Gå til innhold

Er jeg 5 kilo lettere til sommeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

men tror du det funker å gå en times tid 4 (noen ganger 5) ganger i uken? eller er det for lite?

det funker fint! - og det beste er at du blir helt avhengig av det! :-)

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

13

• flisa

9

• ShitDiddelyDo

7

• serendipity

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest håper det
Skrevet

Kjøp ferdiggrillet kylling (eller grill/stek selv), og lag kyllingsalat ferdig kvelden i forveien, og spis dette til lunsj.

Jeg har i dag laget lunsj-salaten med kylling, salat, tomat, løk, papirka og så litt fetaost & oliven (jada, de to siste er ikke det helt magreste, men heller ikke direkte usunt). Evt. et knekkebrød eller skikkelig grov-/rugbrød-skive ved siden av om du føler for det. Eller pasta/kylling/gulost - eller no' helt annet oppi salaten som du liker. Tunfisk, reker på boks, skinkebiter osv - mye å finne på.

Ja det er en god idé, skal prøve å gjøre det jeg også. Og heller ha en liten kyllingsalat kl 12:30 istedenfor vital bar. Har liten tid på jobben til å spise en stor lunsj men det går vel ganske raskt.

Skrevet

jeg visste ikke at det var noe som het det en gang, kjøpes det i vanlig dagligvare butikk? og heter det "spesial salami"?

Ja, tror det er Gilde som har det produktet. Tror de aller fleste butikker har det, henger i nærheten av vanlig salami. Og har som malun sier, mer kjøtt og mindre fett. Men smaker like godt synes jeg.

Skrevet

Ja det er en god idé, skal prøve å gjøre det jeg også. Og heller ha en liten kyllingsalat kl 12:30 istedenfor vital bar. Har liten tid på jobben til å spise en stor lunsj men det går vel ganske raskt.

Hva slags jobb har du som ikke gir deg tid til å spise? Du har lovfestet rett til lunsjpause på 20 eller 30 min. (husker ikke, men 30 min. er det vanlige i alle fall).

Skrevet

aner ikke :-)

Alle de hvite prikkene, hva tror du det er da?

Tips? FETT!

*fnis*

Men ja, godt er det.

Skrevet

da jeg gikk ned så mye i fjor var det ikke så mye maten - men det at jeg gikk med staver 3-4 ganger i uka - hardt en til to timer hver gang - mentalhygiene var det også....)

Hvilke staver har du? Jeg har hørt at de med ledd på ofte går sunn. Men vet ikke om det er noen rimelige hele staver å få kjøpt.

Skrevet

det er jo mye proteiner i fisk og kylling da. Akkurat nå er dette bare en prøve plan, vet ikke om jeg muligens synes det blir for lie etterhvert.. eller kanskje for mye. Men jeg er enig, en vital bar er mot litt lite, mulig jeg gjør om på det.

Oops, jeg så bare salat og ikek at sto fisk/kylling. Men det er litt lite protein midt på dagen.

Gjest håper det
Skrevet

Hva slags jobb har du som ikke gir deg tid til å spise? Du har lovfestet rett til lunsjpause på 20 eller 30 min. (husker ikke, men 30 min. er det vanlige i alle fall).

Det spørs helt hvor mye det er å gjøre. Pleier ikke bruke mer enn et kvarter egentlig. Men jeg rekker spise en liten kylling salat på den tiden da.

Skrevet

Oops, jeg så bare salat og ikek at sto fisk/kylling. Men det er litt lite protein midt på dagen.

Men nå har jeg foreslått medbragt lunsj-salat med kylling/tunfisk/reker/skinke - det burde hjelpe :-)

Skrevet

Hvilke staver har du? Jeg har hørt at de med ledd på ofte går sunn. Men vet ikke om det er noen rimelige hele staver å få kjøpt.

Ja, jeg har sånne teleskop-staver - de "synker" når man bruker dem - vi limte dem med superlim vi :) ønsker meg nye carbonstaver - hihi

Skrevet

Det spørs helt hvor mye det er å gjøre. Pleier ikke bruke mer enn et kvarter egentlig. Men jeg rekker spise en liten kylling salat på den tiden da.

