Gå til innhold

Slanking

Gjest spider voman

Anbefalte innlegg

Gjest spider voman
Skrevet

Er det sant at man kan spise så mye og ofte grønnsaker og frukt som man vil og likevel gå ned i vekt?

• Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

24

• snø

23

• Osiris

14

• serendipity

5

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Kommer helt an på hva du spiser i tillegg. Du må få i deg et visst antall kalorier i løpet av en dag for å holde forbrenningen optimal. Spiser du bare frukt og grønt vil forbrenningen settes på sparebluss om du spiser deg aldri så mett.

Skrevet

Det slutter aldri å forbløffe meg hvor mange myter og hvor mye uvitenhet det er omkring dette med slanking og kosthold.

Det dreier seg om et ganske enkelt regnestykke:

Kaloriforbruk - kaloriinntak = vektnedgang eller oppgang.

Riktignok er det lite kalorier i grønnsaker. Kombinert med at det inneholder mye vitaminer, gjør det at man både kan og bør spise mye av dette. Men ikke ubegrenset og hele tiden.

Frukt inneholder også mange nyttige stoffer - men har dessuten ganske mye sukker i seg. Så om man pøser på med frukt dagen lang, har man ganske snart en god mengde kalorier innabords.

Gjest tottlå
Skrevet

Nei!!

Uansett hva du spiser, skal du kun spise hver 3. time. INGETING mellom måltidene, til og med ikke grønnsaker og frukt! Til måltidene kan du spise hvor mye du orker av grønnsaker!

Gjest baremei
Skrevet

Om du vil ned i vekt bør du ikke spise mer enn 3 frukter om dagen. Grønnsaker kan du spise nesten ubegrenset av, spes. disse, som nesten ikke inneholder kalorier i det hele tatt: kål, salat, agurk, selleri. Hold deg unna juice,der sukkerinnholdet er "konsentrert" og de fleste kostfibrene(mettende, GI-senkende)forsvunnet.

Gjest tottlå
Skrevet

Om du vil ned i vekt bør du ikke spise mer enn 3 frukter om dagen. Grønnsaker kan du spise nesten ubegrenset av, spes. disse, som nesten ikke inneholder kalorier i det hele tatt: kål, salat, agurk, selleri. Hold deg unna juice,der sukkerinnholdet er "konsentrert" og de fleste kostfibrene(mettende, GI-senkende)forsvunnet.

kremt...host..... men det er STRENGT forbudt med noe som helst mellom måltidene....til og med grønnsaker!!

Gjest baremei
Skrevet

kremt...host..... men det er STRENGT forbudt med noe som helst mellom måltidene....til og med grønnsaker!!

Hihi, hvis man skal spise hver 3. time slik du anbefaler, skulle vel ikke det være noe problem, tenker jeg=)

Tennene må jo dessuten få pause fra syreangrep, så spising HELE TIDA er vel ikke å anbefale, nei.

En skje med hostesaft til deg fra

Gjest tottlå
Skrevet

Hihi, hvis man skal spise hver 3. time slik du anbefaler, skulle vel ikke det være noe problem, tenker jeg=)

Tennene må jo dessuten få pause fra syreangrep, så spising HELE TIDA er vel ikke å anbefale, nei.

En skje med hostesaft til deg fra

Tuusen takk! :D

Gjest rask forbrenning
Skrevet

Nei!!

Uansett hva du spiser, skal du kun spise hver 3. time. INGETING mellom måltidene, til og med ikke grønnsaker og frukt! Til måltidene kan du spise hvor mye du orker av grønnsaker!

Tull! Hovedmåltider inntas hver 3.- 4. time.

Så spiser man gjerne et lite mellommåltid, en frukt/lettyoghurt e.l. for å holde forbrenninga jevnt i gang.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Ikke i følge Grete Roede, nei. Du kan gjerne spise kalorifattige grønnsaker som gulrot mellom måltidene.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Du finner gode tips her:

http://www.greteroede.no

Grete Roedes menyer er nå mer basert på et sundt og variert (dette er viktig!) kosthold enn på slankemat. Man skal forøvrig ikke spise mer enn tre frukter pr dag da disse gjerne inneholder mye sukker.

Gjest tottlå
Skrevet

Ikke i følge Grete Roede, nei. Du kan gjerne spise kalorifattige grønnsaker som gulrot mellom måltidene.

Ikke i følge LIBRA kurs......som jeg går på!!!

INGENTING mellom måltidene! Det er jo logisk......du ødelegger forbrenningen, dersom du spiser hele tiden!!!

Gjest tottlå
Skrevet

Tull! Hovedmåltider inntas hver 3.- 4. time.

Så spiser man gjerne et lite mellommåltid, en frukt/lettyoghurt e.l. for å holde forbrenninga jevnt i gang.

FEIL!!

Kom deg på et libra kurs, så skal du lære hva forbrenning er!!!!

Jeg har faktisk tatt av 5 kg etter jul, gjennom libra!!

Grete Rohde er noe stort TULL!

Gjest '!-o-!'
Skrevet

INGENTING mellom måltidene! Det er jo logisk......du ødelegger forbrenningen, dersom du spiser hele tiden!!!

Libra er et slankekurs, Grete Roede slik det er lagt opp nå er mye mer et kurs for endring av matvaner til et sunnere liv. Man ødelegger ikke forbrenningen av å spise f.eks en gulrot en time etter et måltid. Det viktige er faktisk å opprettholde forbrenningen. Gulrøtter er så kalorifattige at de ikke påvirker forbrenningen i vesentlig grad.

Gjest gulrot er sunt året rundt
Skrevet

Tror du en slankekur lykkes med så strenge forbud at selv en gulrot ikke er lovlig når suget etter noe å tygge på er der? Dømt til å bli en gedigen sprekk mener jeg!!

Gjest '!-o-!'
Skrevet

FEIL!!

Kom deg på et libra kurs, så skal du lære hva forbrenning er!!!!

Jeg har faktisk tatt av 5 kg etter jul, gjennom libra!!

Grete Rohde er noe stort TULL!

Når du er ferdig med librakurset ditt, eller om ca et års tid, kan vi snakke om hvor mye du har lagt på deg igjen. Å ta av kiloene for fort er faktisk bevist fører til at man raskere legger på seg igjen. En vektreduksjon på 0,5 til 1 kilo pr uke gir det beste langsiktige resultatet. Dette oppnås best ved endrede matvaner og mer trim. Så kom ikke her og fortell meg hva som er tull og ikke.

Skrevet

Grønnsaker kan du spise i bøtte og spann mellom måltidene.

Gjest gulrot er sunt året rundt
Skrevet

Jeg synes det virker veldig ulogisk. Vi er lært opp til at det er bedre med flere små måltider enn tre store fordi kroppen forbrenner mer når den får mat oftere. Når vi tygger en gulrot bruker vi kalorier på det. Så går det kalorier til fordøyelsen. Hvordan skulle dette kunne ødelegge forbrenningen?

Skrevet

Nei!!

Frukt og grønnsaker kan være utenom måltidene.

Men ikke så mye frukt du vil, men så mye grønnsaker du vil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...