Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

15

• Prozak

6

• snø

5

• Mary Poppins

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes det er ganske tankeløst å få barn i den alderen. Stakkars unge!!! Hvis moren er 67 år er det lite sannsynlig at hun vil leve til barnet er 20, så barnet må sannsynligvis oppleve at moren dør før hun er 20...så forferdelig.!!

Skrevet

Hvordan er det forskjellig fra en mann på 67 som blir far?

Skrevet

67 år er uansett et i overkant voksen alder å bli forelder, uansett mor eller far.

Men menn som blir fedre i den alderen, har som regel betraktelig yngre partnere, slik at i hvert fall en av foreldrene er unge.

Så kan man jo selvsagt diskutere hva det sier... ;o)

Skrevet

67 år er uansett et i overkant voksen alder å bli forelder, uansett mor eller far.

Men menn som blir fedre i den alderen, har som regel betraktelig yngre partnere, slik at i hvert fall en av foreldrene er unge.

Hei,

Jeg er selvsagt enig i at det er for gammelt, men ville det da vært like "ille" hvis denne kvinnen hadde en ung partner, som hvis det var omvendt?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvor mange tråder har du tenkt å ha om dette?

*ler*

Den ble feilpostet!

Skrevet

Hei,

Jeg er selvsagt enig i at det er for gammelt, men ville det da vært like "ille" hvis denne kvinnen hadde en ung partner, som hvis det var omvendt?

Med vennlig hilsen

Jeg synes det er for gammelt uansett kjønn.

Jeg synes imidlertid også at det, uansett kjønn, er _litt_ formildende dersom man har en yngre partner.

Men mange vil nok reagere adskillig sterkere på at det er en kvinne.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

I dag går det vel ut på det samme da fedre tar del i husstell og omsorg for barna. Men sånn var det ikke før i tiden, da var bare mannen heime og fikk seg et nummer før han satte på dør igjen.

Oftes jobba han langt heimefra og hadde null peiling på husstell oppdra barn osv. De ville ikke ha peiling heller.

Skrevet

Tøft gjort! Kunne du ikke tenkt deg og vært til om du ville fått en så gammel mor? Livet er da den største gave man kan få? Datteren vil nok sikkert være takknemlig for livet selv om moren er gammel. Tror nok at denne moren må ha en svært ungdommelig kropp siden hun ble gravid i en slik alder.

Gjest Nyco den første
Skrevet

Tøft gjort! Kunne du ikke tenkt deg og vært til om du ville fått en så gammel mor? Livet er da den største gave man kan få? Datteren vil nok sikkert være takknemlig for livet selv om moren er gammel. Tror nok at denne moren må ha en svært ungdommelig kropp siden hun ble gravid i en slik alder.

Ehhh..nei? Så det ut som hun var svært ungdommelig på det bildet?

Innen ungen er fire har hun full utdannelse som hjelpepleier...(Evnt bor hos fosterfamilie..)

Skrevet

når jeg først leste overskriften i avisen "verdens eldste mor 67", så synes jeg ikke at det var så gærent. Men det er jo når man føder som pensjonist at det er bekymringsfullt.

Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Graviditeten tar vel hardere på en 67års kvinnekropp i forhold til en mann :-)

Skrevet

Graviditeten tar vel hardere på en 67års kvinnekropp i forhold til en mann :-)

Joda, men kvinner lever jo, i gjennomsnitt, ganske mange år lengre enn menn.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg synes det er for gammelt uansett kjønn.

Jeg synes imidlertid også at det, uansett kjønn, er _litt_ formildende dersom man har en yngre partner.

Men mange vil nok reagere adskillig sterkere på at det er en kvinne.

Hei,

Jo, men hvis man tenker på at kvinner lever, i gjennomsnitt, ganske mange år lengre enn menn, så burde det jo være "formildende".

En annen sak er jo om det er bedre for et barn "ikke å bli født" enn å bli "født til gamle foreldre". En sak for filosofene.

Med vennlig hilsen

Skrevet

"VG Nett: En 67-år gammel kvinne fra Romania fødte i dag en liten jente, etter ni år med legebehandling.

Adrian Iliescu (67) hadde innfunnet seg med at hun kom til å forbli barnløs, da hun oppdaget at hun var blitt gravid. Med tvillinger!"

Hvordan i all verden kan hun ha innfunnet seg med at hun kom til å forbli barnløs, hvis hun har holdt på å prøve med behandling i hele 9 år??!?!?!

Skrevet

At den 67-åringen sannsynligvis har en vesentlig yngre kone som kommer til å leve lenge nok til å se ungen vokse opp...?

Ok, så har man aldri noen garantier for hvor lenge man levver, men odsen er sannsynligvis litt bedre for å leve 20 år til når man er 40 enn når man er 67...

Og så tror jeg kanskje at Moder natur hadde en god grunn til å gjøre kvinner ufruktbare etter en viss alder...

Og nei, jeg mener ikke med det at moder natur har en mening med alle som hun gjør ufruktbare (altså ufrivillig barnløse).

Det er egoisme å få barn uansett, men det er egoisme over alle grenser å få barn nå man er så gammel som denne damen er.

Beste hilsen fra

Skrevet

At den 67-åringen sannsynligvis har en vesentlig yngre kone som kommer til å leve lenge nok til å se ungen vokse opp...?

Ok, så har man aldri noen garantier for hvor lenge man levver, men odsen er sannsynligvis litt bedre for å leve 20 år til når man er 40 enn når man er 67...

Og så tror jeg kanskje at Moder natur hadde en god grunn til å gjøre kvinner ufruktbare etter en viss alder...

Og nei, jeg mener ikke med det at moder natur har en mening med alle som hun gjør ufruktbare (altså ufrivillig barnløse).

Det er egoisme å få barn uansett, men det er egoisme over alle grenser å få barn nå man er så gammel som denne damen er.

Beste hilsen fra

Hei,

"Moder Natur" tenkte neppe på det som årsak, fordi menneskene før levde kun i 30-40 år, og var derfor (i prinsippet) fruktbare hele livet.

Med andre ord, fra "naturens synspunkt", så kan kvinner få barn helt til "forventet levetid" - altså 30-40 år.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hva har det med saken å gjøre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...