annegunn Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Ildfast form, ja. Det høres bedre ut enn langpanne! Men du bruker ikke noe annet oppi formen? Pensler kyllingen med olivenolje eller noe sånt, og that's it? Ikke noe annet i formen, nei. Krydder og olje på utsiden, og evt farse/karbonadedeig/hvitløk inni. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Nå gadd jeg ikke vente mer, så jeg tok den ut, var jo varm på utsiden. Rundstykkene var også ferdig så da passet det fint å ta den ut nå. Men.. den var helt rød inni, æsj! Så nå venter jeg videre....tralala 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Skrevet 17. januar 2005 Ikke noe annet i formen, nei. Krydder og olje på utsiden, og evt farse/karbonadedeig/hvitløk inni. Takker og bukker! Olivenolje funker fint? Det er eneste olja jeg har her nå. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Skrevet 17. januar 2005 Nå gadd jeg ikke vente mer, så jeg tok den ut, var jo varm på utsiden. Rundstykkene var også ferdig så da passet det fint å ta den ut nå. Men.. den var helt rød inni, æsj! Så nå venter jeg videre....tralala Hehe, rødt kjøtt er nok ikke tingen! 0 Siter
annegunn Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Takker og bukker! Olivenolje funker fint? Det er eneste olja jeg har her nå. Det er ikke så uvanlig at vi ikke har annet heller.... 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Nå gadd jeg ikke vente mer, så jeg tok den ut, var jo varm på utsiden. Rundstykkene var også ferdig så da passet det fint å ta den ut nå. Men.. den var helt rød inni, æsj! Så nå venter jeg videre....tralala Best å steke den skikkelig ja...rå kylling er litt skummelt. Man kan få seg en uhyggelig overraskelse etterpå..:-/ 0 Siter
Gjest Dame55 Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Men hvor mye veier en hel kylling? Den veier betydelig mer enn 200 gram. Og legger du den i en panne, uten noen i? 200 grader, ShitDiddelyDo, ikke gr. unnskyld om jeg uttrykte meg utydelig. 1 kylling er fra 750 gram og oppover til over 1 kg. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Best å steke den skikkelig ja...rå kylling er litt skummelt. Man kan få seg en uhyggelig overraskelse etterpå..:-/ hehe ja det vil vi helst unngå 0 Siter
Gjest Dame55 Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Oki, thanks! Godt med grillkrydder og/eller paprikakrydder også. Pensler også med olje. 0 Siter
Gjest Dame55 Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Jeg tror hun mente 200 grader, ikke 200 gram. Altså en vanlig størrelse kylling stekes i 200 grader i 1 time. Helt rett du, jeg som kanskje uttalte meg litt uklart :-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Skrevet 17. januar 2005 Godt med grillkrydder og/eller paprikakrydder også. Pensler også med olje. Takker og bukker! I morra skal jeg steke kylling. 0 Siter
Spirello Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Hva er du smører den inn i sa du? oi, sånn går det når jeg ligger på magen i sofaen, med puta halvt over tastaturet og skriver mens jeg ser på tv... : ) Grillkrydder skulle det stå.. Hihi... 0 Siter
Gjest Dame55 Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Ah, da er vi igang. En sier 180 grader, en sier 200 grader. Begge sier 1 time. Nå begynner vi å nærme oss noe. Husk det, ShitDiddelyDo, at steikovner er forskjellige. For å være på den sikre siden så steik på 180 "grader" :-) du så blir den ihvertfall ikke brent. I min steikovn går det greit med 200 "grader", prøv deg fram . Har stekt 800 grams kylling i min ovn i litt over en time, ikke for lenge vet du, da blir den tørr, men må jo være gjennomstekt. 0 Siter
Gjest Dame55 Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Takker og bukker! I morra skal jeg steke kylling. "Bon Apetit", du får det nok til. Jeg skal spise på VIP'en imorgen. Håper "vi" klarer å slå dem når ikke "dere" klarte det. :-) Jeg har litt olje og litt smør i langpanna forresten. Slipper å sette seg fast da. Det samme kan du gjøre om du bruker en ildfast form. Skal vel helst det om du kun skal steike 1 stk. Må få høre hvordan det gikk da....! 0 Siter
Gjest en annen kyllingelsker Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Men hva hvis kyllingen er frossen? Kan man sette den rett inn i den varme ovnen da? Og hvor lenge skal den steke da? 0 Siter
Gemini Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Helt klart. Nå trenger vi bare noen svar! Sjekket ut matprat.no, men søkefunksjonen der henger jo ikke på greip. Får opp kalveretter når jeg søker på kylling. Prøv heller mat.no - og klikk på "Kokeboka". Her er en du kan bruke med rå kylling i stykker: http://www.mat.no/vis_oppskrift.aspx?artid=3415 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.