Gå til innhold

Hva i all verden er det som skjer på adopsjonsforum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde noen at det var på psykiatriforum at de psykeste var?

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ade|ina

6

• flisa

5

• laban

3

• Mr Kahn

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest uvitende og nysgjerrig
Skrevet

Forsto det jeg. Men så lenge en ikke er "en av gjengen" der inne, kan man visst ikke tas seriøst..

så jeg må altså gi meg ut for å være adoptivmor eller en som planlegger adopsjon for å få svar på spørsmålene mine?

trodde at nicket mitt var ærlig nok jeg.

Skrevet

Det er Mr Kahn som har sendt mail til Webmaster (antakelig om noe helt annet) og som skal få svar på den. Ikke du.

Forklar deg litt bedre på Adopsjonsforum neste gang, så går det sikkert bra. Og bruk gjerne et ordentlig nick.

Du ser jo at opptil flere drevne DOLere synes webbis var streng med deg.

OK:) leste litt fort nå. Lurte på om jeg skulle få kjeft av webbis på mail også.

Skrevet

så jeg må altså gi meg ut for å være adoptivmor eller en som planlegger adopsjon for å få svar på spørsmålene mine?

Ikke spør meg.....

Gjest Har jeg missforstått?
Skrevet

Ikke mer oppsiktsvekkende enn din totale mangel serviceinnstilling når noen stiller et legitimt spørsmål. Det være seg her eller på mail.

Kanskje du bør finne deg en annen jobb?

Er det ikke lett for webmaster å finne ut hvem som stiller spørsmålene da? Vi greier vel ikke lure oss unna med fremmede nick for ham?

p.s Jeg reagerte faktisk ikke på spørsmålet til uvitende og jeg er fast på dette forumet.

Skrevet

Enkelte forum gjelder det å holde seg unna. Vei ordene på gullvekt før du sender, eller så er bråket i gang.

Har ikke sett denne tråden jeg, men jeg har fått med meg at det er en viss person som liker å erte på seg folka der inne - ikke til å unngå når det har vært så mye fokus på det.

Kommer det da en nysgjerrig sjel og spør om en uskyldig ting, så er de på hugget med en gang, hvis du ikke får ordlagt deg akkurat slik DE vil. DE eier forumet.

Jaja, det kan ikke være greit å være så hårsåre.

Skrevet

Dersom du, som en erfaren bruker av Doktor Online, ikke har fått med deg de problemene som man gjennom lang tid har hatt på adopsjonsforumet, er dette oppsiktsvekkende.

Så fordi EN rabiat person gjør livet surt på adopsjon, så er det rett av deg å hugge løs på en tilfeldig person - som etter hva jeg kan se/lest her bare var nysgjerrig?

Det er lite voksent av en webmaster å opptre på denne måten. Men det er jo ikke første gangen det skjer.

Å nei, jeg har ikke noe med dine avgjørelser, men av og til må også du tåle å få tilbakemeldinger som ikke bare går på ros og positive ting.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Så fordi EN rabiat person gjør livet surt på adopsjon, så er det rett av deg å hugge løs på en tilfeldig person - som etter hva jeg kan se/lest her bare var nysgjerrig?

Det er lite voksent av en webmaster å opptre på denne måten. Men det er jo ikke første gangen det skjer.

Å nei, jeg har ikke noe med dine avgjørelser, men av og til må også du tåle å få tilbakemeldinger som ikke bare går på ros og positive ting.

I motsetning til deg og meg vet faktisk webmaster "hvem" som er logget på og skriver innlegget. Så fremdt ikke to personer som bruker samme maskin deler identitet.

Skrevet

I motsetning til deg og meg vet faktisk webmaster "hvem" som er logget på og skriver innlegget. Så fremdt ikke to personer som bruker samme maskin deler identitet.

Ja, men det står ingenting om at "uvitende og nysgjerrig" er den som er gjenganger og plager folka på adoptiv.

Webmaster skriver bare: "Dersom du, som en erfaren bruker av Doktor Online, ikke har fått med deg de problemene som man gjennom lang tid har hatt på adopsjonsforumet, er dette oppsiktsvekkende."

Det bekrefter jo igrunn at det ikke er "uvitende og nysgjerrig" som har vært den plagsomme, men bekrefter bare at det er en fast bruker som lurer på noe, og uheldigvis får skrevet noe på en måte som IKKE faller i smak for adopterne.

