Gå til innhold

Må jeg til lege?

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Hei,

skrev et innlegg tidligere angående blødninger i forbindelse med bruk av Depo-Provera.

Jeg hadde en diagnostisk laparoskopi i oktober pga invalidiserende menssmerter (ikke smerter ellers i syklus). Det ble oppdaget endometriose på fundus uteri og bakflaten, på sacrouterinligamentene og også noe på bukhinnen - eggstokker og eggledere var ikke affisert. Jeg får nå Depo-Provera 150mg/mnd og har fått 4 injeksjoner.

Jeg blør nå på 7 uka (begynner å bli lei nå...), litt mindre enn vanlig mens, men må bruke o.b. normal. Friskt blod, ingen unormal lukt.

Den siste uka (halvannen kanskje...) har det begynt å gjøre vondt nederst i magen og korsryggen. Det er ikke veldig smertefullt - mer plagsomt. Kjennes ut som om det er "stramt", av og til "stikker" det - typisk er at det stikker i "lysken" på den siden som er ned når jeg ligger i sideleie, men det gir seg når jeg bytter stilling. Det er også VELDIG vondt å sette inn tampong hvis jeg skyver den helt inn (kan ikke bruke bind pga allergi) - da er det som om det blir krampe i hele underlivet som ikke gir seg på flere minutter. Men altså, ellers er det bare en sånn jevn diffus smertefølelse som er mer plagsom enn virkelig vond - vanskelig å sitte stille liksom.

Disse smertene er ikke som menssmertene/endosmertene jeg hadde tidligere - det var skikkelige krampesmerter. Det her er "peanuts" i forhold og også av en helt annen karakter, men det bekymrer meg at det ikke forsvinner.

Jeg innbiller meg at det kan være infeksjon etc pga den langvarige tampongbruken - men da hadde jeg vel hatt feber og utflod i tillegg? Har hørt at egglederbetennelse kan utvikle seg med diffuse plager over flere uker før man blir akutt dårlig - kan det være det?

Hovedspørsmålet er vel egentlig om jeg må til lege igjen - er ganske "fed-up" med gynekologer etter år med utredning...

På forhånd takk for hjelpen!

MVH

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17106-m%C3%A5-jeg-til-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...