Gå til innhold

Er jeg 5 kilo lettere til sommeren?

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg ville gjort det om litt:

07:30 - grovt rundstykke fra rema, med kalkun/kyllingpålegg og masse tomat og agurk på. og et svææært glass vann

12:30 - Skikkelig mat med mye grønt, grovt brød og noe proteiner - som kylling, kokt egg el.

vann, kaffe/te

14:00 - eple/appelsin/pære(for mye sukker i banan)te med fruktose

17:00 kylling/fisk/salaten - middag altså

19:00 en neve mandler - en youghurt og noe grønt,

ikke spis etter klokka 19.00

Det å droppe mat etter klokken 19:00 er tull. Spesielt hvis hun legger seg sent. Siste måltid 2 timer før sengetid er mitt tips.

5 timer mellom frokost og lunsj er også alt for lang tid.

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

13

• flisa

9

• ShitDiddelyDo

7

• serendipity

6

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du spiser alt for lite og sammensetningen mellom proteiner, karbohydrater og fett er regelrett latterlig.

Det eneste fornuftige måltidet her ser ut til å være middagen.

Men for all del: 5 kilo burde enkelt la seg gjøre med litt ekstra trening.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men nå har jeg foreslått medbragt lunsj-salat med kylling/tunfisk/reker/skinke - det burde hjelpe :-)

Det burde helt klart hjelpe, og hvis hun er litt lur lager hun såpass mye at hun har til 3 måltider. Hvis hun i tillegg spiser en skikkelig middag og noe proteinrikt til kvelds, begynner det å ligne noe.

Alt dette brødtullet med meningsløst pålegg har liten nytte for kroppen. Det er tross alt begrenset hva man får i seg av tynne kalkunskiver. I hvert fall med mindre hun dytter i seg en hel pakke per brødskive.

Gjest håper det
Skrevet

Du spiser alt for lite og sammensetningen mellom proteiner, karbohydrater og fett er regelrett latterlig.

Det eneste fornuftige måltidet her ser ut til å være middagen.

Men for all del: 5 kilo burde enkelt la seg gjøre med litt ekstra trening.

Se på den forbedret planen min da. Mulig sammensetningen av proteiner og karbohydrater er latterlig, men jeg skal jo ikke ned 20 kilo. Det kan godt hende at jeg går ned de 5 kiloene ved å bare kutte ut all snop (noe jeg er alt for glad i ) men for å være på den sikre siden ville jeg lage en "spiseplan". Jeg kommer selvsagt til å variere den, og mulig det er for lite, synes egentlig ikke det for jeg vil helst holde meg under 1200-1300 kalorier. Men går jeg rundt og er konstant sulten må jeg selvsagt spiser mer.

Skrevet

Enkelte ganger (litt for ofte?) er det ganske håpløst å snakke fornuft til mannfolk... De VIL bare IKKE høre...

Sånn som i sta når vi bestilte sydenferien vår, og jeg snakket litt om avbestillings-vilkårene, og han nektet å tro hva jeg hadde lest. Men han måtte jo bite i det sure eplet litt senere når han så det svart på hvitt da... hehe :-)

Grunnen til at vi må sette oss inn i reglene for avbestilling er at hundepasseren har et forbehold, så om X skjer, så kan hun ikke passe - og det er høyst usikkert, og dessuten så driver min kjære på med jobbsøking, og det på en jobb der ferie på det tidspunktet kan være vanskelig gjennomførbart... Men det ordner seg nok. Det SKAL ordne seg, jeg VIL på ferie til Lesvos til sommeren... *gleder meg allerede*

Typisk, ja.

Har dere forresten ikke noen reserve-hundepasser, da? Veldig synd å måte avlyse en ferie på grunn av det.

Ny jobb er liksom en litt annen ting igjen.

Skrevet

Tips: På XXL.no får du kjøpt karbonfiber-staver med fast lengde til kr 349. Skriv walker i søkefeltet for å finne de. :-) (kan bestilles på nettet eller kjøpes i en xxl-butikk).

Disse har jeg og er veldig godt fornøyd med dem. Stavgang er kjempefint.

Skrevet

Det å droppe mat etter klokken 19:00 er tull. Spesielt hvis hun legger seg sent. Siste måltid 2 timer før sengetid er mitt tips.

5 timer mellom frokost og lunsj er også alt for lang tid.

se på når hun står opp da mann! :)

Skrevet

Hvis problemet ditt er at du er for glad i snop, så må du gjøre noe med det. Venn deg til å spise frukt istedenfor (det inneholder også sukker, men et mye sunnere slag) og spis Krom Picolinat tabletter(gjerne 3-4 pr dag i begynnelsen) det reduserer søthungeren hos mange.

Skrevet

Det der kan du ikke leve av. Og hver er grønnsakene og frukten? Og hvorfor ialledager spiser du salami som er sååå mye fett i.???

Detet oppelgget er dømt til å mislykkes. Med normalt kosthold og trim så ofte som du skisserer burde ikke dette være noe problem.

Skrevet

Se på den forbedret planen min da. Mulig sammensetningen av proteiner og karbohydrater er latterlig, men jeg skal jo ikke ned 20 kilo. Det kan godt hende at jeg går ned de 5 kiloene ved å bare kutte ut all snop (noe jeg er alt for glad i ) men for å være på den sikre siden ville jeg lage en "spiseplan". Jeg kommer selvsagt til å variere den, og mulig det er for lite, synes egentlig ikke det for jeg vil helst holde meg under 1200-1300 kalorier. Men går jeg rundt og er konstant sulten må jeg selvsagt spiser mer.

