Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ekko her, så er det tomrom et sted. Tør jeg antyde hvor dette tomrommet er å finne? ;^)

Det var en usaklig påstand, Kahn, og kan ikke unnskyldes med hva mrxx skrev. Det er vel rimelig tydelig at det diskuteres prinsipiellt her, og ikke "fortell-hva-du-selv-gjorde-i-går"? Du er ikke så språklig handicappet at du ikke skjønte det.

"............................."

Videoannonse
Annonse
  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

19

• Goliath

14

• mrxx

13

• flisa

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Er det ekko her, så er det tomrom et sted. Tør jeg antyde hvor dette tomrommet er å finne? ;^)

Endelig godt du ser hvor tomrommet er, det var tross alt ikke så vanskelig å skjønne poenget mitt:-))

Skrevet

"for brorparten av dagens trafikkulykker skjer IKKE pga fartsovertredelser."

Det er nettopp en stor del av poenget. Likevel virker det som om myndighetene ignorerer dette fullstendig - det er KUN fart og fartsgrenser som snakkes om. Vi har mange eksempler på veistrekninger hvor det er hevet over enhver tvil at, hvis myndighetene gjorde ting som å lage adskilte kjørefelt, så ville ulykkesfrekvensen blitt vanvittig redusert. Men det blir ikke gjort. I stedet setter de fartsgrensen til 80 på en motorvei som er dimensjonert for hastigheter på 120-130 km/t. Bare som et eksempel.

".........................."

Og hva gjør de for at "motorinteresserte og fartsglade undommer" skal kunne få utfolde seg i kontrollerte former, og samtidig få lære hvor farlig bilkjøring kan være - for ikke å snakke om å drive holdningsskapende arbeid?

Det eneste de er opptatt av er å lytte til noen bønder som klager på støy, og så forsøke å legge så mye restriksjoner på de som faktisk er villig til å satse mye på dette, at det ikke blir gjennomførbart.

Dog finnes det noen hederlige unntak i noen kommuner - som f.eks dette:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_rogaland/4186619.html

Skrevet

Det var en usaklig påstand, Kahn, og kan ikke unnskyldes med hva mrxx skrev. Det er vel rimelig tydelig at det diskuteres prinsipiellt her, og ikke "fortell-hva-du-selv-gjorde-i-går"? Du er ikke så språklig handicappet at du ikke skjønte det.

"............................."

Leser du hva jeg skriver, eller fyrer du for å holde din egen personlige antipati varm?

Skrevet

Men et alternativ til selve landet Norge, se dèt leter jeg etter :-)

"..........................."

he-he...du er inne på noe der:-)

Men noe skal vi vel alle ha å klage på?

Skrevet

Leser du hva jeg skriver, eller fyrer du for å holde din egen personlige antipati varm?

Vist leser jeg hva du skriver. Og jeg kommenterte direkte det du sa som usaklig. Jeg regner med at det er dine antipatier som gjør at du svarer slik, uten at det gjør det noe bedre.

"............................"

Skrevet

he-he...du er inne på noe der:-)

Men noe skal vi vel alle ha å klage på?

Joda, så lenge det ikke blir slik at det er mer man er misfornøyd med enn det man er fornøyd med :-)

Skrevet

Endelig godt du ser hvor tomrommet er, det var tross alt ikke så vanskelig å skjønne poenget mitt:-))

Jepp, der har vi RMI, all right - rett mental innstilling! Det neste er vel å se at du viser oss finger'n din gjennom takluka når du blåser gjennem 60-sonen her i 80, mens ungene står igjen i støvføyka etter deg?

!

Skrevet

Vist leser jeg hva du skriver. Og jeg kommenterte direkte det du sa som usaklig. Jeg regner med at det er dine antipatier som gjør at du svarer slik, uten at det gjør det noe bedre.

Hvem er du til å avgjøre hva som er saklig eller ikke? Har du meningsmonopol?

Skrevet

Hvem er du til å avgjøre hva som er saklig eller ikke? Har du meningsmonopol?

Nei, her kaster jeg inn håndkledet, gitt.

Skrevet

er det ikke bare å kjøre som folk da? Det er i alle fall her på østlandet 90 eller 100 der hvor det er oversiktelig og med sperrer for motgående kjørefelt - er det ikke fort nok ? MÅ man kjøre for fort av prinsipp?

Skrevet

Hvem har sagt at jeg ikke respekter lover og regler??????

Nå må jeg le - du sa det jo selv....men det gjelder - forhåpenligvis IKKE på byggefelt der det er 30 - - -lusne 20 km over kan da være fatalt....

Skrevet

Nei, her kaster jeg inn håndkledet, gitt.

Kanskje like greit...

Skrevet

Jepp, der har vi RMI, all right - rett mental innstilling! Det neste er vel å se at du viser oss finger'n din gjennom takluka når du blåser gjennem 60-sonen her i 80, mens ungene står igjen i støvføyka etter deg?

!

Du er like ille som Sør om å beskylde andre for noe du ikke har belegg for å si.

Du har ingen aning om hvordan jeg kjører, så hold deg til tema. Jeg tror neppe at du er så dum at du ikke forsto poenget med innlegget mitt, men forresten, hvem vet...

Skrevet

Nå må jeg le - du sa det jo selv....men det gjelder - forhåpenligvis IKKE på byggefelt der det er 30 - - -lusne 20 km over kan da være fatalt....

Selvsagt kan 20 km/t over grensa være fatalt, men det er da tross alt ikke det som diskuteres og heller ikke det som var poenget.

mil1365380270
Skrevet

«-Men herre-min-jesus hvis jeg tusler 20 km/t over fartsgrensen.-»

...og kanskje pga. denne «ubetydelige» fartsøkningen får den ekstra bremselengden som kostet er fem år gammel gutt livet, fordi han tilfeldigvis lekte i veien for en jævla idiot som ikke respekterte fartsgrensen.

Grow up!

Det der er teit å si. Fartsgrensene er bare tall. Forholdene på stedet og førerens og bilens egenskaper er mye viktigere, og disse er oppe til nesten fri vurdering for hver enkelt bilist.

Skrevet

Selvsagt kan 20 km/t over grensa være fatalt, men det er da tross alt ikke det som diskuteres og heller ikke det som var poenget.

joda! :)

I så fall tor jeg dere diskuterer forskjellige ting i ren skylapp-testosteron-stil.

*ler*

Skrevet

Du er like ille som Sør om å beskylde andre for noe du ikke har belegg for å si.

Du har ingen aning om hvordan jeg kjører, så hold deg til tema. Jeg tror neppe at du er så dum at du ikke forsto poenget med innlegget mitt, men forresten, hvem vet...

LOL

Du er ikke snau når du strør om deg med fornærmelser: «-Du er like ille som Sør -»...! Jøss!

Nei, jeg har ingen aning om hvordan du ter deg i trafikken, men jeg forholder meg til det du skriver. Hvis du mener «lusne 20 km/t» ikke er så farlig, så påstår jeg at du tar feil, og der har jeg vel god ryggdekning også, skulle jeg mene.

Skrevet

joda! :)

I så fall tor jeg dere diskuterer forskjellige ting i ren skylapp-testosteron-stil.

*ler*

Jeg vet godt hva jeg diskuterer, jeg diskuterer forskjellen i bøter, ikke om det er farlig eller ikke farlig gå kjøre 20 over grensen, for det vet vi jo hvor farlig kan være.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...