Gå til innhold

Hjelp til oversettelse

Anbefalte innlegg

Gjest takk på forhånd
Skrevet

"Jeg er fra Norge. Om jeg bestiller varer fra dere over tollgrensa som her er på 200,- , kan dere merke den med "gave" så jeg slipper å betale toll på det?"

Videoannonse
Annonse
Gjest zuulu eller afrikaans?
Skrevet

Skal du ha det oversatt til

Gjest tegnspråkoversetter
Skrevet

hvis du har webcam så kan jeg oversette deg til tegnspråk for deg.

Gjest takk på forhånd
Skrevet

Skal du ha det oversatt til

Engelsk takk;)

Gjest takk på forhånd
Skrevet

hvis du har webcam så kan jeg oversette deg til tegnspråk for deg.

Oversette meg??

Skrevet

Du må vel kanskje sjekke valutakursen også, å skrive 200 NOK =

Skrevet

Synes det var litt knotete det du hadde skrevet, jeg ville heller sagt noe slik som dette:

"I live in Norway. Is it possible for you to mark the ordered goods as "gift" so I don't have to pay border taxes for it?"

Gjest takk på forhånd
Skrevet

Synes det var litt knotete det du hadde skrevet, jeg ville heller sagt noe slik som dette:

"I live in Norway. Is it possible for you to mark the ordered goods as "gift" so I don't have to pay border taxes for it?"

Joa mulig det.

Takk for hjelpa:)

Skrevet

Joa mulig det.

Takk for hjelpa:)

"import taxes" er vel betre enn "border taxes"

Gjest takk på forhånd
Skrevet

"import taxes" er vel betre enn "border taxes"

For sent, nå er det sendt. Blir det helt feil da?

Skrevet

Vet om mange som har bestilt CD/DVD fra utlandet og bedt avsender merke med "gift". Men de vil ikke, det nytter ikke.

Gjest takk på forhånd
Skrevet

Vet om mange som har bestilt CD/DVD fra utlandet og bedt avsender merke med "gift". Men de vil ikke, det nytter ikke.

Det nytta denne gang;)

Skrevet

For sent, nå er det sendt. Blir det helt feil da?

Det blir vel forstått. Det vil jo vise seg om dei gjer som du ber om. Ikkje alle gjer det.

Det er da eit innmari pes med toll på eit så lite beløp som 200 kroner, det kan vel alle som bestiller frå utlandet vere samde om (m.m. dei jobbar i Finansdep.)

Eg fikk varer frå England i forgårs; første gongen hadde dei kombinert vareverdi og porto i tollklareringa slik at det vart stoppa i tollen og gav meirarbeid for meg, enda verdien var godt under 200 vart verdi m porto *litt* over. Denne gongen hadde eg bedt om at dei skulle spesifisere nøyaktig kva som var verdien på VARENE utan porto. Så hadde eg lagt inn 2 ordrer for å kome under tollgrensa.

Joda, dei hadde så fint spesifisert verdien på varene utapå pakka.

Og SLÅTT SAMAN dei to ordrene når dei sendte dei, så ingen i heile verda kunne tvile på at verdien av varene var langt over 200 kroner - når det var klistra ein EKSTRA lapp m vareverdi utanpå...

Men heldigvis sneik det seg gjennom. Ellers hadde eg hatt ei høne å plukke med shoppen...!

Gjest takk på forhånd
Skrevet

Det blir vel forstått. Det vil jo vise seg om dei gjer som du ber om. Ikkje alle gjer det.

Det er da eit innmari pes med toll på eit så lite beløp som 200 kroner, det kan vel alle som bestiller frå utlandet vere samde om (m.m. dei jobbar i Finansdep.)

Eg fikk varer frå England i forgårs; første gongen hadde dei kombinert vareverdi og porto i tollklareringa slik at det vart stoppa i tollen og gav meirarbeid for meg, enda verdien var godt under 200 vart verdi m porto *litt* over. Denne gongen hadde eg bedt om at dei skulle spesifisere nøyaktig kva som var verdien på VARENE utan porto. Så hadde eg lagt inn 2 ordrer for å kome under tollgrensa.

Joda, dei hadde så fint spesifisert verdien på varene utapå pakka.

Og SLÅTT SAMAN dei to ordrene når dei sendte dei, så ingen i heile verda kunne tvile på at verdien av varene var langt over 200 kroner - når det var klistra ein EKSTRA lapp m vareverdi utanpå...

Men heldigvis sneik det seg gjennom. Ellers hadde eg hatt ei høne å plukke med shoppen...!

Har fått svar å det skulle ikke bli noe problem sa di.

Skrevet

Har fått svar å det skulle ikke bli noe problem sa di.

Bra for deg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...