Gå til innhold

Slanking

Gjest spider voman

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel sånn at folk er forskjellige og at det som passer den ene ikke passer den andre. Er vel sånn med slankekurs også tenker jeg. :o) Hovedsaken er vel at folk er fornøyde med det kurset de tar.

• Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

24

• snø

23

• Osiris

14

• serendipity

5

Skrevet

Jeg har faktisk gått på begge deler og tatt av omtrent det samme på begge kursene.

Det å ha gått ned 5 kg siden jul syntes jeg ikke er imponerende, det er rett og slett for rask vektnedgang. (om du ikek da er SVÆRT overvektig) Dessuten syntes jeg det var alt for mye pes med fiber tabletter og tilskudd i Libra, og det motiverte ikke til varig endring av kostholdet.

Grete Roede var langt bedre, men slitsom med kaloritellingen i begynnelsen.

Grete Roede kurset er lagt om en god del i forhold til tidligere. Nytt fra i år.

Ennå enklere å følge nå, synes i allefall

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Her er linken til Libra sin hjemmeside :-)

http://www.agoproductions.no/portal/Default.aspx?tabid=47

Det er jo flott å høre at Grete Rhode har endret opplegget til det bedre. Og som sagt, min erfaring fra Grete Rhode har jeg gjennom andre.

Lykke til med kurset. Selv skal jeg i gang med et nytt kurs nå. Hoppet av og tenkte jeg skulle klare de siste kiloene på egenhånd, men det stod bom stille i et halvt år, gikk verken opp eller ned, og så kom det på et par kilo i julen :-(

Nå skal jeg gå på kurs for å kvitte meg med de siste 5-8 kiloene, og så gi meg. Jeg er av dem som trenger et spark i rompa en gang i uka for å gå ned. Tror jeg skal klare å holde vekten, gjorde jo det i høst i alle fall. Jeg _vet_ jo hva jeg skal gjøre for å holde den. Det er småspising mellom måltidene som er mitt problem :-(

Beste hilsen fra

"Jeg _vet_ jo hva jeg skal gjøre for å holde den. Det er småspising mellom måltidene som er mitt problem :-("

Mitt problem er, paradoksalt nok, at jeg spiser for skjelden. Og jada, alle vi med en del kilo for mye kan nok alt om hva som skal til, vi trenger det sparket du snakker om selv om det ikke er noe i veien med teorikunnskapene. :-)

Og lykke til selv! :-)

Skrevet

Grete Roede kurset er lagt om en god del i forhold til tidligere. Nytt fra i år.

Ennå enklere å følge nå, synes i allefall

Enig :-) Jeg går ikke på kurs selv, men mamma og min bestevenninne gjør så jeg "følger litt med på de". Og arb. bok på nettet var jo genial :-)

Gjest Hemmelig GR-slanker
Skrevet

Det er vel ikekhelt sant!?!? Klart vi teller kalorier. Hvordan vet du elers hvor mye du har fått idag?

Les den nye boka da. Der står det porsjonsstørrelser mye mer enn kalorier. Gruppe en og gruppe to pålegg og middager. Flere menyer med mengder med mat, men de legger ikke vekt på kaloriene. Angivelsene av hvor mye du bør ligge innafor er vide, og det er gjennomsnittstall, man kan gjerne ligge både over og under i ett måltid, bare man gjennomsnittlig over noen dager havner sånn ca på hva som er anbefalt.

Men arbeidsboka regner jo kaloriene ut for deg automatisk når du fører den på nettet, så det er jo ikke noe pes med å telle dem heller da.

Skrevet

Les den nye boka da. Der står det porsjonsstørrelser mye mer enn kalorier. Gruppe en og gruppe to pålegg og middager. Flere menyer med mengder med mat, men de legger ikke vekt på kaloriene. Angivelsene av hvor mye du bør ligge innafor er vide, og det er gjennomsnittstall, man kan gjerne ligge både over og under i ett måltid, bare man gjennomsnittlig over noen dager havner sånn ca på hva som er anbefalt.

