Gå til innhold

Slanking

Gjest spider voman

Anbefalte innlegg

Gjest tottlå
Skrevet

Tenk at man kan se så ulikt på det!

Jeg oppfatter Grete Rhode som en slankekur basser på nei og fy, mens Libra, som jeg har fulgt, er mye mer opptatt av at man skal legge om matvanene.

Med Libra skal man spise hver 3. til 4. time, og det er nok mat til at man ikke trenger å gnage på gulrøtter etc mellom måtidene.

Jeg opplever i alle fall at om jeg hele tiden stapper noe i munnen - om det er aldri så sunt - så blir jeg mer sulten av det.

Det stod nettopp noe i en avis om hvorfor franske damer var så slanke - og de påpekte nettopp dette med at de spiste mange små måltider - og ikke _mellom_ måltidene.

Grønnsaker er sunt, men spis dem til måltidene, ikke mellom. Og spis så ofte at en ikker trenger å gnage på noe mellom måltidene.

Beste hilsen fra

TUSEN TAKK SNØ!!!!

:D

• Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

24

• snø

23

• Osiris

14

• serendipity

5

Gjest tottlå
Skrevet

Når du er ferdig med librakurset ditt, eller om ca et års tid, kan vi snakke om hvor mye du har lagt på deg igjen. Å ta av kiloene for fort er faktisk bevist fører til at man raskere legger på seg igjen. En vektreduksjon på 0,5 til 1 kilo pr uke gir det beste langsiktige resultatet. Dette oppnås best ved endrede matvaner og mer trim. Så kom ikke her og fortell meg hva som er tull og ikke.

Libra hjelper deg til å legge om livsstilen. Det skal liksom vare evig, da!! Jeg gidder ikke gå på et kurs for å følge det, den tiden kurset varer, og deretter drite i det!!

Herregud......jeg gidder ikke diskutere dette lenger! Jeg er fornøyd med libra sin veiledning, jeg hater grete rohde!! FINITO!!

Gjest tottlå
Skrevet

Frukt og grønnsaker kan være utenom måltidene.

Men ikke så mye frukt du vil, men så mye grønnsaker du vil.

NEI!

Gjest rask forbrenning
Skrevet

Forklar "kjører kardio hver morgen"

Forbrenningstrening..kondisjon..ergometersykkel en time hver morgen før frokost...snadder! Fettet renner av!

Gjest formfeit
Skrevet

Mitt problem er nettopp spising mellom måltidene, og ikke har magen min godt av gulrøtter og epler heller (dessverre, for det er godt). Mandler er godt, og en neve før middagen gjør at jeg spiser mindre middag.

Beste hilsen fra

Hehe, ja men den neven med mandler du propper i deg inneholder nesten like mye calorier som middagen. Vær obs på det!

Gjest gulrot er sunt året rundt
Skrevet

Forbrenningstrening..kondisjon..ergometersykkel en time hver morgen før frokost...snadder! Fettet renner av!

Noen sier det, andre mener man må spise proteiner før man trener. Tror du virkelig at det er mer nyttig å trene før du spiser?

Skrevet

Hehe, ja men den neven med mandler du propper i deg inneholder nesten like mye calorier som middagen. Vær obs på det!

Jada ;o)

Poenget var at mandlene gjorde at man spise mindre av det meste - inkludert middag, og at kaloriintaket derfor toatalt sett gikk ned. Man mistet visst søtsuget og greier - mirakelmedisn, altså...

Eller noe sånn ;o)

Gjest baremei
Skrevet

Forstår ikke "krangelen" mellom Libra-tilhengerne og GR-fansen.Hadde skjønt det bedre dersom Atkins og GR tok en fight..=)

Synes det virker som om både Libra og Grete Roede bygger på fornuft, jeg(har ikke gått på noen av kursene selv, men vet litt om dem.).På meg virker de også ganske like...? Begge baserer seg på "vanlig, sunn kost" og livsstilsendring.

Å presse seg til å spise mat man ikke liker, holde seg kun til en viss matvare(-gruppe), eller spesiell mat som er svært komplisert å tilberede eller få tak i, vil aldri funke i lengden.

