Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det er nå likevel bra at noen damer velger å bli med noen av oss ikke-voldelige hjem :-)

"..........................."

Gjest Vinteren
Skrevet

Skremmende at menn kan være så dumme å gjøre det....

Skrevet

Men det er nå likevel bra at noen damer velger å bli med noen av oss ikke-voldelige hjem :-)

Eller kan det være at damer tenner på å bli voldtatt?

Jeg er en annen
Skrevet

Du kjeder deg, skjønner jeg.

Gjest tottlå
Skrevet

Det er altså min store drøm....Hvordan kunne du vite DET??

Ahh...dere gutter er jammen lure....

:D

Gjest papirtiger
Skrevet

Du er elendig til å provosere :)

Skrevet

Skremmende at menn kan være så dumme å gjøre det....

Det sies jo at det er mindretallet som blir anmeldt..."nei, la han få voldta noen flere..han får seg sikkert lite med mus".

"nei, nå har jeg blitt voldtatt så nå skal jammen meg flere få oppleve hva jeg har opplevd"

Kan det være årsaken til at få anmelder?

Naivt å tro at en som voldtar stopper opp med det hvis han ikke blir anmeldt. Og er det flere som har anmeldt samme person, er det selvfølgelig mye større sjanse for å få han dømt.

Dessuten er jo anmeldingsstatistikken god reklame for voldteksforbrytere. "Voldta nå!..bare 1 av 10 anmelder og blir du anmeldt har du god sjanse for å bli fri uansett"

Vet ikke hva anmeldingsstatistikken ligger på...men for en del år tilbake lå den skremmende lavt..rundt 10% bare hvis ikke færre.

Skrevet

Det sies jo at det er mindretallet som blir anmeldt..."nei, la han få voldta noen flere..han får seg sikkert lite med mus".

"nei, nå har jeg blitt voldtatt så nå skal jammen meg flere få oppleve hva jeg har opplevd"

Kan det være årsaken til at få anmelder?

Naivt å tro at en som voldtar stopper opp med det hvis han ikke blir anmeldt. Og er det flere som har anmeldt samme person, er det selvfølgelig mye større sjanse for å få han dømt.

Dessuten er jo anmeldingsstatistikken god reklame for voldteksforbrytere. "Voldta nå!..bare 1 av 10 anmelder og blir du anmeldt har du god sjanse for å bli fri uansett"

Vet ikke hva anmeldingsstatistikken ligger på...men for en del år tilbake lå den skremmende lavt..rundt 10% bare hvis ikke færre.

Har du noen gang tenkt på hvor nedverdigne det er å bli voldtatt? Hvor møkkete, brukt og jævlige de føler seg etterpå?

Mange velger å ikke anmelde fordi de ikke orker å la seg nedverdige enda mer med å sitte å fortelle detaljert hva voldtektsmannen gjorde... Dette er sikker tikke noe man ønsker å tenke tilbake på , og i hvert fall ikke sitte å fortelle til andre. I hvert fall ikke en full rettsal f.eks.

vet jammen ikke om jeg hadde anmeldt selv hvis jeg måtte ha gjort noe sånt.. Mange føler skam, selv om det ikke er deres skyld..

Skrevet

Har du noen gang tenkt på hvor nedverdigne det er å bli voldtatt? Hvor møkkete, brukt og jævlige de føler seg etterpå?

Mange velger å ikke anmelde fordi de ikke orker å la seg nedverdige enda mer med å sitte å fortelle detaljert hva voldtektsmannen gjorde... Dette er sikker tikke noe man ønsker å tenke tilbake på , og i hvert fall ikke sitte å fortelle til andre. I hvert fall ikke en full rettsal f.eks.

vet jammen ikke om jeg hadde anmeldt selv hvis jeg måtte ha gjort noe sånt.. Mange føler skam, selv om det ikke er deres skyld..

Nå beskriver du jo alle som psykiatriske pasienter da.

