Gå til innhold

Hva i all verden er det som skjer på adopsjonsforum?

Anbefalte innlegg

Gjest uvitende og nysgjerrig
Skrevet

Stilte et spørsmål om hvor mye en adopsjon kostet og hvor mye de hadde betalt for dette, så blir jeg altså av enkelte tatt for å være virus!

forstå det den som kan

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ade|ina

6

• flisa

5

• laban

3

• Mr Kahn

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det har vært en notorisk plageånd der, som starter med å stille relativt uskyldige spørsmål, og som ender opp med beskyldninger om at adoptanter har kriminelle hensikter (som seksuelt misbruk). Du finner mer om saken på Webmasterforum, det har blitt slettet mange tråder over flere år pga. dette.

Derfor er man skeptisk til "engangs-nick" og spørsmål som stilles litt uheldig. Dessverre kan det gå ut over uskyldige nysgjerrige. Hadde du skrevet litt mer, (f.eks. "Hei, jeg er fast DOL-bruker, men vet ingenting om adopsjon, så jeg lurer på...."), eller brukt et nick de kunne kjenne igjen, hadde du nok blitt bedre mottatt.

I ditt tilfelle var det nok noen som leste "hva koster et barn", en uttrykksmåte mange reagerer negativt på.

Jeg forstår reaksjonen din, men det er ikke så uvanlig å være litt hårsår på "sitt eget" forum. Man kan oppleve det samme på f.eks. Forum for Ufrivillig Barnløshet dersom man tråkker i salaten med en uheldig formulering der.

Gjest Moderator
Skrevet

Dersom du, som en erfaren bruker av Doktor Online, ikke har fått med deg de problemene som man gjennom lang tid har hatt på adopsjonsforumet, er dette oppsiktsvekkende.

Skrevet

Dersom du, som en erfaren bruker av Doktor Online, ikke har fått med deg de problemene som man gjennom lang tid har hatt på adopsjonsforumet, er dette oppsiktsvekkende.

Ikke mer oppsiktsvekkende enn din totale mangel serviceinnstilling når noen stiller et legitimt spørsmål. Det være seg her eller på mail.

Kanskje du bør finne deg en annen jobb?

Gjest ikke signatur
Skrevet

Men man trenger ikke å vite noe om dette om man ikke er på adopsjonsforumet... Forstår altså hva du mener.

Gjest Moderator
Skrevet

Ikke mer oppsiktsvekkende enn din totale mangel serviceinnstilling når noen stiller et legitimt spørsmål. Det være seg her eller på mail.

Kanskje du bør finne deg en annen jobb?

Enkelte brukere gjør seg fra tid til annen litt "dummere enn de er", og da hender det at man får svar deretter.

Du skal forøvrig få svar på din mail, men det vil ta et par dager til. Beklager dette.

Skrevet

Enkelte brukere gjør seg fra tid til annen litt "dummere enn de er", og da hender det at man får svar deretter.

Du skal forøvrig få svar på din mail, men det vil ta et par dager til. Beklager dette.

«-Enkelte brukere gjør seg fra tid til annen litt "dummere enn de er", og da hender det at man får svar deretter.-»

En bør allikevel kunne forvente en mer profesjonell holdning fra en moderator for et av Norges mest besøkte nettsteder, ihvert fall hvis en skal ha noe håp om å opprettholde seriøsiteten og den respektable rammen rundt dette konseptet.

Er det noe slikt jeg kan forvente i ditt tilsvar på min mail, så kan du spare både deg og meg for ubehaget!

Ha en god dag.

Gjest sussilei
Skrevet

Nå har ikke jeg lest verken det du skrev, eller hva svaret var.

Men dersom du virkelig stilte spørsmålet "hva koster et barn" som "laban" skriver, så må du forvente å få sterke reaksjoner fra oss som adopterer !

Barn koster ingenting ! Det å gjennomføre en adopsjon koster masse - blant annet fordi adopsjonsorganisasjonenene skal ha dekket sine kostnader, oversettelse av dokumenter skal gjøres osv osv osv.

Papirarbeid har en pris. Barn har ingen pris !

Ved å spørre "hva koster et barn", indikerer du at barn er en salgsvare. Det er en hårreisene og misforstått påstand, for så vidt til skade for voksne som adopterer, men fremfor alt til skade for alle de barna som er kommet til Norge, og som må forholde seg til dumme voksne som presterer å stille slike spørsmål. Og som ikke minst bidrar til at hårreisende holdninger i samfunnet om adopsjon og om adoptivbarna, får utvikle seg.

Gjest sussilei
Skrevet

Men dersom du virkelig stilte spørsmålet "hva koster et barn" som "laban" skriver, så må du forvente å få sterke reaksjoner fra oss som adopterer !

Barn koster ingenting ! Det å gjennomføre en adopsjon koster masse - blant annet fordi adopsjonsorganisasjonenene skal ha dekket sine kostnader, oversettelse av dokumenter skal gjøres osv osv osv.

Ved å spørre "hva koster et barn", indikerer du at barn er en salgsvare. Det er en hårreisene og misforstått påstand, for så vidt til skade for voksne som adopterer, men fremfor alt til skade for alle de barna som er kommet til Norge, og som må forholde seg til dumme voksne som presterer å stille slike spørsmål. Og som ikke minst bidrar til at hårreisende holdninger i samfunnet om adopsjon og om adoptivbarna, får utvikle seg.

Upps - svarte litt for tidlige. Nå ser jeg at laban skriver at spørsmålet ditt ble tolket som, ikke at du skrev "hva koster et barn".

Beklager.

Skrevet

Jeg mente ikke at det var det h*n spurte om. Jeg skrev at det var det mange "leste" - altså oppfattet / leste mellom linjene.

