Gå til innhold

Fra VHS til DVD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en film på VHS som jeg vil ha over på DVD. Jeg har VHS-spiller og DVD-spiller til TV. På datamaskinen har vi DVD-brenner. Er det mulig å koble dette sammen på et vis så jeg får kopiert den ene filmen?

Gidder ikke kjøpe noe utstyr eller maskiner for å få det til.

Skrevet

Hvis grafikkortet på datamaskinen din har analog videoinngang (og du har en programvare som muligjør at du kan ta opp fra en analog kilde), så kan du gjøre opptak (og digitalisering) fra VHS kasetten/maskinen din - for så å brenne det på en DVD.

Så muligheten kan være der, men for å si det med sikkerhet så må du nok oppgi en del mer info om det du har.

Skrevet

Prøv å spørre i TV/Video butikk (ikke Elkjøp, men litt mer "proffe") om ikke de kan gjøre det. Har fått gjort det noen ganger,- for ca. 100 kr pr DVD.

Skrevet

Hvis grafikkortet på datamaskinen din har analog videoinngang (og du har en programvare som muligjør at du kan ta opp fra en analog kilde), så kan du gjøre opptak (og digitalisering) fra VHS kasetten/maskinen din - for så å brenne det på en DVD.

Så muligheten kan være der, men for å si det med sikkerhet så må du nok oppgi en del mer info om det du har.

ps: gjelder det bare ett VHS-bånd, så er nok Sniff sitt tips det lureste å gjøre.

Skrevet

Prøv å spørre i TV/Video butikk (ikke Elkjøp, men litt mer "proffe") om ikke de kan gjøre det. Har fått gjort det noen ganger,- for ca. 100 kr pr DVD.

Hvordan butikk da...? Har du noenkonkrete navn?

Skrevet

Hvordan butikk da...? Har du noenkonkrete navn?

Nja,- det er ikke en kjedebutikk jeg har brukt, men et lydstudio som også selger DVD spillere.. Busk tror jeg det het, i Skien.

Skrevet

Nja,- det er ikke en kjedebutikk jeg har brukt, men et lydstudio som også selger DVD spillere.. Busk tror jeg det het, i Skien.

Hey!

Busk - det er vel han som lager Sputnik-CD-ene det?

Skrevet

Hey!

Busk - det er vel han som lager Sputnik-CD-ene det?

Huff da! Det kan jo være en annen Busk....

Skrevet

Huff da! Det kan jo være en annen Busk....

Hvis han har langt, buskete hår, så er det han.

Men er sikkert flink - han har jo gjort store penger på Sputnik. + Jannicke som var stor som barnestjerne (nå er hun voksen og driver med musikaler etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...