Dessuten trenger man ikke nødvendigvis gå direkte til politiet etter at det skjedd. Tross alt mye bedre å vente noen dager i stedet for å ikke anmele i det hele tatt.

Men jeg er redd det er litt sånn derre:"jaja, sannynligheten for at JEG blir voldtatt igjen er ikke så stor"

Skulle vært en plikt å anmelde, akkurat som det er plikt å si i fra hvis man finner noen som har skadet seg etc.

Skrevet

I den grad det er mulig, så kan jeg nok med overbevisende sikkerhet si at nei, det kan det ikke være.

"............................"

Skrevet

Det er altså min store drøm....Hvordan kunne du vite DET??

Ahh...dere gutter er jammen lure....

:D

"Ahh...dere gutter er jammen lure...."

"Dere gutter"? Det er jaggu enkelte kategorier jeg vil ha meg frabedt å havne i.

"............................."

Skrevet

Dessuten trenger man ikke nødvendigvis gå direkte til politiet etter at det skjedd. Tross alt mye bedre å vente noen dager i stedet for å ikke anmele i det hele tatt.

Men jeg er redd det er litt sånn derre:"jaja, sannynligheten for at JEG blir voldtatt igjen er ikke så stor"

Skulle vært en plikt å anmelde, akkurat som det er plikt å si i fra hvis man finner noen som har skadet seg etc.

Det har ingenting å gjøre med psykiatriske pasienter. Det er normalt, friske jenter som føler det slik. Hvor sterk og avgjørende de følelsene er, variere selvsagt. Det beste vil selfølgelig være om alle får seg til å anmelde slikt.

"............................"

Skrevet

Sukk.. gjeeeesp.

Skrevet

Det er faktisk mange advokater som fraråder voldtektsoffre å anmelde saken.

Dette fordi prosentandelen som frikjennes er så stor, og det er en fryktelig påkjenning for offeret å sitte i retts-salen og bli hudfletta av advokaten til voldtektsmannen. Voldtektsmannen sin advokat har som regel som strategi å framstille offeret som "billig" og "selvfoskyldt".

For mange oppleves rettssaken som like ille eller verre enn selve voldtekten.

Skrevet

Det er faktisk mange advokater som fraråder voldtektsoffre å anmelde saken.

Dette fordi prosentandelen som frikjennes er så stor, og det er en fryktelig påkjenning for offeret å sitte i retts-salen og bli hudfletta av advokaten til voldtektsmannen. Voldtektsmannen sin advokat har som regel som strategi å framstille offeret som "billig" og "selvfoskyldt".

For mange oppleves rettssaken som like ille eller verre enn selve voldtekten.

Hvordan tror dere det hadde blitt hvis alle advokatene fraråder å anmelde?

Eller for å ta en sammenligning. Tror dere tyveriene hadde økt hvis det en dag var slik at tyverier ikke ville blitt anmeldt?

Gjest tottlå
Skrevet

"Ahh...dere gutter er jammen lure...."

"Dere gutter"? Det er jaggu enkelte kategorier jeg vil ha meg frabedt å havne i.

"............................."

Er ikke du gutt, da??? Sorry! :D

Skrevet

Er ikke du gutt, da??? Sorry! :D

Jo, men jeg nekter å finne meg i å bli satt i samme bås som en som kommer med en slik idiotisk uttalelse.

Skrevet

Hvordan tror dere det hadde blitt hvis alle advokatene fraråder å anmelde?

Eller for å ta en sammenligning. Tror dere tyveriene hadde økt hvis det en dag var slik at tyverier ikke ville blitt anmeldt?

Jeg tror du skjønner dette, selv om du tydeligvis har en misjon her.

Selfølgelig er det ikke bra at saker ikke blir anmeldt - det gjør det jo "tryggere" å voldta. Men i det tilfellet hvor en kvinne har blitt voldttatt, så er det der og da, for henne selv, viktigere å ta vare på seg selv enn å tenke fremover på statisikker etc. Det er synd at konsekvensene blir slik, men slik er det nå, og det er ganske naturlig.

"........................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...