Den som startet begge disse trådene, vet jo utmerket godt selv hva som ble skrevet.

Jeg forsøkte faktisk å gi et ordentlig svar.

Skrevet

«-Enkelte brukere gjør seg fra tid til annen litt "dummere enn de er", og da hender det at man får svar deretter.-»

En bør allikevel kunne forvente en mer profesjonell holdning fra en moderator for et av Norges mest besøkte nettsteder, ihvert fall hvis en skal ha noe håp om å opprettholde seriøsiteten og den respektable rammen rundt dette konseptet.

Er det noe slikt jeg kan forvente i ditt tilsvar på min mail, så kan du spare både deg og meg for ubehaget!

Ha en god dag.

Mulig webmaster "ser" hvem denne innskriveren er vettu! - og sier det fordi han/hun vet...

men jeg er enig - reagerte også på den der. - jeg aner ikke hva som er vanlig inne på adopsjonsforum, -enda jeg har vært her på DOL siden steinalderen.

nei, det var nok en melding som SKULLE svi litt til den det gjaldt, ja - men så tror jeg det beste om webmastere også - hehehe

Skrevet

Ha en god dag.

Surpomp! ;)

Skrevet

"Enkelte brukere gjør seg fra tid til annen litt "dummere enn de er", og da hender det at man får svar deretter."

Det er noe av det mest uprofesjonelle jeg har hørt.

NEI - en moderator på et åpent forum svarer IKKE "deretter" på forumet. På en mail kan du godt gjøre det, men ikke på forumet.

"..........................."

Skrevet

Jeg leste spørsmålet ditt, og har som webmaster sier åftt med meg at det har vært en del "situasjoner" på adopsjonsforum.

Men jeg så ingenting galt i ditt spørsmål! Derimot ventet jeg på nettopp en reaksjon som dette. De har alle piggene ute, og er utrolig skeptiske overfor nye nick.

Med rette, mener visst webmaster. Helt utrolig..

Skrevet

er det som flisa sier, at du kan se at det er den berømte "plageånden" som har skrevet dette innlegget?

Hvis ikke, synes jeg svaret ditt til hovedinnlegger var like ekkelt som adopsjonsforumbrukerne kan være!! Greit at de med rette kan være skeptiske mot nye nick, men det får da være måte på å stritte med piggene!

Gjest utvitende og nysgjerrig
Skrevet

Ha en god dag.

men det var jeg som fikk dette svaret og hadde jeg skulle få noe på mail. Hva i all verden sikter han til her?

en privat mail fra webmaster?

og jo jeg vet at det har vært mye virus på adopsjonsforum men jeg spurte faktisk hvor mye det koster å adoptere; jeg spurte ikke "hva koster et barn?". Men jeg kan jo selvfølgelig ikke hindre at noen VIL tolke det slik

Skrevet

men det var jeg som fikk dette svaret og hadde jeg skulle få noe på mail. Hva i all verden sikter han til her?

en privat mail fra webmaster?

og jo jeg vet at det har vært mye virus på adopsjonsforum men jeg spurte faktisk hvor mye det koster å adoptere; jeg spurte ikke "hva koster et barn?". Men jeg kan jo selvfølgelig ikke hindre at noen VIL tolke det slik

Det er Mr Kahn som har sendt mail til Webmaster (antakelig om noe helt annet) og som skal få svar på den. Ikke du.

Forklar deg litt bedre på Adopsjonsforum neste gang, så går det sikkert bra. Og bruk gjerne et ordentlig nick.

Du ser jo at opptil flere drevne DOLere synes webbis var streng med deg.

Gjest utvitende og nysgjerrig
Skrevet

Jeg leste spørsmålet ditt, og har som webmaster sier åftt med meg at det har vært en del "situasjoner" på adopsjonsforum.

Men jeg så ingenting galt i ditt spørsmål! Derimot ventet jeg på nettopp en reaksjon som dette. De har alle piggene ute, og er utrolig skeptiske overfor nye nick.

Med rette, mener visst webmaster. Helt utrolig..

har fått med meg at de sliter med virus på adopsjonsforumet, men dette var jo et spørsmål om pris på adopsjonen som sikkert mange lurer på. Deretter spurte jeg om man kunne få noe av dette dekket. Dette var da ikke noen personlige angrep på noen, eller viste mine holdninger til adopsjon. De fleste brukerne har jo svart helt greit på dette her. Og hvorfor jeg spør: jo fordi jeg vil lære mer om det!!!

Skrevet

har fått med meg at de sliter med virus på adopsjonsforumet, men dette var jo et spørsmål om pris på adopsjonen som sikkert mange lurer på. Deretter spurte jeg om man kunne få noe av dette dekket. Dette var da ikke noen personlige angrep på noen, eller viste mine holdninger til adopsjon. De fleste brukerne har jo svart helt greit på dette her. Og hvorfor jeg spør: jo fordi jeg vil lære mer om det!!!

Forsto det jeg. Men så lenge en ikke er "en av gjengen" der inne, kan man visst ikke tas seriøst..

Skrevet

Mulig webmaster "ser" hvem denne innskriveren er vettu! - og sier det fordi han/hun vet...

men jeg er enig - reagerte også på den der. - jeg aner ikke hva som er vanlig inne på adopsjonsforum, -enda jeg har vært her på DOL siden steinalderen.

nei, det var nok en melding som SKULLE svi litt til den det gjaldt, ja - men så tror jeg det beste om webmastere også - hehehe

Jeg tror INGENTING om webmasterne, jeg fant bare denne tildragelsen i plenum særdeles lite profesjonell. Jeg ønsker i utgangspunktet å ha tillit til administrasjonen i Doktoronline, og føler derfor at det er på sin plass å si fra når de aktivt bidrar til å svekke den tilliten.

Verre er det ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...