Gå til innhold

Overgangsalder og PMS

Anbefalte innlegg

Gjest Hormonella de luxe
Skrevet

Har bestandig slitt med PMS og nå når jeg nærmer meg 50 er det verre enn noen gang. Sannsynligvis har det kommet til noe begynnende overgangsproblematikk også. Forbaskade hormoner!

Må snart finne på noe. Tar nattlysolje for PMS, har 'alltid' gjort det og det funker. Det merker jeg hvis jeg slurver med å ta dem. Men nå er ikke lenger det nok!

Hva hjalp DEG med åt akle overgangssvingningene og /eller PMS'en? Noen sier jo en må begynne på lykkepiller, men har ikke lyst til å eksperimentere med hjernen egentlig. Blir vel det samme med østrogenpiller fra legen går jeg utifra.

Alle erfaringer tas imot med åpne armer. Det her er noe dritt, og orker ikke tanken på at det skal bli enda verre og kanskje vare i årevis.Phu.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

østrogenpiller diller vel ikke med hjernen din?? Snakk med gynekolog, de kan ta noen enkle blodprøver, og har du spesielle plager, kan det være lurt en periode ihht spesialister.

ellers kan jeg ikke svare, jeg har aldri hatt PMS, og merker ikke noe overgangsalder, kanskje den aldri kommer... kanskje jeg er heldig? (noe flaks skal jo alle ha!)

Skrevet

Har ikke kommet så langt at jeg er i overgangsalderen enda. Men mine største PMS plager løser jeg med nattlysolje og Prikkperikum som også er kjent som Johannesurt. Unngår å bli så "eksplosiv" når jeg tar Johannesurt ca to uker før mens

Gjest Hormonella de luxe
Skrevet

Har ikke kommet så langt at jeg er i overgangsalderen enda. Men mine største PMS plager løser jeg med nattlysolje og Prikkperikum som også er kjent som Johannesurt. Unngår å bli så "eksplosiv" når jeg tar Johannesurt ca to uker før mens

Takk for svar! Jeg går fast til akupunktur, tar både nattlysolje og faktisk også johannesurt. Jeg er nok en hard nøtt jeg da!

Har hørt så mye rart om østrogenbehandling også. Jaja, får se...

Skrevet

Takk for svar! Jeg går fast til akupunktur, tar både nattlysolje og faktisk også johannesurt. Jeg er nok en hard nøtt jeg da!

Har hørt så mye rart om østrogenbehandling også. Jaja, får se...

Du er kanskje det. :o) For meg rekker det med å ta JOhannesurt to uker før mens, man bør jo ikke ta Johannesurt hele tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...