Gå til innhold

Er jeg 5 kilo lettere til sommeren?

Anbefalte innlegg

Gjest håper det
Skrevet

Hei

Har gått opp en del de siste månede og vil gjøre noe med det. Akkurat nå veier jeg 65 kilo og er 160 høy. Målet er å bli 5 kilo slankere til sommeren. Har lagt opp en plan for cirka hva jeg skal spise. Tar gjerne imot innspill.

07:30 - grovt rundstykke fra rema, med salami pålegg

10:00 - eple/banan

12:30 - Vital bar

15:00 - grovt rundstykke med salami

18:00 kylling/fisk/salat

21:00 knekkebrød/vital bar

Er det for mye? Bør jeg kutte ut en av måltidene? Jeg vet at rundstykke med salami ikke er det beste jeg kan spise men det klarer jeg ikke gi opp tror jeg.

I tillegg skal jeg prøve å gå i rask tempo en times tid 4-5 ganger i uken.

Hva tror dere? Er jeg 5 kilo lettere innen sommerferien?

På forhånd takk!

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

13

• flisa

9

• ShitDiddelyDo

7

• serendipity

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja det tror jeg:) sikkert mer også:) jeg har samme mål om ikke mer.) Spier veldig grovt brød da:)

Skrevet

Jeg ville gjort det om litt:

07:30 - grovt rundstykke fra rema, med kalkun/kyllingpålegg og masse tomat og agurk på. og et svææært glass vann

12:30 - Skikkelig mat med mye grønt, grovt brød og noe proteiner - som kylling, kokt egg el.

vann, kaffe/te

14:00 - eple/appelsin/pære(for mye sukker i banan)te med fruktose

17:00 kylling/fisk/salaten - middag altså

19:00 en neve mandler - en youghurt og noe grønt,

ikke spis etter klokka 19.00

Gjest håper det
Skrevet

Ja det tror jeg:) sikkert mer også:) jeg har samme mål om ikke mer.) Spier veldig grovt brød da:)

takk for svar og lykke til:) vet du forresten hvor mange kalorier det er i et rundstykke med salami på?

Gjest håper det
Skrevet

Jeg ville gjort det om litt:

07:30 - grovt rundstykke fra rema, med kalkun/kyllingpålegg og masse tomat og agurk på. og et svææært glass vann

12:30 - Skikkelig mat med mye grønt, grovt brød og noe proteiner - som kylling, kokt egg el.

vann, kaffe/te

14:00 - eple/appelsin/pære(for mye sukker i banan)te med fruktose

17:00 kylling/fisk/salaten - middag altså

19:00 en neve mandler - en youghurt og noe grønt,

ikke spis etter klokka 19.00

takk for svar, det eneste er at jeg ikke har mye tid til å verken spise eller lage et større måltid kl 12 pga jobb. Men ellers takk for innspillet, gjør om litt på min plan nå. Vet du forresten hvor mange kalorier det er i et grovt rundstykke med salami på? Det er så godt!

Skrevet

takk for svar, det eneste er at jeg ikke har mye tid til å verken spise eller lage et større måltid kl 12 pga jobb. Men ellers takk for innspillet, gjør om litt på min plan nå. Vet du forresten hvor mange kalorier det er i et grovt rundstykke med salami på? Det er så godt!

aner ikke :-)

Gjest håper det
Skrevet

Salami er da ikke sunt?

Nei men det er ikke 20 kilo jeg skal gå ned da. 1-2 skiver salami om dagen er vel ikke så ille..

Skrevet

takk for svar og lykke til:) vet du forresten hvor mange kalorier det er i et rundstykke med salami på?

da jeg gikk ned så mye i fjor var det ikke så mye maten - men det at jeg gikk med staver 3-4 ganger i uka - hardt en til to timer hver gang - mentalhygiene var det også....)

Skrevet

Ettersom du har gått opp i det siste, vet du kanskje hva det var som forsårsaket dette? Det kan være lurt å analysere uvanene litt for å finne ut hvor skoen (eller buksa, hehe) klemmer, og så legge en plan utfra det. Da er sjansen for god gjennomføring mye større.

Håper for øvrig ikke du har tenkt til å spise det samme hver eneste dag? Du bør ha flere brukbare alternativer til hvert måltid. Variasjon er viktig for at du skal klare et langsiktig opplegg.

