Gå til innhold

Chicken

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvor lenge steker man en rå kylling i ovnen for å få den spiselig? Hvor mange grader steker man den på?

Jeg skal ikke gjøre noe fancy med den. Bare få den spiselig.

Hvor lenge og på hvilken varme?

Skrevet

Jøss i all verden.. nå skulle jeg AKKURAT til å spørre om det samme!! freaky!!! Jeg satt in rå kylling i ovnen for ca 15 min siden, og synes det går treigt framover, derfor tenkte jeg at jeg skulle spørre kloke dolere :)

Skrevet

Jøss i all verden.. nå skulle jeg AKKURAT til å spørre om det samme!! freaky!!! Jeg satt in rå kylling i ovnen for ca 15 min siden, og synes det går treigt framover, derfor tenkte jeg at jeg skulle spørre kloke dolere :)

200gr. en drøy time.

Kommer jo litt an på størrelsen. Nå mener jeg rå kylling og deler den gjerne i to.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Da håper jeg vi får noen vettuge svar! :)

Jeg spiser kylling og ris om natta når jeg jobber, og har funnet ut at man sparer betydelige summer på å kjøpe rå kylling til 19,90 i Norge (og enda billigere i Sverige), i forhold til å betale 44,90 for en overgrilla kylling på Rimi.

Skrevet

Jeg spiser kylling og ris om natta når jeg jobber, og har funnet ut at man sparer betydelige summer på å kjøpe rå kylling til 19,90 i Norge (og enda billigere i Sverige), i forhold til å betale 44,90 for en overgrilla kylling på Rimi.

Det har jeg også funnet ut. Så derfor kjøpte jeg det istedet idag, smarte vi ;)

Skrevet

200gr. en drøy time.

Kommer jo litt an på størrelsen. Nå mener jeg rå kylling og deler den gjerne i to.

Tusen takk :) visste ikke at det tok så lang tid jeg, men nå vet jeg det:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det har jeg også funnet ut. Så derfor kjøpte jeg det istedet idag, smarte vi ;)

Helt klart. Nå trenger vi bare noen svar!

Sjekket ut matprat.no, men søkefunksjonen der henger jo ikke på greip. Får opp kalveretter når jeg søker på kylling.

Skrevet

Helt klart. Nå trenger vi bare noen svar!

Sjekket ut matprat.no, men søkefunksjonen der henger jo ikke på greip. Får opp kalveretter når jeg søker på kylling.

Se dame55 sitt svar til meg. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

200gr. en drøy time.

Men hvor mye veier en hel kylling? Den veier betydelig mer enn 200 gram.

Og legger du den i en panne, uten noen i?

Skrevet

Billigere, og ikke minst mye bedre.

Kjøper man kylling (feks rooster i Harryland) i tokilosklassen kan man støffe den også, som om det var en minikalkun.

180 grader til den er ferdig. Kraften som siver ut når du stikker noe inn i de mest kjøttfulle delene skal være klar. En time, eller drøyt det, avhengig av størrelse og om den er fyllt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Se dame55 sitt svar til meg. :)

Men det hjelper ikke meg så mye. Jeg aner ikke hva en kyllig veier, og den veier garantert mer enn 200 gram. Men hvis den veier dobbelt så mye synes jeg uansett 2 timer høres veldig, veldig lenge ut.

Så her er det noe muffens! :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Billigere, og ikke minst mye bedre.

Kjøper man kylling (feks rooster i Harryland) i tokilosklassen kan man støffe den også, som om det var en minikalkun.

180 grader til den er ferdig. Kraften som siver ut når du stikker noe inn i de mest kjøttfulle delene skal være klar. En time, eller drøyt det, avhengig av størrelse og om den er fyllt.

Oki. Takker og bukker.

Så 180 grader i f.eks. en langpanne, uten noe annet mikkmakk oppi, i ca. 1 time, bør altså holde for 1 hel kylling (norsk, så den er ikke voldsomt stor).

Skal snart til Sverige og hamstre! :)

Skrevet

Men det hjelper ikke meg så mye. Jeg aner ikke hva en kyllig veier, og den veier garantert mer enn 200 gram. Men hvis den veier dobbelt så mye synes jeg uansett 2 timer høres veldig, veldig lenge ut.

Så her er det noe muffens! :)

Jeg tror hun mente 200 grader, ikke 200 gram. Altså en vanlig størrelse kylling stekes i 200 grader i 1 time.

Skrevet

Oki. Takker og bukker.

Så 180 grader i f.eks. en langpanne, uten noe annet mikkmakk oppi, i ca. 1 time, bør altså holde for 1 hel kylling (norsk, så den er ikke voldsomt stor).

Skal snart til Sverige og hamstre! :)

190-200 grader og 45-60 ,minutter ifølge Aschehougs store kokebok, og til kjøttkraften er klar. Det er konsistent med at vi normalt bruker en time ved 180 grader.

Vi legger'n i et ildsfast fat, pensler evt med olje, og krydrer med estragon, karri og salt.

Ris, broccoli og fløtesuas med fersk sopp i. Og rødvin.

Nam :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tror hun mente 200 grader, ikke 200 gram. Altså en vanlig størrelse kylling stekes i 200 grader i 1 time.

Ah, da er vi igang. En sier 180 grader, en sier 200 grader. Begge sier 1 time. Nå begynner vi å nærme oss noe. :)

Skrevet

190-200 grader og 45-60 ,minutter ifølge Aschehougs store kokebok, og til kjøttkraften er klar. Det er konsistent med at vi normalt bruker en time ved 180 grader.

Vi legger'n i et ildsfast fat, pensler evt med olje, og krydrer med estragon, karri og salt.

Jo, også snur vi den et par ganger underveis, starter og slutter med brystet opp. Da blir den jevnt stekt over det hele.

Skrevet

Er den hel? Da vil jeg si ca 1 1/2 time.. Stikk gaffelen i den og sjekk om det tyter ut rosa saft, da er den ikke ferdig..

Pleier å ha rå hakve kyllinger i en time på 220 grader, smører dem inn i grillkrysserm pepper og hvitløk.,.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ildfast form, ja. Det høres bedre ut enn langpanne!

Men du bruker ikke noe annet oppi formen? Pensler kyllingen med olivenolje eller noe sånt, og that's it?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jo, også snur vi den et par ganger underveis, starter og slutter med brystet opp. Da blir den jevnt stekt over det hele.

Oki, thanks! :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er den hel? Da vil jeg si ca 1 1/2 time.. Stikk gaffelen i den og sjekk om det tyter ut rosa saft, da er den ikke ferdig..

Pleier å ha rå hakve kyllinger i en time på 220 grader, smører dem inn i grillkrysserm pepper og hvitløk.,.

Hva er du smører den inn i sa du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...