Ja, nøkkelen er ofte å planlegge, ha riktig mat i huset og lage klar kvelden i forveien fx, da går det greit. Men å skulle mekke salat på morgenen før man går på jobb - det kan i alle fall JEG glemme... :-)

Skrevet

Tips: På XXL.no får du kjøpt karbonfiber-staver med fast lengde til kr 349. Skriv walker i søkefeltet for å finne de. :-) (kan bestilles på nettet eller kjøpes i en xxl-butikk).

Gjest i samme båt
Skrevet

Du bør kanskje spise litt mer, men det er avhengig av hva du spiser. Jeg har omtrent samme mål som du - skal ned 5 kg. Har lært litt av Fedon, så nå knasker jeg Rug Sprø istedenfor vanlig brød, men spiser dansk rugbrød uten gjær i tillegg (1-2 skiver pr dag). Ellers mye frukt og grønnsaker.

Tror ikke salami er spesielt sunt, spis heller kokt skinke/kylling/kalkun.

Selv elsker jeg cottage cheese på brødet, gjerne med noen skiver avocado eller tomat og grønne spirer!

Lykke til, til oss begge!

Gjest håper det
Skrevet

Ja, nøkkelen er ofte å planlegge, ha riktig mat i huset og lage klar kvelden i forveien fx, da går det greit. Men å skulle mekke salat på morgenen før man går på jobb - det kan i alle fall JEG glemme... :-)

heheheh det kan jeg også bare glemme. Her er min nye og forbedret planen, hvis noen er interessert:

07:30 rundstykke med spesial salami/kalkunskinke

10:00 Eple

12:30 Liten kyllingsalat

15:00 Knekkebrød/vital

18:00 middag kylling/fisk/salat osv

til kvelds: eple, knekkebrød eller evnt en neve nøtter. (spørs hvor sulten jeg er)

Sånn cirka blir det nå, med litt variasjon fra dag til dag, men dette er malen :)

Tusen takk for hjelp alle sammen!

Skrevet

Ja, tror det er Gilde som har det produktet. Tror de aller fleste butikker har det, henger i nærheten av vanlig salami. Og har som malun sier, mer kjøtt og mindre fett. Men smaker like godt synes jeg.

Jeg synes også den er god.

Mannen i huset derimot, nærer en suveren forakt for alt som minner om lettprodukter eller er fettredusert.

Gjest baremei
Skrevet

takk for svar og lykke til:) vet du forresten hvor mange kalorier det er i et rundstykke med salami på?

15 g (1 skive) salami inneholder ca. 50 kcal. Rundstykket er jeg usikker på.

Skrevet

Hvis du - som meg - synes vanlig kalkun-pålegg kan være litt kjedelig på smak, så kan du kjøpe en krydret variant. Sånn om du vil bytte ut salamien noen dager mener jeg. :-)

Skrevet

Jeg synes også den er god.

Mannen i huset derimot, nærer en suveren forakt for alt som minner om lettprodukter eller er fettredusert.

Hehe :-)

Jeg synes det er forskjell på lettprodukter hvor fettet er erstattet med andre ikke så sunne ting, sånn som raske karbohydrater. Men når fettet er erstattet med mer kjøtt, så må det vel være bra?

Skrevet

Hehe :-)

Jeg synes det er forskjell på lettprodukter hvor fettet er erstattet med andre ikke så sunne ting, sånn som raske karbohydrater. Men når fettet er erstattet med mer kjøtt, så må det vel være bra?

Gjett om jeg har prøvd å påpeke den forskjellen.

Men akkurat på det punktet er han jaggu sta.

Skrevet

Gjett om jeg har prøvd å påpeke den forskjellen.

Men akkurat på det punktet er han jaggu sta.

Enkelte ganger (litt for ofte?) er det ganske håpløst å snakke fornuft til mannfolk... De VIL bare IKKE høre...

Sånn som i sta når vi bestilte sydenferien vår, og jeg snakket litt om avbestillings-vilkårene, og han nektet å tro hva jeg hadde lest. Men han måtte jo bite i det sure eplet litt senere når han så det svart på hvitt da... hehe :-)

Grunnen til at vi må sette oss inn i reglene for avbestilling er at hundepasseren har et forbehold, så om X skjer, så kan hun ikke passe - og det er høyst usikkert, og dessuten så driver min kjære på med jobbsøking, og det på en jobb der ferie på det tidspunktet kan være vanskelig gjennomførbart... Men det ordner seg nok. Det SKAL ordne seg, jeg VIL på ferie til Lesvos til sommeren... *gleder meg allerede*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...