For øvrig er ikke de grove rema-rundstykkene særlig grove eller næringsrike, men det vet du kanskje? Hva med å bytte dem ut med feks grovt knekkebrød? Du trenger fiber.

Og vann - drikk rikelig med vann!

Skrevet

Nei men det er ikke 20 kilo jeg skal gå ned da. 1-2 skiver salami om dagen er vel ikke så ille..

Kjøp i alle fall "spesial-salami" som har mindre fett enn vanlig salami.

Gjest håper det
Skrevet

da jeg gikk ned så mye i fjor var det ikke så mye maten - men det at jeg gikk med staver 3-4 ganger i uka - hardt en til to timer hver gang - mentalhygiene var det også....)

men tror du det funker å gå en times tid 4 (noen ganger 5) ganger i uken? eller er det for lite?

Gjest håper det
Skrevet

Kjøp i alle fall "spesial-salami" som har mindre fett enn vanlig salami.

jeg visste ikke at det var noe som het det en gang, kjøpes det i vanlig dagligvare butikk? og heter det "spesial salami"?

Skrevet

men tror du det funker å gå en times tid 4 (noen ganger 5) ganger i uken? eller er det for lite?

Det er ikke for lite! Veldig bra.

Skrevet

jeg visste ikke at det var noe som het det en gang, kjøpes det i vanlig dagligvare butikk? og heter det "spesial salami"?

Den inneholder mer kjøtt og mindre fett.

Skrevet

Jeg tror du spiser for lite til at kroppen din kommer til å ha stor nok forbrenning. Syns en vitalbar til lunsj er lite.

Selv om jeg ikke er noen Atkins fan så var det ikke så mye proteiner der? Beror jo selvfølgelig på hva du har i salaten, men dersom to skiver salami er den eneste proteinkilden per dag så er det lite.....

Skrevet

Kjøp ferdiggrillet kylling (eller grill/stek selv), og lag kyllingsalat ferdig kvelden i forveien, og spis dette til lunsj.

Jeg har i dag laget lunsj-salaten med kylling, salat, tomat, løk, papirka og så litt fetaost & oliven (jada, de to siste er ikke det helt magreste, men heller ikke direkte usunt). Evt. et knekkebrød eller skikkelig grov-/rugbrød-skive ved siden av om du føler for det. Eller pasta/kylling/gulost - eller no' helt annet oppi salaten som du liker. Tunfisk, reker på boks, skinkebiter osv - mye å finne på.

Gjest håper det
Skrevet

Ettersom du har gått opp i det siste, vet du kanskje hva det var som forsårsaket dette? Det kan være lurt å analysere uvanene litt for å finne ut hvor skoen (eller buksa, hehe) klemmer, og så legge en plan utfra det. Da er sjansen for god gjennomføring mye større.

Håper for øvrig ikke du har tenkt til å spise det samme hver eneste dag? Du bør ha flere brukbare alternativer til hvert måltid. Variasjon er viktig for at du skal klare et langsiktig opplegg.

For øvrig er ikke de grove rema-rundstykkene særlig grove eller næringsrike, men det vet du kanskje? Hva med å bytte dem ut med feks grovt knekkebrød? Du trenger fiber.

Og vann - drikk rikelig med vann!

Nei ikke helt det samme hver dag, middag vil jo variere da. Jo jeg er enig ang de rundstykkene, kanskje jeg skal bytte ut rundstykke mitt kl 15:00 med knekkebrød i stedet.

Skrevet

Nei ikke helt det samme hver dag, middag vil jo variere da. Jo jeg er enig ang de rundstykkene, kanskje jeg skal bytte ut rundstykke mitt kl 15:00 med knekkebrød i stedet.

Det gjør jo ikke noe å spise rundstykke noen dager - men nøkkelen er variasjon.

Gjest håper det
Skrevet

Jeg tror du spiser for lite til at kroppen din kommer til å ha stor nok forbrenning. Syns en vitalbar til lunsj er lite.

Selv om jeg ikke er noen Atkins fan så var det ikke så mye proteiner der? Beror jo selvfølgelig på hva du har i salaten, men dersom to skiver salami er den eneste proteinkilden per dag så er det lite.....

det er jo mye proteiner i fisk og kylling da. Akkurat nå er dette bare en prøve plan, vet ikke om jeg muligens synes det blir for lie etterhvert.. eller kanskje for mye. Men jeg er enig, en vital bar er mot litt lite, mulig jeg gjør om på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...