Så får man heller kjenne på seg selv om f.eks en gulrot mellom måltidene hjelper mot søtsug eller får en til å hige etter mer..Dette er individuelt. Det ødelegger/senker ikke forbrenningen å spise grøntfor mellom måltidene. Men, hvis man klarer det, er det kanskje en god vane å la være å knaske på noe konstant? Å venne seg til at man ikke MÅ tygge hele tiden...Forutsetter seff. at man får i seg mye grønnsaker til måltidene, da!

Og det bør ikke gå lengre enn 3-4 timer mellom hvert måltid, slik flere før meg har nevnt.

Det er ikke usunt å spise etter kl. 18/19 på kvelden, slik mange tror. Men å spise rett før man legger seg er ikke så lurt.(kan bl.a. forstyrre nattesøvnen)

Til dere som påstår at fiberrikt brød er tørt og kjedelig: Skulle ønske jeg kunne gi dere et bakekurs:) Ordentlig grovt brød/rundstykker kan være både saftige og dessuten svært smakfulle. Forskj.melsorter, frø(f.eks.solsikkefrø, gresskarkjerner, linfrø) og tilsetninger som gulrot,eple,nøtter osv., setter smak og gir ekstra fiber. Jeg synes nesten "fint" brød blir "tamt"nå,jeg.

Oi, dette ble langt!Som dere sikkert forstår, brenner jeg for kost og ernæring:D Kunne skrevet side opp og side ned.Og leser og lærer mer for hver dag som går:) Min overbevisning er at mat kan (og bør) være BÅDE sunn OG god.

Beste hilsen fra

Skrevet

Forstår ikke "krangelen" mellom Libra-tilhengerne og GR-fansen.Hadde skjønt det bedre dersom Atkins og GR tok en fight..=)

Synes det virker som om både Libra og Grete Roede bygger på fornuft, jeg(har ikke gått på noen av kursene selv, men vet litt om dem.).På meg virker de også ganske like...? Begge baserer seg på "vanlig, sunn kost" og livsstilsendring.

Å presse seg til å spise mat man ikke liker, holde seg kun til en viss matvare(-gruppe), eller spesiell mat som er svært komplisert å tilberede eller få tak i, vil aldri funke i lengden.

Så får man heller kjenne på seg selv om f.eks en gulrot mellom måltidene hjelper mot søtsug eller får en til å hige etter mer..Dette er individuelt. Det ødelegger/senker ikke forbrenningen å spise grøntfor mellom måltidene. Men, hvis man klarer det, er det kanskje en god vane å la være å knaske på noe konstant? Å venne seg til at man ikke MÅ tygge hele tiden...Forutsetter seff. at man får i seg mye grønnsaker til måltidene, da!

Og det bør ikke gå lengre enn 3-4 timer mellom hvert måltid, slik flere før meg har nevnt.

Det er ikke usunt å spise etter kl. 18/19 på kvelden, slik mange tror. Men å spise rett før man legger seg er ikke så lurt.(kan bl.a. forstyrre nattesøvnen)

Til dere som påstår at fiberrikt brød er tørt og kjedelig: Skulle ønske jeg kunne gi dere et bakekurs:) Ordentlig grovt brød/rundstykker kan være både saftige og dessuten svært smakfulle. Forskj.melsorter, frø(f.eks.solsikkefrø, gresskarkjerner, linfrø) og tilsetninger som gulrot,eple,nøtter osv., setter smak og gir ekstra fiber. Jeg synes nesten "fint" brød blir "tamt"nå,jeg.

Oi, dette ble langt!Som dere sikkert forstår, brenner jeg for kost og ernæring:D Kunne skrevet side opp og side ned.Og leser og lærer mer for hver dag som går:) Min overbevisning er at mat kan (og bør) være BÅDE sunn OG god.

Beste hilsen fra

Befriende godt og fornuftig innlegg!

*klapper*

Skrevet

Ikke i følge LIBRA kurs......som jeg går på!!!

INGENTING mellom måltidene! Det er jo logisk......du ødelegger forbrenningen, dersom du spiser hele tiden!!!

