Gå til innhold

Spise middag før eller etter trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg lurer på om noen kan fortelle meg om man bør spise middag før eller etter trening? Jeg forsøker å gå ned noen kilo, men vet ikke hva som er mest hensiktsmessig?

På forhånd takk for svar

Gjest rutangis netu
Skrevet

Etter går jeg utifra. Du skal ikke trene før misnt 1,5 time etter et slikt måltid. Etter trening så er forsøyelsen høy i lang tid, og du fordøyer middagen rasker og mer effektivt.

Jeg er ingen ekspert, men dette mener jeg å ha lest.

Beste trikset for å gå ned, er å gå en rask tur,eller helst jogge, på tom mage om morgenen. Før frokost altså. DET får fart på forbrenninga!

Skrevet

Mest hensiktsmessig er det å ha spist 1-2 timer før trening.

Da har du mer energi, og klarer å "hente" mer ut av treningen.

Spiser du for tett opp til treningen, så vil det kunne redusere evnen din til å yte - noe avhengig av hvor mye du spiser.

Er det for lenge siden du spiste, så vil du ikke ha nok energi til å yte ditt maksimale, og således ikke få det beste ut av treningen.

Og spiser du ofte og lite (4-6 ganger om dagen), så spiller det ikke så stor rolle, som hvis du spiser mer og sjelden.

Skrevet

Diu skal trene før du spiser - da forbrenner kroppen din maten bedre etterpå - logikk :)

Skrevet

Du skal spise ca halvannen time før du trener og så skal du spise innen en time etter treningen. Forbrenningen er større etter trening enn før. Dessuten så trenger kroppen næring for å bygge muskler. Spiser en ikke skikkelig etter trening så kommer en ikke så raskt i form.

Gjest morgentreningl
Skrevet

Etter går jeg utifra. Du skal ikke trene før misnt 1,5 time etter et slikt måltid. Etter trening så er forsøyelsen høy i lang tid, og du fordøyer middagen rasker og mer effektivt.

Jeg er ingen ekspert, men dette mener jeg å ha lest.

Beste trikset for å gå ned, er å gå en rask tur,eller helst jogge, på tom mage om morgenen. Før frokost altså. DET får fart på forbrenninga!

Jepp, morgentrening er absolutt å anbefale for fettforbrenning (ikke styrketrening). Og så må man huske å ikke spise frokost før det har gått en time. Ellers går vinninga opp i spinninga. Da nærer kroppen seg på frokost istedet for å forbrenne fett ettersom karbohydratlagrene nesten er tomme om morgenen.

Skrevet

Jeg ville ikke ha spist en tung middag før trening, men jeg er nødt til å spise noe enkelt som frukt eller knekkebrød eller liknende. Dersom jeg ikke gjør det så greier jeg knapt komme meg hjem. En halv time etter trening er jeg helt utslått dersom jeg ikke tilfører noe som helst før trening. Men et eple hjelper bra.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du bør spise 1-2 timer før trening, men du må også huske på å få i deg tilstrekkelig med næring etter trening.

Så jeg ville spist "middag" både før og etter trening.

Skrevet

Tror ikke det spiller så stor rolle i forhold til vekten, men du vil neppe orke å trene så mye hvis du nettopp har spist.

Jeg må ha minst to timer etter en full middag før jeg trener. Halvannet time hvis det er et mindre måltid. Av praktiske grunner må jeg derfor spise middag etter trening, siden jeg trener etter jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...