Men arbeidsboka regner jo kaloriene ut for deg automatisk når du fører den på nettet, så det er jo ikke noe pes med å telle dem heller da.

Jeg har leste den. Jeg er ikke hemmelig så jeg kan brukt mitt egentlig nick. Jeg følger ikke opplegget selv. Men har en venninne og mamma som føler det. Jeg er helt enig at det fokuseres langt mindre på kalorier, men alikevel så er det jo antall kalorier som ligger i bunn (men det må det jo nødvendigvis være på de fleste opplegg)

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Det er vel ikekhelt sant!?!? Klart vi teller kalorier. Hvordan vet du elers hvor mye du har fått idag?

Jeg skriver inn det jeg spiser i nettdagboken, og så regnes kaloriene ut for meg, syns ikke det er noe pes. Men så har jeg nettopp startet og syns det er spennende med det nettbaserte opplegget. Men det er klart, uansett opplegg eller ikke opplegg er det antall kalorier man spiser på en dag som avgjør hvorvidt man får for lite, akkurat passe eller for mye til å gå ned/holde vekten/legge på seg.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Det er vel sånn at folk er forskjellige og at det som passer den ene ikke passer den andre. Er vel sånn med slankekurs også tenker jeg. :o) Hovedsaken er vel at folk er fornøyde med det kurset de tar.

Dette er da en selvfølgelighet, jeg er sikker på at både snø og jeg er hjertelig enig i det du skriver her. :-)

Skrevet

Dette er da en selvfølgelighet, jeg er sikker på at både snø og jeg er hjertelig enig i det du skriver her. :-)

Det var ikke alle innlegg som bar preg av det.

Skrevet

jeg har aldri gått på noe form for diett så jeg vet ikke så mye om sånt, men jeg bare lurte på hvorfor må du ta fibertabletter? er det for å øke forbrenningen det eller?

Fibertilskudd spiser vi fordi (libra mener) vi får for lite fiber i oss gjennom vanlig kosthold, fordi fiber er med på å regulere blodsukkeret (og dermed sultfølelsen), fordi det fyller opp magen og gir metthetsfølelse, og fordi det regulerer fordøyelsen. Ideen er at om man spiser fiber og drikker vann en halvtime før måltidet, så spise man ikke like mye til selve måltidet. I tillegg fordøyer man maten lettere og blir ikke like fort sulten igjen.

Leste i IForm (blad) at det var gjort en undersøkelse som viste at av to grupper som spiste nøyaktig det samme, bare den ene spiste 52 gr mandler i tillegg, så gikk den gruppen som spiste mandler mer ned i vekt. Mandler inneholder mye fiber og sunne oljer.

Oppklarte det?

Beste hilsen fra

Skrevet

Det var ikke alle innlegg som bar preg av det.

Nei, men vi ble veldig enige til slutt da ;o) Er det ikke det som er definisjonen på en god diskusjon?

Beste hilsen fra

Skrevet

Fibertilskudd spiser vi fordi (libra mener) vi får for lite fiber i oss gjennom vanlig kosthold, fordi fiber er med på å regulere blodsukkeret (og dermed sultfølelsen), fordi det fyller opp magen og gir metthetsfølelse, og fordi det regulerer fordøyelsen. Ideen er at om man spiser fiber og drikker vann en halvtime før måltidet, så spise man ikke like mye til selve måltidet. I tillegg fordøyer man maten lettere og blir ikke like fort sulten igjen.

Leste i IForm (blad) at det var gjort en undersøkelse som viste at av to grupper som spiste nøyaktig det samme, bare den ene spiste 52 gr mandler i tillegg, så gikk den gruppen som spiste mandler mer ned i vekt. Mandler inneholder mye fiber og sunne oljer.

Oppklarte det?

