Gå til innhold

Tips til farger på kjøkken?

Anbefalte innlegg

Gjest snart oppussing!
Skrevet

Vi skal etter mye venting begynne med å pusse opp kjøkkenet vårt etter at vi har ventet litt til...

Men, vi er litt usikre på hvilke farger vi skal velge. Vi har sånt gammelt kjøkken med skyvedører. Også tenker vi EI farge på veggen og EI farge på kjøkkeninnredningen... De vi tenker mest nå er noe ala caffe latte på skapene og ei i samme tone bare en del lysere på veggen. Noen som har noen ideer hvilken farge den lyse kan være?

Også tenker vi (jeg...) å ha benkeplate i massiv bøk, men det avlastningsbordet vi har sett på kommer bare i bjørk... Finnes det noe man kan smøre på slik at det får samme farge som benkeplata?

Skrevet

Det er faktisk kjemestilg å benytte samme farge på innredning og veggene. Ettersom matrialene er ulike vil det alikevel bli ørsmå nyanser. Kjemelekkert med Cremefarger og freshe opp med tilbehør i terrakotte (oransje og lime grønn). Når det gjelder benkeplatene så spørs det jo om den på avlastningbordet er lakket, er den det må den første slipes ned. Men det finnes ulike typer beiser som man kan påføre.

Skrevet

Ved et lite uhell fikk vi en fargekombinasjon på vårt kjøkken som var helt utilsiktet - men funker som bare det.

Fargekombinasjonen vil være særdeles god på kjøkken i skikkelig gammeldags stil.

Veggfarge/grunnfarge i grønn mellomtone, og mørkebrunt på lister, skapvegger og andre utvalgte deler.

Om man har sansen for fargekombinasjonen, vil et kjøkken i gammel stil bli ganske så stilig med de fargene.

Men selvsagt - det er absolutt ikke moderne ;-)

Skrevet

Eggeskallshvit er lys og lekker. Veldig fint å ha samme farge på både vegg og innredning. Herdins lakkbeis kan du ha på avlastningbordet. Den finnes i mange nyanser og kan has på både ubehandlede og behandlede materialer. Det anbefales å lakke over.

Gjest snart oppussing
Skrevet

Eggeskallshvit er lys og lekker. Veldig fint å ha samme farge på både vegg og innredning. Herdins lakkbeis kan du ha på avlastningbordet. Den finnes i mange nyanser og kan has på både ubehandlede og behandlede materialer. Det anbefales å lakke over.

Eggeskall tror jeg vi skal ha på karmer og kanskje dør... Så noe LITT mørkere på veggen, men fremdeles ganske lys...

Jeg har ikke lyst til å lakke avlastningsbordet, for da vil det uansett bryte med benkeplata... Og da er litt av vitsen med å få den i samme farge borte...

Skrevet

Eggeskall tror jeg vi skal ha på karmer og kanskje dør... Så noe LITT mørkere på veggen, men fremdeles ganske lys...

Jeg har ikke lyst til å lakke avlastningsbordet, for da vil det uansett bryte med benkeplata... Og da er litt av vitsen med å få den i samme farge borte...

Lakken trenger jo ikke være blank da, det finnes ganske matte lakk-typer, slik at de ikke vil bli nevneverdig forskjellige.

Skrevet

Det viser jo ikke at det er lakket hvis du bruker matt lakk. Men du trenger ikke å lakke. Har ikke gjort det selv. Men ble anbefalt å gjøre det for best varighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...