Gå til innhold

Slanking

Gjest spider voman

Anbefalte innlegg

Skrevet

FEIL!!

Kom deg på et libra kurs, så skal du lære hva forbrenning er!!!!

Jeg har faktisk tatt av 5 kg etter jul, gjennom libra!!

Grete Rohde er noe stort TULL!

Ja, sikkert.

Jeg har tatt av 36 kg ved hjelp av Grete Roede. Og du påstår at det er tull???

• Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

24

• snø

23

• Osiris

14

• serendipity

5

Skrevet

Altså man kan spise så mye grønnskaer man vil. Av frukter ca. 2-3 avhenging av hvilke frukter du velger. 3 bananer daglig er IKKE å anbefale. Og uansett vil man gå ned i vekt om man forbrenner mer enn man spiser og motsatt. Poenget er at man kan spise SVÆRT mye grønnsaker og det fyller opp godt i magen, gid god metthetsfølelse og LITE kalorier. Så det er EFFEKTEN av å spise de som er "slankende", ikke grønnsakene i seg selv selvfølgelig. MEN sunt uansett!! Så å spise masse grønnsaker er bare en fordel uansett..

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Når du er ferdig med librakurset ditt, eller om ca et års tid, kan vi snakke om hvor mye du har lagt på deg igjen. Å ta av kiloene for fort er faktisk bevist fører til at man raskere legger på seg igjen. En vektreduksjon på 0,5 til 1 kilo pr uke gir det beste langsiktige resultatet. Dette oppnås best ved endrede matvaner og mer trim. Så kom ikke her og fortell meg hva som er tull og ikke.

Jeg er type I diabetiker og veier dessverre alt for mye. Sammen med lege og diettsykepleier (hva er det nå de kalles igjen, dietetikere???) måtte jeg komme frem til hvordan jeg skulle gå ned i vekt på en bra måte. I følge sistnevnte var det faktisk det nye opplegget til Grete Roede som ville fungere best på lang sikt. Slanking skal ikke være noe kortsiktig hvor det er et mål å miste flest mulig kilo på kortest mulig tid, det er de varige endringene man er ute etter.

Skrevet

Libra er et slankekurs, Grete Roede slik det er lagt opp nå er mye mer et kurs for endring av matvaner til et sunnere liv. Man ødelegger ikke forbrenningen av å spise f.eks en gulrot en time etter et måltid. Det viktige er faktisk å opprettholde forbrenningen. Gulrøtter er så kalorifattige at de ikke påvirker forbrenningen i vesentlig grad.

Tenk at man kan se så ulikt på det!

Jeg oppfatter Grete Rhode som en slankekur basser på nei og fy, mens Libra, som jeg har fulgt, er mye mer opptatt av at man skal legge om matvanene.

Med Libra skal man spise hver 3. til 4. time, og det er nok mat til at man ikke trenger å gnage på gulrøtter etc mellom måtidene.

Jeg opplever i alle fall at om jeg hele tiden stapper noe i munnen - om det er aldri så sunt - så blir jeg mer sulten av det.

Det stod nettopp noe i en avis om hvorfor franske damer var så slanke - og de påpekte nettopp dette med at de spiste mange små måltider - og ikke _mellom_ måltidene.

Grønnsaker er sunt, men spis dem til måltidene, ikke mellom. Og spis så ofte at en ikker trenger å gnage på noe mellom måltidene.

Beste hilsen fra

Skrevet

FEIL!!

Jeg har faktisk gått på begge deler og tatt av omtrent det samme på begge kursene.

Det å ha gått ned 5 kg siden jul syntes jeg ikke er imponerende, det er rett og slett for rask vektnedgang. (om du ikek da er SVÆRT overvektig) Dessuten syntes jeg det var alt for mye pes med fiber tabletter og tilskudd i Libra, og det motiverte ikke til varig endring av kostholdet.

Grete Roede var langt bedre, men slitsom med kaloritellingen i begynnelsen.

Skrevet

Når du er ferdig med librakurset ditt, eller om ca et års tid, kan vi snakke om hvor mye du har lagt på deg igjen. Å ta av kiloene for fort er faktisk bevist fører til at man raskere legger på seg igjen. En vektreduksjon på 0,5 til 1 kilo pr uke gir det beste langsiktige resultatet. Dette oppnås best ved endrede matvaner og mer trim. Så kom ikke her og fortell meg hva som er tull og ikke.

Vel, det er et år siden jeg gikk på Libra, og jeg har lagt på meg to kilo. Men det skyldes at jeg måtte slutte med Diane, som jeg har tatt mot PCOS. Og kanskje at det har vært jul ;o)

Libra har et ganske enkelt konsept, og det går nettopp på å endre kostvanene _permanent_. Man skal spise sunt, lite og ofte. Og man skal spise fiber og drikke vann. Følger man opplegget har man ikke behov for å spise mellom måltidene.

