makarena Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Hei!Jeg er ei jente på 21 som lurer på hvor fort angrepillen virker?Men grunnen til at jg spør om dette er fordi jg hadde samleie to uker før jg tok angrepillen med min x og da hoppet han ut av svingen og med en annen da jg tok angrepillen. jg og min x var sammen i 5 år og de to siste åra brukte jg ikke p piller eller noen ting og vi brukte ikke prevensjon i det hele tatt når vi hadde samleie, vi hoppet ut av svingen og noen ganger så sprutet han i mg når vi trodde dt var sikkert. det skjedde aldri noe i løp av de to åra.Men så ble dt slutt før jul og jg hadde en one night stand med en annen derfor tok jg angrepillen.altså jg hadde samleie med min x 2 uker før jg tok angrepillen, så en uke før fikk jg mens som vanlig så etter mens hadde jg samleie med en annen og tok angrepillen tre dager etterpå og alt gikk bra hadde ikke noe problemer, men når menspreioden kom nå etter nyttår sluttet jg ikke å blø. Nå har vært hos legen etter 16 dagers med blødning og dt viste seg til å være en abort.x min må vel ha hatt dårlig sæd?siden jg ble gravid så fort av han andre?eller kunne jg ha vært gravid før jg tok angrepillen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171007-angrepillen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Vi vet ikke sikkert hvordan angrepillen virker, sannsynligvis ved at den utsetter eggløsning til et senere tidspunkt hvor sædcellene ikke lengre er levedyktige. Det er litt uklart når du hadde siste samleie med din x-kjæreste, når du har hatt med den nye og om du har tatt angrepillen en eller to ganger. Sikkerheten er Tatt innen 24 timer: 95% Tatt 24-48 timer etterpå: 85% Tatt 48-72 timer etterpå: 58% Hvis du har tatt pillen etter tre dager er sikkerheten altså mindre enn om den tas tidligere etter ubeskyttet samleie. Er du sikker på at du har vært gravid og har abortert? Jeg vil anse det som mer sannsynlig at det er pillen som har ført til den langvarige blødning, angrepillen vil ofte gi slike blødningsuregelmessigheter. Hvis du har hatt en menstruasjon etter samleiet med din x-kjæreste, er det ikke han du ev. har vært gravid med. Hvis diagnosen abort bare er stillet på bakgrunn av den rikelige blødning, så er jeg usikker på om du har vært gravid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171007-angrepillen/#findComment-1124031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.