Men å ta en gulrot en gang i blant er jo ikke det samme som å spise hele tiden, da!

Det er lov å bruke sunn fornuft også.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Beste hilsen fra

De som krangler om GR og Libra beviser en ting: De har ikke forstått noen ting og følger derfor deres Gud slavisk.

Disse menneskene har ikke lært en dritt og er garantert feite igjen om ett år.

Skrevet

Jada ;o)

Poenget var at mandlene gjorde at man spise mindre av det meste - inkludert middag, og at kaloriintaket derfor toatalt sett gikk ned. Man mistet visst søtsuget og greier - mirakelmedisn, altså...

Eller noe sånn ;o)

Mandler inneholder jo nyttig fett også. Og for oss som ikke drikker melk er de en fin kalsiumkilde også. :o)

Gjest '!-o-!'
Skrevet

De som krangler om GR og Libra beviser en ting: De har ikke forstått noen ting og følger derfor deres Gud slavisk.

Denne gangen tør jeg påstå at ikke *du* har skjønt en dritt. :-D

Skrevet

Ikke var jeg feit for et år siden, ikke er jeg feit nå, og ikke kommer jeg til å være feit om et år heller ;o)

Man trenger ikke å være feit for å innse at man har behov for å lære seg sunne kostvaner - de smarte gjør det før de kommer så langt...

Og noen av oss sliter litt ekstra med å spise sunt, rett og slett fordi man har mager som gjør at man ikke tåler frukt & grønt i de megdene som man gjerne skulle ha spist. Mangler man feks litt tarmer her og der så nytter det ikke å spise halve tallerkene med grønnsaker - om man ikke har lyst til å bli dårlig da ;o)

Og du som er så full av gode råd (ikke stygt ment, altså!!), hva anbefaler _du_ for et kosthold til ei som helst ikke skal spise for mye frukt og grønt, som ikke tåler melk eller for fet mat...?

Som sliter med hormonforstyrrelse og derfor lett legger på seg, og som derfor hele tiden må passe på for å _ikke_ bli det du kaller feit... Jeg vil jo helst bli mett, og det er til tider vanskelig når man skal spise lite av alt man tåler, og mye av det man ikke tåler (grønnsaker).

Jeg tar takknemlig mot råd!

Beste hilsen fra

ShitDiddelyDo
Skrevet

Denne gangen tør jeg påstå at ikke *du* har skjønt en dritt. :-D

Hva er det jeg ikke har forstått når jeg påstår at de som krangler om GR og Libra ikke har skjønt noe som helst?

fei1365380229
Skrevet

Ikke var jeg feit for et år siden, ikke er jeg feit nå, og ikke kommer jeg til å være feit om et år heller ;o)

Man trenger ikke å være feit for å innse at man har behov for å lære seg sunne kostvaner - de smarte gjør det før de kommer så langt...

Og noen av oss sliter litt ekstra med å spise sunt, rett og slett fordi man har mager som gjør at man ikke tåler frukt & grønt i de megdene som man gjerne skulle ha spist. Mangler man feks litt tarmer her og der så nytter det ikke å spise halve tallerkene med grønnsaker - om man ikke har lyst til å bli dårlig da ;o)

Og du som er så full av gode råd (ikke stygt ment, altså!!), hva anbefaler _du_ for et kosthold til ei som helst ikke skal spise for mye frukt og grønt, som ikke tåler melk eller for fet mat...?

Som sliter med hormonforstyrrelse og derfor lett legger på seg, og som derfor hele tiden må passe på for å _ikke_ bli det du kaller feit... Jeg vil jo helst bli mett, og det er til tider vanskelig når man skal spise lite av alt man tåler, og mye av det man ikke tåler (grønnsaker).

Beste hilsen fra

Stakkars deg, du kan vel bare spise ris og kjøtt som er godt stekt du da.

Kjenner også at det er irriterende med folk som tror at folk er overvektige bare fordi de spiser for mye.

Selv går jeg på medisiner som gjør at jeg går opp. Det blir jo på en måte hormonforstyrrelser dette også.

Sykdommen som jeg har gjør også at man kan gå opp i vekt, skjønte ikke hvorfor jeg la på meg enda jeg spiste veldig sunt før jeg ble syk.

