Gå til innhold

Dårlig samvittighet etter orgasme.

Anbefalte innlegg

Hei Gro.Jeg vet ikke hva som skjer med meg, og trenger et råd eller en forklaring.Jeg er en gutt på 23 år og hver gang etter en orgasme, enten det er etter at jeg har onanert eller hatt sex, så får jeg en dårlig følelse inni meg. Dette kan føles som dårlig samvittighet eller at jeg blir trist på en måte.Selve sexen eller da jeg onanerer er helt ok og deilig, det er da utløsningen kommer og den stunden etter utløsningen at problemet melder seg.Hva er dette for noe? Hvorfor får jeg dårlig samvittighet eller en trist følelse inni meg etterpå?Mvh:En som trenger råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170979-d%C3%A5rlig-samvittighet-etter-orgasme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg hørt om før - noen begynner til og med å gråte. Det er jo en slags "utløsning av følelser" også - så det er kanskje en slags tomhet du føler - og ikke den lykkerusen du tror d\u "burde" ha - og så får du denne samvittigheten.

Du er helt sikkert helt normal!

men jeg er ikke Gro da....:)

• 2 uker senere...
Gro Isachsen, Sexolog

Mange har fortsatt en følelse av å ha gjort noe galt når de har sex. Dette fordi kjønnsorganene og hva vi måtte gjøre med dem har vært sett på som syndig og skambelagt, særlig de siste 170 årene.

Nå har heldigvis verden gått videre, og synd og skam i forbindelse med sex har blitt mindre synlig, men det henger fortsatt mye igjen av slik tankegang når det gjelder sex. Dette gjenspeiler seg til og med i hva vi kaller deler av kjønnsorganene for. Det heter for eksempel fortsatt skamlepper og skamben.

Mange klarer å holde tankene unna når de er i opphisselsefasen og spenningsnivået fortsatt er høyt mentalt og i kroppen. Mens når de slapper av og er tilført ekstra hormoner og signalstoffer, kan det komme reaksjoner som de du beskriver.

Det kan hjelpe om du finner ut hvor du har slike holdninger til sex i fra. Har noen fortalt deg historier om skammelig atferd og alt galt som sexen kan føre til? Ta et oppgjør med slike holdninger. Det du har gjort er da bare godt og ikke galt i det hele tatt. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...