant, pludrete og ekkelt... Og så plutselig, så går det av seg selv :)

Gå til en optiker og få målt hvor nærsynt du er, og få en innføring i linsebruk osv. Men kjøp dem på nettet, det sparer du en del på!

Tvillingmamma
Skrevet

Jeg har brukt linser i 15 år. Vært gjennom 9 måneders, månedslinser, dagslinser og bruker nå igjen månedslinser, men disse kan jeg sove med :)

Er så fornøyd. Hadde jeg bare vært så klok da jeg hadde baby og var oppe midt på natten...

Jeg skifter en gang i måneden og renser de en natt etter 14 dager. Det er individuelt, men jeg får litt belegg på de, og da føles de bedre hvis jeg renser de halveis.

Gå til en optiker, akkurat nå bruker jeg de på SmartClub, var billigst sist jeg sjekket. Få testet synet og en innføring i hva slags linser som er på markedet. Du får prøveperioder og finner ut underveis hva som er best for deg.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har brukt linser i 10 år nå. Begynte med linser man byttet ut etter 6 mnd, så linser man brukte i 1 mnd - men nå bruker jeg endagslinser, og det er MYE enklere :)

Bruker Focus Dailies og er fornøyd med dem. Har hittil bestilt hos lensway.no , men ser nå at disse linsene er hakket billigere hos lenses4net.com (takk tiliti).

Det er dyrt, men verdt det, synes jeg! Linser er utrolig problemfritt :)

Men når det er sagt: det er PYTON i starten! Uvant, pludrete og ekkelt... Og så plutselig, så går det av seg selv :)

Gå til en optiker og få målt hvor nærsynt du er, og få en innføring i linsebruk osv. Men kjøp dem på nettet, det sparer du en del på!

Er disse forhandlerene i utlandet? Må jeg skrive styrken på linsene da? Hørtes mystisk ut... :)

Lips1365380508
Skrevet

Er disse forhandlerene i utlandet? Må jeg skrive styrken på linsene da? Hørtes mystisk ut... :)

Lenses4net f.eks finnes i mange land! Det er helt trygt å bestille fra de altså, ikke no mystisk, eller noe. De er billige fordi de ikke har en "butikk" de driver, bare en kontor. Var skeptisk jeg og, i begynnelsen, men linsene funker helt fint de;)

Ja, du må skrive styrken og kurven og alt det kan du ikke vite før du oppsøker en optiker, så jeg anbefaller deg det først, også kan du bestille fra nettet etterpå.

Skjekk ut: www.lenses4net.com

Skrevet

Man må selv skrive styrken på linsene man skal ha ja. Og akkurat DEN finner man jo ikke uten at en optiker undersøker det...

Men det er ikkenoe mystisk med å bestille linser på nett - de sparer penger på å ikke drive butikker med ansatte. Var skeptisk jeg også, men linsene er jo nøyaktig de samme - og når jeg kan spare en god del penger på det, så sier ikke jeg nei takk!

Gjest har endags
Skrevet

Du må ha bra syn om du skal kjøre! Ikke øvelseskjør enda.... Viktig at du får linser nå. Jeg er kjempefornøyd med dagslinser: tar på om morgenen og kaster om kvelden.

lalala1365380457
Skrevet

jeg vil anbefale deg å vente i hvertfall ca 3-6mnd før du begynner å bestille på nett. det er ofte så mye styr i begynnelsen når man begynner å bruke linser at det er kjekt å ha linseavtale hos en optiker. da får du prøvd de forskjellige typene, så du finner en som passer for deg, og du får hjelp hos fagfolk når du har problemer med linsene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...