Gå til innhold

Maktsjuk psykopat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joe Arpaio er sheriffen som gjeninnførte stripete fangedrakter og fangeleire i Arizona. Nå vil han at hele verden skal få se hvordan et fengsel skal drives:

http://tux1.aftenposten.no/nyheter/nett/d151683.htm

Denne psykopaten av en sheriff har også de mest forskrudde idéer om hva disse kameraene kan utrette. Hvis meningen med dette er å forebygge kriminalitet, så tror jeg han tar skammelig feil, en annen ting, å tro at to - 2 - webkameraer kan være med på å avsløre eller eventuelt frikjenne fangevoktere for overgrep mot fanger, da er han godtroende i forhold til teknologiens rekkevidde. Dessuten er kameraene i seg selv et grovt overgrep, da mange av de som havner på utstilleing ikke engang er dømt.

Slik går det når perverse mennesker plasseres i maktposisjoner.

Skrevet

Det er merkelig at han kan få sitte i den stillingen - minner mest om en typisk fengselsfilm - hvor man venter at en helt snart kommer og skal redde fangene fra denne galningen :)

Skrevet

Det er merkelig at han kan få sitte i den stillingen - minner mest om en typisk fengselsfilm - hvor man venter at en helt snart kommer og skal redde fangene fra denne galningen :)

Andy Dufresne, The Shawshank Redemption,,,eller Brubaker? ;^)

Skrevet

Andy Dufresne, The Shawshank Redemption,,,eller Brubaker? ;^)

Brubaker! :)

...og da kom vel Robert Redford?

Skrevet

Only in amerika (så lenge vi holder oss til vesten).

"............................"

Skrevet

Brubaker! :)

...og da kom vel Robert Redford?

Ja, det var ikke meg, ihvert fall...selv om vi er like som eneggede tvillinger.

;^)

Skrevet

Nå synes jeg at norsk strafferett og soningsforhold er alt for "snille" i forhold til de grovere forbrytelsene/forbryterne, men dette blir nok å dra det litt vel langt....:-)

Kan jo ikke annet enn å smile av det....og riste oppgitt på hodet?

Skrevet

Nå synes jeg at norsk strafferett og soningsforhold er alt for "snille" i forhold til de grovere forbrytelsene/forbryterne, men dette blir nok å dra det litt vel langt....:-)

Tja, det er fort gjort å forgå seg i trafikken, og selvsagt ville drøye 4000 blanke for å overse et rødt lys være den rene katastrofen, men allikevel...når en vet konsekvensene, så skjerper en seg kanskje litt mer?

Skrevet

LOL, svarte på feil innlegg...åfan, dette tar for lang tid å forklare, men jeg så ikke at...never mind. =^D

Skrevet

Hehe, godt poeng.

Skrevet

LOL, svarte på feil innlegg...åfan, dette tar for lang tid å forklare, men jeg så ikke at...never mind. =^D

Behøver ingen forklaring, for jeg tro jeg forstår:-)

Skrevet

Ja, det var ikke meg, ihvert fall...selv om vi er like som eneggede tvillinger.

;^)

ja, bare at du ikke har vorta - der. :)

Skrevet

Behøver ingen forklaring, for jeg tro jeg forstår:-)

hehe - han var enig med deg i en annen tråd i ren distraksjon....?

Skrevet

Tja, det er fort gjort å forgå seg i trafikken, og selvsagt ville drøye 4000 blanke for å overse et rødt lys være den rene katastrofen, men allikevel...når en vet konsekvensene, så skjerper en seg kanskje litt mer?

Selv er jeg svært forsiktig i bytrafikken, og synes 50km/t mange steder kan være i det meste laget hvis det er mye mennesker rundt om (Oslo sentrum en sommer kveld....).

Men på en øde oversiktlig landevei eller en av våre nye 4-felts motorveier, så må jeg innrømme at jeg nok bryter fartsgrensen noe av og til - dog bare moderat:-)

Skrevet

hehe - han var enig med deg i en annen tråd i ren distraksjon....?

Ikke sant....:-)

Skrevet

Selv er jeg svært forsiktig i bytrafikken, og synes 50km/t mange steder kan være i det meste laget hvis det er mye mennesker rundt om (Oslo sentrum en sommer kveld....).

Men på en øde oversiktlig landevei eller en av våre nye 4-felts motorveier, så må jeg innrømme at jeg nok bryter fartsgrensen noe av og til - dog bare moderat:-)

Vi må ikke legge lista etter proffer som deg og meg, vettø, kjeden er ikke sterkere enn det svakeste leddet. ;^)

Skrevet

Vi må ikke legge lista etter proffer som deg og meg, vettø, kjeden er ikke sterkere enn det svakeste leddet. ;^)

he-he....

Min første (og siste) fartsbot fikk jeg for 13 år siden på mc (Aldri fått fartsbot med bil). 58 km/t på Kirkeveien langs Ullevål sykehus (4 felts vei, adskilt gangvei etc).

Selvfølgelig hadde de satt radaren midt på "langsiden", og ikke der hvor du nærmer deg innkjøringen til Ullevål og fotgjengerfeltet (hvor jeg alltid kjører under fartsgrensen....).

Men det oppveies kanskje av de nevnte tilfeller hvor jeg bevisst strekker fartsgrensen noe, og ikke har blitt tatt?

Dog er det ikke tilfeldig, for det gjør jeg kun når det er så oversiktlig at jeg også kan utelukke fartskontroller:-)

Skrevet

Synes dette høres ut som en utmerket ide som bør overføres til norske fengsel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...