Det må da være lov for folk å lure på noe, uten å være fast medlem av klikken, og i tillegg få smekk på hånden av webmaster, fordi denne mener at på adoptiforum, må ALLE ha fått med seg at det er en provokatør ute å forpester, så da må INGEN spørre om noe, uten å ta på seg silkehansker når de spør.

Er dette korrekt syntes du?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, men det står ingenting om at "uvitende og nysgjerrig" er den som er gjenganger og plager folka på adoptiv.

Webmaster skriver bare: "Dersom du, som en erfaren bruker av Doktor Online, ikke har fått med deg de problemene som man gjennom lang tid har hatt på adopsjonsforumet, er dette oppsiktsvekkende."

Det bekrefter jo igrunn at det ikke er "uvitende og nysgjerrig" som har vært den plagsomme, men bekrefter bare at det er en fast bruker som lurer på noe, og uheldigvis får skrevet noe på en måte som IKKE faller i smak for adopterne.

Det må da være lov for folk å lure på noe, uten å være fast medlem av klikken, og i tillegg få smekk på hånden av webmaster, fordi denne mener at på adoptiforum, må ALLE ha fått med seg at det er en provokatør ute å forpester, så da må INGEN spørre om noe, uten å ta på seg silkehansker når de spør.

Er dette korrekt syntes du?

Syns du mistolker og er overfølsom. Ikke for det, jeg syns noen av brukerne på adopsjonsforumet er snare med å rope "ulv ulv", noe som skader forumet nesten like mye som "vår kjære venn" gjør. Men jeg går ikke med på at vi er noen klikk som ikke tåler noe, må være måte på å skjære alle over en kam.

Om vedkommende som startet tråden er så veldig interessert i adopsjon så _er_ det merkelig at vedkommende ikke starter på sidene til adopsjonsforeningene heller enn her på DOL, og på de sidene finnes det faktisk svar på det vedkommende lurte på angående kostnader.

Og det _er_ merkelig at akkurat denne brukeren som blir ropt ulv i forhold til akkurat er den som lokker frem trollet igjen. På den annen side, tilfeldigheter har inntruffet før.

Jeg også vil påpeke at webbis faktisk vet ting hverken du eller jeg gjør, og det _kan_ være grunn til svaret webbis kom med. Jeg syns du overreagerer, men det betyr jo ikke at jeg nødvendigvis har rett i synsingen min. :-D

Skrevet

Dersom du, som en erfaren bruker av Doktor Online, ikke har fått med deg de problemene som man gjennom lang tid har hatt på adopsjonsforumet, er dette oppsiktsvekkende.

Jeg har vært her noen år, men har aldri vært inne på adopsjonsforum.

Hvordan skal jeg da vite noe om problemer?!

Det går vel an å svare ordentlig!

Skrevet

Syns du mistolker og er overfølsom. Ikke for det, jeg syns noen av brukerne på adopsjonsforumet er snare med å rope "ulv ulv", noe som skader forumet nesten like mye som "vår kjære venn" gjør. Men jeg går ikke med på at vi er noen klikk som ikke tåler noe, må være måte på å skjære alle over en kam.

Om vedkommende som startet tråden er så veldig interessert i adopsjon så _er_ det merkelig at vedkommende ikke starter på sidene til adopsjonsforeningene heller enn her på DOL, og på de sidene finnes det faktisk svar på det vedkommende lurte på angående kostnader.

Og det _er_ merkelig at akkurat denne brukeren som blir ropt ulv i forhold til akkurat er den som lokker frem trollet igjen. På den annen side, tilfeldigheter har inntruffet før.

Jeg også vil påpeke at webbis faktisk vet ting hverken du eller jeg gjør, og det _kan_ være grunn til svaret webbis kom med. Jeg syns du overreagerer, men det betyr jo ikke at jeg nødvendigvis har rett i synsingen min. :-D

Kan jo henne at vedkommende (altså meg) er interessert i personlige erfaringer ang kostnader og vil ha en diskusjon rundt det istedenfor å søke på adopsjonsforeningenes hjemmesider.

Og hva er galt med å være nysgjerrig? Må jeg være adoptivmor for å stille spørsmål i forumet deres? Skjønner at plageånden har gått til hodet på dere, men så lenge jeg ikke kommer med personlige angrep på noen av dere, eller er ute etter å såre så skjønner jeg ikke hvorfor dere reagerer slik.

ok: neste gang jeg stiller spørsmål så skal jeg utgi meg for å være adoptivmor

Skrevet

tror de fleste har fått med seg at det har vært noe trøbbel på adopsjonsforum. Men at å stille et spørsmål om kostnadene på en adopsjon skulle bli tolket som virus, ja det synes JEG er oppsiktsvekkende.