Beste hilsen fra

ok takk for utfyllende svar:) Du tar altså fibertabletter før hvert måltid da?

Skrevet

Nei, men vi ble veldig enige til slutt da ;o) Er det ikke det som er definisjonen på en god diskusjon?

Beste hilsen fra

Det er det vet du.

Skrevet

Oppklarte det?

Beste hilsen fra

Gulerøtter, epler og mandler er mine favoritter til snarmat og mellommat. Ikke alle tre samtidig da, det ville jo blitt nesten et hovedmåltid. :o)

Skrevet

ok takk for utfyllende svar:) Du tar altså fibertabletter før hvert måltid da?

Jeg tar enten fiberabletter, spiser klibrød eller en yoghurt med kruskakli. Nå har jeg bakt Ingers Rugbrød, og det er det så mye fiber i at jeg strengt tatt ikke behøver ekstra fiber. Dette skal man gjøre hele tiden, enten man slanker seg eller ei. Og det blir en vane etter hvert :-)

Beste hilsen fra

Skrevet

Gulerøtter, epler og mandler er mine favoritter til snarmat og mellommat. Ikke alle tre samtidig da, det ville jo blitt nesten et hovedmåltid. :o)

Mitt problem er nettopp spising mellom måltidene, og ikke har magen min godt av gulrøtter og epler heller (dessverre, for det er godt). Mandler er godt, og en neve før middagen gjør at jeg spiser mindre middag.

Beste hilsen fra

Skrevet

Mitt problem er nettopp spising mellom måltidene, og ikke har magen min godt av gulrøtter og epler heller (dessverre, for det er godt). Mandler er godt, og en neve før middagen gjør at jeg spiser mindre middag.

Beste hilsen fra

Jeg er ikke på slankekur (selv om jeg godt kan gå ned en del kilo),men spiser slik fordi jeg har revmatisme og må spise sunt. Dersom jeg ikke spiser slike mellommåltid av gulrøtter, epler og nøtter så blir det istedet snop eller noe fra bakern. Og da blir jeg sjuk.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Beste hilsen fra

Det er vel ikke helt uvanlig at mager er ømfintlige mot i alle fall epler. Tåler epler godt selv, men spiser jeg Gravenstein-epler protesterer magen min vilt og jeg får skikkelig knip i flere timer. Ergo spiser jeg ikke Gravenstein. Ikke spiser jeg Cottage Cheese, makrell eller selleri selv om jeg er på slankekur når jeg ikke kan fordra det. Det er imot mine prinsipper å spise noe jeg ikke liker eller som gjør magen min dårlig. Får jo være grenser, liksom.

Skrevet

Det er vel ikke helt uvanlig at mager er ømfintlige mot i alle fall epler. Tåler epler godt selv, men spiser jeg Gravenstein-epler protesterer magen min vilt og jeg får skikkelig knip i flere timer. Ergo spiser jeg ikke Gravenstein. Ikke spiser jeg Cottage Cheese, makrell eller selleri selv om jeg er på slankekur når jeg ikke kan fordra det. Det er imot mine prinsipper å spise noe jeg ikke liker eller som gjør magen min dårlig. Får jo være grenser, liksom.

Jeg tåler fint røde og gule epler, men de knall grønne er gift for meg. Det samme med kål, enten det er hodekål eller kinakål. Vanlig rotselleri er kjempegodt, mens stilkselleri smaker såpe i min munn. :o)

Gjest tottlå
Skrevet

Libra er et slankekurs, Grete Roede slik det er lagt opp nå er mye mer et kurs for endring av matvaner til et sunnere liv. Man ødelegger ikke forbrenningen av å spise f.eks en gulrot en time etter et måltid. Det viktige er faktisk å opprettholde forbrenningen. Gulrøtter er så kalorifattige at de ikke påvirker forbrenningen i vesentlig grad.

Libra er slettes ikke et slankekurs. Det er et kurs hvor man lærer å legge om livsstilen sin!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...