Søsteren min begynte på Grete Rhode samtdidig med at jeg begynte på Libra. Hun fulgte opplegget perfekt. Og gikk ned 2,5 kg første gangen. Hun ble nesten regelerett kjeftet huden full av kursleder!! Skulle ikke ta av så mye, fikk hun beskjed av. Det er jo enkelt når hun bare følger opplegget...

På vårt Librakurs var det noen som gikk ned rundt 2 kilo gangen, mens andre, som meg, lå på rett rundt kiloet. Libra selv sier at deres diett legger opp til at man skal ta av 0,5 til 1 kg i uka.

Det er mulig at du trives best med Grete Rhode, men vi er tydeligvis noen som får det til med Libra også ;o)

Og som får i oss nok mat til måltidene slik at vi ikke trenger å småspise mellom dem...

Beste hilsen fra

Skrevet

Jeg har faktisk gått på begge deler og tatt av omtrent det samme på begge kursene.

Det å ha gått ned 5 kg siden jul syntes jeg ikke er imponerende, det er rett og slett for rask vektnedgang. (om du ikek da er SVÆRT overvektig) Dessuten syntes jeg det var alt for mye pes med fiber tabletter og tilskudd i Libra, og det motiverte ikke til varig endring av kostholdet.

Grete Roede var langt bedre, men slitsom med kaloritellingen i begynnelsen.

Nettopp det at jeg slipper kaloritelling er en av fordelene med Libra synes jeg.

Jeg har ikke selv gått på Grete Rhode, men kjenner folk som har det, og som foretrekker Libra. Det var i grunnen derfor jeg begynte der.

Så jeg tror nesten vi må konkludere med at når det gjelder kostholdskurs, så er smaken som baken - delt ;o)

Jeg har store problemer med å måtte veie og telle kalorier, mens det koster meg lite å ta noen fibertabletter eller spise et klibrød.

Beste hilsen fra

Skrevet

Nettopp det at jeg slipper kaloritelling er en av fordelene med Libra synes jeg.

Jeg har ikke selv gått på Grete Rhode, men kjenner folk som har det, og som foretrekker Libra. Det var i grunnen derfor jeg begynte der.

Så jeg tror nesten vi må konkludere med at når det gjelder kostholdskurs, så er smaken som baken - delt ;o)

Jeg har store problemer med å måtte veie og telle kalorier, mens det koster meg lite å ta noen fibertabletter eller spise et klibrød.

Beste hilsen fra

Jeg syntes det var mer pes og hele tiden skulle ha i meg så mye fiber. Det med kaloritelleing og veiing er litt tuklete de første 2 ukene og så "kjenner man systemet" og trenger ikek å veie maten for du vet "sånn ca." Men det er fint at det er tilbud som dekker alle sine ønsker :-)

Skrevet

Jeg syntes det var mer pes og hele tiden skulle ha i meg så mye fiber. Det med kaloritelleing og veiing er litt tuklete de første 2 ukene og så "kjenner man systemet" og trenger ikek å veie maten for du vet "sånn ca." Men det er fint at det er tilbud som dekker alle sine ønsker :-)

Ikke sant :-))

Jeg for min del har ikke mage som gjør at jeg kan spise mye grønnsaker, så jeg sliter veldig med den biten der. Og da er det greit med en diett som gjør at jeg spiser til måltidene og slipper å fylle på med grønnsaker mellom måltidene.

Bakte forresten Ingers rugbrød i går, og det var i alle fall noe til å bli mett av - og så fult av fiber at jeg ikke trenger å spise kli i tillegg :-))

Gikk på VKA-kurs for 6 år siden, og var i grunnen godt fornøyd med deg også, men de tror jeg må ha sluttet, i alle fall har jeg ikke sett anonser for dem.

Beste hilsen fra

Gjest rask forbrenning
Skrevet

FEIL!!

Jeg går ikke på teite slankekurs. Hvorfor betale for det man kan gjøre helt gratis!

Har ingen problemer med å spise mellommåltider og går ned som bare det.

Kjører også kardio hver morgen.

Skrevet

Jeg går ikke på teite slankekurs. Hvorfor betale for det man kan gjøre helt gratis!

Teite slankekurs er for oss som trenger et spark i ræva, vet du! Eller et i uka for å være helt nøyaktig ;o)

Jeg vet også veldig godt hva jeg skal gjøre for å gå ned i vekt, men er dessverre ikke velsignet med nok viljestyre til å klare det. Å holde vekten etterpå er stort sett ikke noe problem.

Riset bak speilet er nødvendig for noen av oss, men det er flott at det er noen som får det til på egenhånd :-)

Beste hilsen fra

skorpionfisken
Skrevet

Snakker du nå om å spise BARE frukt og grønt. Da vil du nok gå ned uansett hvor mye du legger i deg. Men mye av vekttapet er da vann, og musklene svekkes/blir borte i mangel på proteiner.

