Gå til innhold

Dumt spørsmål om sædkvalitet

Anbefalte innlegg

Gjest Sikkert et dumt spørsmål......

Kan sæd påvirkes av alkohol?

Dersom en person som smaker alkohol 3-4 ganger i året er på fest en dag, og man dagen etter forsøker å bli gravid - kan sæden da være "skadet" eller ha dårligere kvalitet?

Jeg og samboeren forsøker å bli gravid - og så tenkte jeg at siden vi nesten aldri drikker, var det kanskje dumt å forsøke å bli gravid akkurat dagen etter han hadde drukket.... Dersom sæden blir "dårlig" av alkohol....eller om et fremtidig foster kan ta skade av det.....

Fortsetter under...

Jeg kan ikke svare deg, men jeg vil bare si at jeg synes ikke det var et dumt spørsmål. Helt relevant for dette forumet. Jeg har ikke tenkt over det før og det er ikke usannsynelig at alkohol har innvirkning.

Jeg håper det er noen som vet svaret eller har tips om nettsteder hvor man kan lese om det.

Den sæden som da kmemr i deg er produsert leeeeeenge før. Tror faktisk det dreier seg om ukesvis (om ikke måneder) men detter er jeg ikke helt sikker på, MEN jeg er sikker på at den sæden som du har fått i deg er laget lenge før han drakk.

Jeg tror ikke sæden er så fersk som fra dagen før. Kvaliteten blir altså ikke dårligere sånn øyeblikkelig, dersom man gjør noe som nedsetter den.

Alminnelig moderat alkoholbruk påvirker ikke kvaliteten nevneverdig dersom den er bra i utgangspunktet. Men i våre dager har jo mange litt nedsatt kvalitet fra naturens side, og da kan den gå ytterligere ned dersom det er flere slike "småfaktorer" som trekker i negativ retning (alkohol, trange bukser, vitaminmangel osv.).

Men altså, det går helt greit å prøve dagen derpå!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...