Gå til innhold

Chicken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ildfast form, ja. Det høres bedre ut enn langpanne!

Men du bruker ikke noe annet oppi formen? Pensler kyllingen med olivenolje eller noe sånt, og that's it?

Ikke noe annet i formen, nei. Krydder og olje på utsiden, og evt farse/karbonadedeig/hvitløk inni.

Skrevet

Nå gadd jeg ikke vente mer, så jeg tok den ut, var jo varm på utsiden. Rundstykkene var også ferdig så da passet det fint å ta den ut nå. Men.. den var helt rød inni, æsj! Så nå venter jeg videre....tralala :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ikke noe annet i formen, nei. Krydder og olje på utsiden, og evt farse/karbonadedeig/hvitløk inni.

Takker og bukker! :)

Olivenolje funker fint? Det er eneste olja jeg har her nå.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nå gadd jeg ikke vente mer, så jeg tok den ut, var jo varm på utsiden. Rundstykkene var også ferdig så da passet det fint å ta den ut nå. Men.. den var helt rød inni, æsj! Så nå venter jeg videre....tralala :)

Hehe, rødt kjøtt er nok ikke tingen! :)

Skrevet

Takker og bukker! :)

Olivenolje funker fint? Det er eneste olja jeg har her nå.

Det er ikke så uvanlig at vi ikke har annet heller....

Gjest baremei
Skrevet

Best å steke den skikkelig ja...rå kylling er litt skummelt. Man kan få seg en uhyggelig overraskelse etterpå..:-/

Skrevet

Men hvor mye veier en hel kylling? Den veier betydelig mer enn 200 gram.

Og legger du den i en panne, uten noen i?

200 grader, ShitDiddelyDo, ikke gr.

unnskyld om jeg uttrykte meg utydelig.

1 kylling er fra 750 gram og oppover til over 1 kg.

Skrevet

Best å steke den skikkelig ja...rå kylling er litt skummelt. Man kan få seg en uhyggelig overraskelse etterpå..:-/

hehe ja det vil vi helst unngå :)

Skrevet

Oki, thanks! :)

Godt med grillkrydder og/eller paprikakrydder også. Pensler også med olje.

Skrevet

Jeg tror hun mente 200 grader, ikke 200 gram. Altså en vanlig størrelse kylling stekes i 200 grader i 1 time.

Helt rett du, jeg som kanskje uttalte meg litt uklart :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Godt med grillkrydder og/eller paprikakrydder også. Pensler også med olje.

Takker og bukker! I morra skal jeg steke kylling. :)

Skrevet

Hva er du smører den inn i sa du?

oi, sånn går det når jeg ligger på magen i sofaen, med puta halvt over tastaturet og skriver mens jeg ser på tv... : ) Grillkrydder skulle det stå.. Hihi...

Skrevet

Ah, da er vi igang. En sier 180 grader, en sier 200 grader. Begge sier 1 time. Nå begynner vi å nærme oss noe. :)

Husk det, ShitDiddelyDo, at steikovner er forskjellige. For å være på den sikre siden så steik på 180 "grader" :-) du så blir den ihvertfall ikke brent.

I min steikovn går det greit med 200 "grader", prøv deg fram .

Har stekt 800 grams kylling i min ovn i litt over en time, ikke for lenge vet du, da blir den tørr, men må jo være gjennomstekt.

Skrevet

Takker og bukker! I morra skal jeg steke kylling. :)

"Bon Apetit", du får det nok til. Jeg skal spise på VIP'en imorgen. Håper "vi" klarer å slå dem når ikke "dere" klarte det. :-)

Jeg har litt olje og litt smør i langpanna forresten. Slipper å sette seg fast da. Det samme kan du gjøre om du bruker en ildfast form. Skal vel helst det om du kun skal steike 1 stk.

Må få høre hvordan det gikk da....!

Gjest en annen kyllingelsker
Skrevet

Men hva hvis kyllingen er frossen? Kan man sette den rett inn i den varme ovnen da? Og hvor lenge skal den steke da?

Skrevet

Helt klart. Nå trenger vi bare noen svar!

Sjekket ut matprat.no, men søkefunksjonen der henger jo ikke på greip. Får opp kalveretter når jeg søker på kylling.

Prøv heller mat.no - og klikk på "Kokeboka".

Her er en du kan bruke med rå kylling i stykker: http://www.mat.no/vis_oppskrift.aspx?artid=3415

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...