Gå til innhold

Hvilken jobb har minst stress?

Anbefalte innlegg

Gjest stresser for mye...
Skrevet

Jobber innen helse, men jobben er utrolig travel. Ønsker en jobb med mer ro, siden jeg ofte har migrene.

Gjest madammim
Skrevet

kommunearbeidere:)

Til dina2:Jeg velger å tro at det var en fleip. Eller?

Her er et seriøst svar:

Jeg har selv migrene og vet godt hvordan stress gjør den verre. Min erfaring er at det finnes stress i alle typer jobber. Stress i seg selv kan jo være både positivt og negativt. Feks når du jobber hardt med noe du liker, så er det positivt å være stresset fordi du trives med det du gjør. Holder du derimot på med noe du føler du ikke mestrer, feks, eller du blir presset av andre slik at du ikke føler du har kontroll, da er stresset negativt. Mitt råd er at du prøver å kartlegge hva det er du blir stresset av på jobb. Er det for mange arbeidsoppgaver? Er det mange tidsfrister som henger over deg? Dårlig arbeidsmiljø? Min erfaring er at det hjelper mer å finne måter å mestre stresset på enn å finne ytre løsninger. Når det er sagt så har jeg selv byttet jobb pga stress (ansatt i kommunen ja!) nettopp fordi jeg fant ut at arbeidsforholdene var så dårlige at det jeg gjorde selv for å få det bedre, ikke nyttet.

Hm. Vet ikke om det ga deg noen ideer, men...

Mvh

Gjest stresser for mye
Skrevet

Til dina2:Jeg velger å tro at det var en fleip. Eller?

Her er et seriøst svar:

Jeg har selv migrene og vet godt hvordan stress gjør den verre. Min erfaring er at det finnes stress i alle typer jobber. Stress i seg selv kan jo være både positivt og negativt. Feks når du jobber hardt med noe du liker, så er det positivt å være stresset fordi du trives med det du gjør. Holder du derimot på med noe du føler du ikke mestrer, feks, eller du blir presset av andre slik at du ikke føler du har kontroll, da er stresset negativt. Mitt råd er at du prøver å kartlegge hva det er du blir stresset av på jobb. Er det for mange arbeidsoppgaver? Er det mange tidsfrister som henger over deg? Dårlig arbeidsmiljø? Min erfaring er at det hjelper mer å finne måter å mestre stresset på enn å finne ytre løsninger. Når det er sagt så har jeg selv byttet jobb pga stress (ansatt i kommunen ja!) nettopp fordi jeg fant ut at arbeidsforholdene var så dårlige at det jeg gjorde selv for å få det bedre, ikke nyttet.

Hm. Vet ikke om det ga deg noen ideer, men...

Mvh

Takk for svar:) Det er nok det at vi har mange arbeidsoppgaver som skal gjøres, og liten tid. Og når man jobber med mennesker på sykehjem vil man jo ikke la noen vente, men av og til er man f.eks. midt i et stell og alarmen går...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...