Gå til innhold

Tør jeg bytte jobb til noe heeelt annet?

Anbefalte innlegg

Gjest så veldig lei
Skrevet

Hei,

Jeg er en barenvernspedagog som er nokså sliten av jobben. Har hatt forferdelig mye motgang både i fht jobben generelt, men også miljøet. Nå lengter jeg bare etter å komme meg vekk fra den kommunen jeg jobber i. Søker evt jobber nabokommunen, dersom jeg skal fortsette som barnevernspedagog.

Men så leker jeg litt med tanken på å gjøre noe heeelt annet. Vurderer søke på jobber som dreier seg om salg, eiendomsmegling etc etc...slike jobber der jeg får full opplæring.

Kan det være nyttig å gjøre noe helt annet en stund når man er lei av den situasjonen man er i? Får man ikke da litt tid til å tenke hva man egentlig vil?

Håper å høre fra noen som har gjort dette før mer. Hva gjorde at du byttet til noe helt annet? Var det vanskleig å få ny jobb siden du er utdannet noe helt annet? Fant du ut av veien videre - gikk du tilbake til yrket ditt, omskolerte du deg eller ble du værende i dette nye?

Håper på svar! :-) og råd!

Skrevet

Mitt innspill er følgende:

Det er mange som jobber med salg, som skulle ønske de hadde en utdannelse som barnevernspedagog.

Gjest litt lei pedagurk
Skrevet

Jeg er i grunn i samme situasjon som deg og har ikke så mange råd å komme med.

Jeg er førskolelærer og føler dager med underbemanning tærer på både kropp og arbeidsmotivasjon.

har mang en gang ønsket meg en uke på Rema...

Men, når alt kommer til stykket tror jeg vel egentlig ikke at gresset er grønnere på den andre siden....?

Likevel leser jeg stillingsannonser med drømmer i øynene hver dag...

Skrevet

Er man lei, er det vel ingen ting som er bedre enn å prøve noe annet. Gjør det om du har muligheten. Utdannelsen din kan ingen ta fra deg uansett, så du kan jo alltids angre senere. Jeg synes det står full respekt av å tørre å prøve noe helt nytt!! Tror mange hadde vært lykkeligere om de hadde gjort det.

Skrevet

Mitt innspill er følgende: