Gå til innhold

Dobbeltfakturert for taxi-tur

Anbefalte innlegg

Gjest må spørre her
Skrevet

På nettbanken min er jeg trukket 136 kr for taxi den 18 des, og 137 for taxi den 19. des.

Den første turen stemmer, den andre ikke!!

Hvordan skal jeg kunne bevise at dette ikke stemmer...? Og hvor skal jeg henvende meg?

Gjest må spørre her
Skrevet

utrolig nok lå kvitteringen i veska mi.. Det er vel ikke mulig at det er gjort en "feil", det er vel mest sannsynlig at sjåføren har prøvd å svindle meg??

Gjest Sjaffis
Skrevet

Ikke noe problem. Ring taxisentralen og si ifra. Normalt (ihvertfall i mindre byer) har de normalt tid/anstendighet nok til å sjekke nærmere de bilag som den enkelte bil/drosjeeier har.

Har tiden gått, slik at sentralen ikke sitter på bilagene lenger, så ringer du banken, og ber om kopi av bilaget for begge transaksjonene. Da vil det fort blir klart om trekket stemmer eller ikke.

Gjest må spørre her
Skrevet

Ikke noe problem. Ring taxisentralen og si ifra. Normalt (ihvertfall i mindre byer) har de normalt tid/anstendighet nok til å sjekke nærmere de bilag som den enkelte bil/drosjeeier har.

Har tiden gått, slik at sentralen ikke sitter på bilagene lenger, så ringer du banken, og ber om kopi av bilaget for begge transaksjonene. Da vil det fort blir klart om trekket stemmer eller ikke.

Takker!

mil1365380270
Skrevet

De må fremlegge signatur på kortbruken fra deg, ellers kan du anmelde de for svindel.

Gjest papirtiger
Skrevet

utrolig nok lå kvitteringen i veska mi.. Det er vel ikke mulig at det er gjort en "feil", det er vel mest sannsynlig at sjåføren har prøvd å svindle meg??

Slike feil skjer av og til.

Det morsomte jeg har vært med på var når taxi-sjåføren slo inn 12.000, og fikk ikke kansellert det. Fikk en veldig kul regning (og pengene tilbake dagen etterpå)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...