Dette henger jo ikke på greip

Skrevet

Mulig webmaster "ser" hvem denne innskriveren er vettu! - og sier det fordi han/hun vet...

men jeg er enig - reagerte også på den der. - jeg aner ikke hva som er vanlig inne på adopsjonsforum, -enda jeg har vært her på DOL siden steinalderen.

nei, det var nok en melding som SKULLE svi litt til den det gjaldt, ja - men så tror jeg det beste om webmastere også - hehehe

Det tror jeg også. Dette var nok ment som et stikk i siden til en som sansynligvis fortjente det.

Gjest nysgjerrig som leter på nettet først
Skrevet

Et enkelt søk på f.eks. google, søkeord : adopsjonskostnad (for det var det du var interresert i,sant? Da får du som første treff opp en side som heter www.adopsjonskostnad.no Her finner du nok aaalt du vil vite!!

Skrevet

"Om vedkommende som startet tråden er så veldig interessert i adopsjon så _er_ det merkelig at vedkommende ikke starter på sidene til adopsjonsforeningene heller enn her på DOL, og på de sidene finnes det faktisk svar på det vedkommende lurte på angående kostnader."

Der har man det IGJEN. Er det dere som skal bestemme hvem som skal spørre hvor? Det må da vel være lov for hvem som helst å gå inn på adopsjonsforum å stille et spørsmål, så lenge det er gjort på en ordentlig måte.

Å jeg, jeg er da ikke overfølsom. Jeg har vel knapt vært innom adopsjonsforum i alle mine år på dol. Da skal jeg ha det rimelig kjedelig, for dette er et forum som ikke interesserer meg overhode.

Men igjen, andre utenforstående, eller gamle dolere med andre interesser enn meg, MÅ da i himmelens navn få lov til å komme med et spørsmål.

Skrevet

"Om vedkommende som startet tråden er så veldig interessert i adopsjon så _er_ det merkelig at vedkommende ikke starter på sidene til adopsjonsforeningene heller enn her på DOL, og på de sidene finnes det faktisk svar på det vedkommende lurte på angående kostnader."

Der har man det IGJEN. Er det dere som skal bestemme hvem som skal spørre hvor? Det må da vel være lov for hvem som helst å gå inn på adopsjonsforum å stille et spørsmål, så lenge det er gjort på en ordentlig måte.

Å jeg, jeg er da ikke overfølsom. Jeg har vel knapt vært innom adopsjonsforum i alle mine år på dol. Da skal jeg ha det rimelig kjedelig, for dette er et forum som ikke interesserer meg overhode.

Men igjen, andre utenforstående, eller gamle dolere med andre interesser enn meg, MÅ da i himmelens navn få lov til å komme med et spørsmål.

Enig, og SÆRLIG om man er gammel i tralten på DOL, så anser man vel DOL som det nærmeste sted å spørre også - man tror vel at det er venner der inne?

Gjest '!-o-!'
Skrevet

For meg virker det som om du ble "personlig fornærmet" av webmasters innlegg.

Skrevet

Enig, og SÆRLIG om man er gammel i tralten på DOL, så anser man vel DOL som det nærmeste sted å spørre også - man tror vel at det er venner der inne?

"Enig, og SÆRLIG om man er gammel i tralten på DOL, så anser man vel DOL som det nærmeste sted å spørre også"

Det er jo helt klart at hvis man har vært på dol i noen år, og lurer på noe, så er det mest nærliggende å spørre på dol. Det sier seg jo selv - som jo også du påpeker.

Det er da vel ikke de på adopsjonsforum som skal bestemme hvem som hører hjemme der, eller skal få lov til å stille spørsmål.

Å hvorfor skal de komme med mistenksomme utsagn som "hvorfor går ikke denne personen heller på adopsjonsforeningene infosider isteden".

Sånt tull.

Det er jo mulig at innskriver av innlegget ville ha direkte svar av de som har vært igjennom det selv, og kanskje føler seg mer knyttet til (om ikke venner akkurat) enn å lete etter sider å lese om temaet.

Men men, klørne er ute der inne, og det noe så til de grader også, at det blir nærmest latterlig.

Får nesten lyst til å erte litt, sånn bare på faen :-)

Men jeg gjør selvsagt ikke det.

Skrevet

For meg virker det som om du ble "personlig fornærmet" av webmasters innlegg.

Nei, jeg har ingen grunn til å bli fornærmet over webmasters reaksjon, men det er vel lov å påpeke at denne ikke alltid handler korrekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...