Men, om du mener så mye frukt/grønt du vil i tillegg til annen mat, så er jo bildet noe annet. Det kommer ann på hva du ellers spiser i kombinasjon med dette.

Generelt vil mye frukt og grønt fortrenge lysten på annen, farligere mat og søtsaker, sånn at det er viktg med mye frukt og grønt i ett kosthold, de inneholder også mye gode vitaminer som kroppen trenger.

Men man må ha et balansert kosthold, med fiber, proteiner, frukt/grønt og litte granne av det "snille" fettet som tran/omega3, litt nøtter eller bittelittegranne olje (olivenolje/rapsolje) i maten. Oljen/Omega3 er viktig for å oppta de fettløselige vitaminene i kosten, samt for å bygge opp det gode kolesterolet på bekostning av det farlige kolestrolet.

Gjest Hemmelig GR-slanker
Skrevet

Beste hilsen fra

Nå teller vi ikke lenger kalorier på Grete Roede heller. De har ett nytt, helt suverent opplegg, med arbeidsboka på nette, hvor hver deltaker har sine sider. Kjempelett og følge, og veldig inspirerende.

Jeg gikk på Libra i fjor, og det var håpløst med masse små måltider og fibertabeletter eller tørre fiberbrød opp ned og i mente. Libra har også at du veier maten og følger med på hva du spiser om du skal følge det nøye.

Og det er som andre sier. Libra fokuserer på slanking, mens Grete Roede, slik det er i dag, ikke sånn det var før, fokuserer på livsstilsendring.

Gjest gulrot er sunt året rundt
Skrevet

Forklar "kjører kardio hver morgen"

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Tenk at man kan se så ulikt på det!

Jeg oppfatter Grete Rhode som en slankekur basser på nei og fy, mens Libra, som jeg har fulgt, er mye mer opptatt av at man skal legge om matvanene.

Med Libra skal man spise hver 3. til 4. time, og det er nok mat til at man ikke trenger å gnage på gulrøtter etc mellom måtidene.

Jeg opplever i alle fall at om jeg hele tiden stapper noe i munnen - om det er aldri så sunt - så blir jeg mer sulten av det.

Det stod nettopp noe i en avis om hvorfor franske damer var så slanke - og de påpekte nettopp dette med at de spiste mange små måltider - og ikke _mellom_ måltidene.

Grønnsaker er sunt, men spis dem til måltidene, ikke mellom. Og spis så ofte at en ikker trenger å gnage på noe mellom måltidene.

Beste hilsen fra

Du har nok en feil oppfattelse av Grete Roede. Når sant skal sies så kjenner jeg best til opplegget de startet med ved nyttår i år, og der er det ikke mye nei, og ikke noe fy. Før var det nok mer fokusert på slikt, og da var også opplegget helt annerledes enn det er nå. Man trenger f.eks ikke være intelligent en gang for å skjønne at mye italiensk salat er noe man ikke bør spise for ofte. :-)

Alle opplegg for å gå ned i vekt krever endring i kosthold og økt mosjon. Det sier seg selv at dermed må det fokuseres en del på hva vi bør spise og hva vi bør holde oss unna. Vil tro dette gjelder for Libra også selv om det er lenge siden jeg så på oppleget deres. Man kan enkelt si at en Grete Roede "diett" inneholder den maten man uansett slanking eller ikke bør spise for å opprettholde et sunt og variert kosthold.

Det er ikke noe i Grete Roedes opplegg som sier at du *må* spise mellom måltidene, jeg er stappmett hver dag med den planen for kaloriinntak jeg følger og har ikke behov for noe mellom måltidene. Andre igjen trenger dette for å holde ut, og da er det flott at det gis rom for at man kan spise grønnsaker mellom måltidene. Om ikke annet så for en psykisk effekt. Og det finnes ingen beviser for at en gulrot eller en kålrotbit mellom måltidene ødelegger forbrenningen.

Som en ekstra puff før jeg kom i gang fikk jeg låne en del faglitteratur av diettsykepleieren, og Grete Roedes opplegg er som tatt ut av læreboka.

Skrevet

Nå teller vi ikke lenger kalorier på Grete Roede heller. De har ett nytt, helt suverent opplegg, med arbeidsboka på nette, hvor hver deltaker har sine sider. Kjempelett og følge, og veldig inspirerende.

Jeg gikk på Libra i fjor, og det var håpløst med masse små måltider og fibertabeletter eller tørre fiberbrød opp ned og i mente. Libra har også at du veier maten og følger med på hva du spiser om du skal følge det nøye.

Og det er som andre sier. Libra fokuserer på slanking, mens Grete Roede, slik det er i dag, ikke sånn det var før, fokuserer på livsstilsendring.