For meg så er Fedon sine råd veldig nyttige.

Skrevet

Libra er slettes ikke et slankekurs. Det er et kurs hvor man lærer å legge om livsstilen sin!!!

Med all respekt tottlå, du høres en smule hjernevaska ut når det gjelder Libra!

;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Beste hilsen fra

"Man trenger ikke å være feit for å innse at man har behov for å lære seg sunne kostvaner - de smarte gjør det før de kommer så langt..."

Nei, men hvis man krangler om de store ulikhetene mellom GR og Libra har man ikke lært stort om kosthold.

Enig med hun/han over her som skriver at det hadde vært noe annet om debatten gikk på GR/Libra v. f.eks. Atkins.

Det siste er jeg helt enig i.

"

Og du som er så full av gode råd (ikke stygt ment, altså!!), hva anbefaler _du_ for et kosthold til ei som helst ikke skal spise for mye frukt og grønt, som ikke tåler melk eller for fet mat...?"

Jeg ville lært meg litt generelt om kosthold og hva kroppen trenger. Det å følge en GR- eller Libradiett slavisk vitner om at man ikke har forstått en dritt.

Da hadde man ikke trengt å følge disse idiotdiettene med deres ja-mat, nei-mat og annet barnehagetull i utgangspunktet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Man trenger ikke å være feit for å innse at man har behov for å lære seg sunne kostvaner - de smarte gjør det før de kommer så langt..."

Nei, men hvis man krangler om de store ulikhetene mellom GR og Libra har man ikke lært stort om kosthold.

Enig med hun/han over her som skriver at det hadde vært noe annet om debatten gikk på GR/Libra v. f.eks. Atkins.

Det siste er jeg helt enig i.

"

Og du som er så full av gode råd (ikke stygt ment, altså!!), hva anbefaler _du_ for et kosthold til ei som helst ikke skal spise for mye frukt og grønt, som ikke tåler melk eller for fet mat...?"

Jeg ville lært meg litt generelt om kosthold og hva kroppen trenger. Det å følge en GR- eller Libradiett slavisk vitner om at man ikke har forstått en dritt.

Da hadde man ikke trengt å følge disse idiotdiettene med deres ja-mat, nei-mat og annet barnehagetull i utgangspunktet.

v. = vs

Skrevet

Stakkars deg, du kan vel bare spise ris og kjøtt som er godt stekt du da.

Kjenner også at det er irriterende med folk som tror at folk er overvektige bare fordi de spiser for mye.

Selv går jeg på medisiner som gjør at jeg går opp. Det blir jo på en måte hormonforstyrrelser dette også.

Sykdommen som jeg har gjør også at man kan gå opp i vekt, skjønte ikke hvorfor jeg la på meg enda jeg spiste veldig sunt før jeg ble syk.

For meg så er Fedon sine råd veldig nyttige.

Hehehe, heldigvis ikke fullt så ille da :-)) Det hender jeg bare gir f*** og tar konsekvensene. Det er jo stort sett alltid et do i nærheten ;-)

Jeg var tynn som en strek til jeg var 19. den som alltid fikk beskjed om å spise litt mer. Så begynte jeg på p-piller og la på meg 15 kg på tre mnd. :-(

Fikk PCOS, og hormoner i ubalanse gjør det jo ikke akkurat lettere å holde vekten. Og når alle kosholdeksperter stort sett sier "spis masse grønnsaker og salat"... jadda!

Men datteren min kan ikke vokse opp med en mor på stadig slankekur, så jeg er mest opptatt av å finne en diett jeg kan leve med, og som familien kan leve med. Libra er ganske fin i så måte.

Nå har jeg sluttet på Diane som jeg tok mot PCOS, pga alt for mage bivirkninger. Og jeg merker med en gang at kiloene siger på uten at jeg har endret kostholdet en smule... Så da er det bare å skjerpe seg enda litt mer...

Jeg er litt skeptisk til Fedon. Liker best kostholdråd hvor man skal spise litt av alt i passelige mengder. Men takk for rådet uansett :-)

Beste hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...