Gå til innhold

Anbefalte innlegg

mil1365380270
Skrevet

Sa jeg det?

Så du ser poenget med at det å slå så hardt ned på fartsovertredelser er idiotisk, all den tid andre vurderinger av trafikkbildet er opp til en selv?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

19

• Goliath

14

• mrxx

13

• flisa

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

nei - skjønner begge jeg! - men så er jeg ikke Vekt for ikkenoe - bare ler av den motvilligheten dere har til å lese det den andre skriver. antipati,

Ikke slit ut tastaturet, mor, du skriver for døve øyne. Som alltid, så er det trafikkens riddere som «vet best». Husker jeg diskuterte med en trailersjåfør på VG Debatt (han påsto han var det ihvertfall) om å leke trafikkpoliti overfor andre trafikkanter.

Du vil ikke tro hvor rabiat denne «trailersjåføren» ble etterhvert, han mente han kunne sette traileren på tvers av E6 om han ville, hvis hensikten var å fortelle meg at jeg hadde brutt trafikkreglene. Jeg måtte fan ikke komma her å komma her! Virkelig en elitist!

Poenget: en ser snart når hensikten med å fortsette diskusjonen ikke lenger er tilstede. Jeg sier som Holberg sa til adelsmennene, da de stilte seg opp og sa: «-vi går ikke av veien for en narr-»...! «-men jeg går gjerne av veien for to-»!...repliserte Holberg, lettet på hatten og gikk rundt dem.

*letter på hatten*

Skrevet

Så du ser poenget med at det å slå så hardt ned på fartsovertredelser er idiotisk, all den tid andre vurderinger av trafikkbildet er opp til en selv?

Hvis en vurderer i riktig retning, så ville det ikke vært noe problem - og dermed heller ingen diskusjon.

Skrevet

og så skriver jeg som en tulling også - skriver FRA istedet for VAR - hehe

Noen av oss leser ting slik vi antar at avsenderen mente det.

(av og til i hvert fall....:-)

Skrevet

Her er jeg ikke enig med deg. Istedenfor å senke bøtesatsene for trafikkforseelser, ville jeg heller SKJERPE reaksjonene mot volds- og vinningskriminalitet.

Vi må ikke glemme at et motorkjøretøy er et potensielt drapsvåpen i hendene på en «som vet bedre enn alle andre». «Lusne» 20 km/t kan være forskjellen mellom liv og død; det er en dramatisk forskjell på bråstoppe i 100 km/t i forhold til 80 km/t. Det har jeg sett demonstrert.

Sett så galt, nå er jeg søren meg enig med deg igjen! ;o)

Beste hilsen fra

mil1365380270
Skrevet

Hvis en vurderer i riktig retning, så ville det ikke vært noe problem - og dermed heller ingen diskusjon.

*himler med øynene* ;-) Jeg kan fullt lovlig kjøre i fartsgrensen på glattholka (tillatt til jeg forårsaker en ulykke), mens jeg blir grisetatt for å foreta en kontrollert forbikjøring. Synes du det er fornuftig?

Skrevet

*himler med øynene* ;-) Jeg kan fullt lovlig kjøre i fartsgrensen på glattholka (tillatt til jeg forårsaker en ulykke), mens jeg blir grisetatt for å foreta en kontrollert forbikjøring. Synes du det er fornuftig?

Ut fra de kriterier som jeg registrerer du opererer etter, så er blir det vanskelig å definere for deg hva som er fornuftig. Du hører ikke på meg allikevel.

Skrevet

Sett så galt, nå er jeg søren meg enig med deg igjen! ;o)

Beste hilsen fra

Må itj bli sængliggandes no, da...

Skrevet

Må itj bli sængliggandes no, da...

Nei, heldigvis skjer det ikke for ofte, så jeg skal nok overleve ;o)

Beste hilsen fra

Skrevet

Nei, heldigvis skjer det ikke for ofte, så jeg skal nok overleve ;o)

Beste hilsen fra

Ja, jeg var redd for det...

Skrevet

Ja, jeg var redd for det...

Og enda verre - det som ikke dreper en, gjør en sterkere!

..kjenner jeg begynner å få superkrefter...

Beste hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...