Da er vi enige om å være uenige om hva Libra er i alle fall. På det kurset jeg gikk på ble det understreket at det handlet om å endre livsstil og kostholdvaner permanent. Det står det også om på Libra sine hjemmesider - man skal spise små måltider med helt vanlig mat.

Vi lærer at vi en gang i blant kan ta spise kakestykket eller sjokoladen, men da _i tillegg_ til det vanlige måltidet, ikke som erstatning. Først spiser man den maten man skal spise, så tar man kakestykket. Og da er man ikke så sulten at man fristet til å ta enda et. Men det sier da seg selv at man ikke skal gjøre det så ofte, om man vil gå ned eller beholde vekten.

Men det er jo fint om Grete Rhode har gjort noe med den kritikken som de jeg har snakket med har hatt mot kurset.

Det er flott at du har funnet noe som passer for deg, og at jeg har funnet noe som passer for meg. For meg er det viktigst å legge om til et kosthold som hele familien kan følge, uten at vi føler at vi er på slankekur. Her i huset spiser vi alt, men i begrensede mengder. Og det er jo i grunnen det det å holde vekten handler om - man kan ikke spise så mye man vil, av hva man vil, til en hver tid.

Og nå har jeg bedrevet nok Libra-reklame for denne gang ;o)

Beste hilsen fra

Beste hilsen fra

Skrevet

Du har nok en feil oppfattelse av Grete Roede. Når sant skal sies så kjenner jeg best til opplegget de startet med ved nyttår i år, og der er det ikke mye nei, og ikke noe fy. Før var det nok mer fokusert på slikt, og da var også opplegget helt annerledes enn det er nå. Man trenger f.eks ikke være intelligent en gang for å skjønne at mye italiensk salat er noe man ikke bør spise for ofte. :-)

Alle opplegg for å gå ned i vekt krever endring i kosthold og økt mosjon. Det sier seg selv at dermed må det fokuseres en del på hva vi bør spise og hva vi bør holde oss unna. Vil tro dette gjelder for Libra også selv om det er lenge siden jeg så på oppleget deres. Man kan enkelt si at en Grete Roede "diett" inneholder den maten man uansett slanking eller ikke bør spise for å opprettholde et sunt og variert kosthold.

Det er ikke noe i Grete Roedes opplegg som sier at du *må* spise mellom måltidene, jeg er stappmett hver dag med den planen for kaloriinntak jeg følger og har ikke behov for noe mellom måltidene. Andre igjen trenger dette for å holde ut, og da er det flott at det gis rom for at man kan spise grønnsaker mellom måltidene. Om ikke annet så for en psykisk effekt. Og det finnes ingen beviser for at en gulrot eller en kålrotbit mellom måltidene ødelegger forbrenningen.

Som en ekstra puff før jeg kom i gang fikk jeg låne en del faglitteratur av diettsykepleieren, og Grete Roedes opplegg er som tatt ut av læreboka.

Her er linken til Libra sin hjemmeside :-)

http://www.agoproductions.no/portal/Default.aspx?tabid=47

Det er jo flott å høre at Grete Rhode har endret opplegget til det bedre. Og som sagt, min erfaring fra Grete Rhode har jeg gjennom andre.

Lykke til med kurset. Selv skal jeg i gang med et nytt kurs nå. Hoppet av og tenkte jeg skulle klare de siste kiloene på egenhånd, men det stod bom stille i et halvt år, gikk verken opp eller ned, og så kom det på et par kilo i julen :-(

Nå skal jeg gå på kurs for å kvitte meg med de siste 5-8 kiloene, og så gi meg. Jeg er av dem som trenger et spark i rompa en gang i uka for å gå ned. Tror jeg skal klare å holde vekten, gjorde jo det i høst i alle fall. Jeg _vet_ jo hva jeg skal gjøre for å holde den. Det er småspising mellom måltidene som er mitt problem :-(

Beste hilsen fra

Gjest '!-o-!'
Skrevet

"det var håpløst med masse små måltider og fibertabeletter eller tørre fiberbrød opp ned og i mente."

Og det eneste vi Grete Roede-slankere "skal" ha i oss av tilskudd er en teskje tran eller to trantabletter for dag, noe som er sundt uansett GR eller ikke. :-)

Hvem i alle dager fortsetter å leve på fibertabletter og tørre fiberbrød etter en diett?

Gjest også GR deltaker
Skrevet

Det er vel ikekhelt sant!?!? Klart vi teller kalorier. Hvordan vet du elers hvor mye du har fått idag?

Skrevet

Beste hilsen fra

jeg har aldri gått på noe form for diett så jeg vet ikke så mye om sånt, men jeg bare lurte på hvorfor må du ta fibertabletter? er det for å øke forbrenningen det eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...