Under 1300 kcal. er ikke sunt,og med nindre enn det vil du legge på deg igjen når du begynner å spise normalt!

Skrevet

Jeg synes også den er god.

Mannen i huset derimot, nærer en suveren forakt for alt som minner om lettprodukter eller er fettredusert.

Det tror jeg "alle" menn gjør :-).. Det værste er lett majo.. (syntes han)

Skrevet

Det tror jeg "alle" menn gjør :-).. Det værste er lett majo.. (syntes han)

Åh, gjett om!

Ellers er lettbrus og lettsaft utpregede erkefiender. Mannen her i huset erklærer at han heller dør av langsom og smertefull dehydrering enn å få i seg så mye som en dråpe av det han kaller atomavfall.

;o)

Skrevet

Da er vi nesten "like". Jeg skal også ned 5 kg.

Jeg spiser:

Frokost kl. 07.30; havregryn med tørket frukt og nøtter med Biola m/Blåbær.

Lunsj kl. 11.00

Salat med enten reker, kylling skinke el. l. med tomat, agurk, mini mais, bønnespirer og brune bønner. Italiensk dressing (sånn "vannaktig")

Mellommåltid. kl. 14.00;

Youghurt 0,1 % fett og en frukt elelr et par gulrøtter,el. l.

Middag kl. 17.00

Fisk eller kjøtt (hvitt eller rødt), grønnsaker og potet, ris eller pasta. Bruker endel Tsatziki på hvitt kjøtt og fisk (laget av yoghurt naturell og mager kesam 50/50)

Kvelds kl. 20.00

Et par knekkebrød med lettost og paprika, eller havregrøt, eller frukt med yoghurt eller en liten salat.

Så "spinner" jeg to ganger i uken, og går tur et par ganger i uken. Har gått ned 2 kg siden jul, begynte mandag 3. januar. Legger opp til å bruke ca. 8 uker på 5 kg.

Skrevet

Det burde helt klart hjelpe, og hvis hun er litt lur lager hun såpass mye at hun har til 3 måltider. Hvis hun i tillegg spiser en skikkelig middag og noe proteinrikt til kvelds, begynner det å ligne noe.

Alt dette brødtullet med meningsløst pålegg har liten nytte for kroppen. Det er tross alt begrenset hva man får i seg av tynne kalkunskiver. I hvert fall med mindre hun dytter i seg en hel pakke per brødskive.

Ettersom jeg kun er selvutnavnt ekspert på kosthold kunne du se om dette er holdbart??

Jeg har gått ned 2 kg siden nyttår, men er det kanskje mest vann??

Jeg spiser: Frokost kl. 07.30; havregryn med tørket frukt og nøtter med Biola m/Blåbær.

Lunsj kl. 11.00 Salat med enten reker, egg, kylling skinke el. l. med tomat, agurk, mini mais, bønnespirer og brune bønner. Italiensk dressing (sånn "vannaktig")

Mellommåltid. kl. 14.00; Youghurt 0,1 % fett og en frukt elelr et par gulrøtter,el. l.

Middag kl. 17.00 Fisk eller kjøtt (hvitt eller rødt), grønnsaker og potet, ris eller pasta. Bruker endel Tsatziki på hvitt kjøtt og fisk (laget av yoghurt naturell og mager kesam 50/50)

Kvelds kl. 20.00 Et par knekkebrød med lettost og paprika, eller havregrøt, eller frukt med yoghurt eller en liten salat.

Så "spinner" jeg to ganger i uken, og går tur et par ganger i uken. Har gått ned 2 kg siden jul, begynte mandag 3. januar. Legger opp til å bruke ca. 8 uker på 5 kg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er ingen problemer å ta av 5 kilo. Lev på frukt i 3 uker og du mister rimelig sikkert dine 5 kilo.

Men du mister ikke ett gram fet. Du mister muskler og vann. Dette medfører at fettprosenten din går opp.

Er det ikke i bedre form du vil bli?

Klok av gammel erfaring orker jeg ikke engang å gi råd. Jenter med mål å "gå ned x antall kilo" er umulige å kommunisere med.

Les litt elementær kostholdslære.

ShitDiddelyDo
Skrevet

se på når hun står opp da mann! :)

Det er avhengig av når hun legger seg, og siden hun diskuterte til etter midnatt i natt (hvis ikke jeg har blingset), er 19:00 alt for tidlig.

Gjest håper det
Skrevet

Da er vi nesten "like". Jeg skal også ned 5 kg.

Jeg spiser:

Frokost kl. 07.30; havregryn med tørket frukt og nøtter med Biola m/Blåbær.

Lunsj kl. 11.00

Salat med enten reker, kylling skinke el. l. med tomat, agurk, mini mais, bønnespirer og brune bønner. Italiensk dressing (sånn "vannaktig")

Mellommåltid. kl. 14.00;

Youghurt 0,1 % fett og en frukt elelr et par gulrøtter,el. l.

Middag kl. 17.00

Fisk eller kjøtt (hvitt eller rødt), grønnsaker og potet, ris eller pasta. Bruker endel Tsatziki på hvitt kjøtt og fisk (laget av yoghurt naturell og mager kesam 50/50)

Kvelds kl. 20.00

Et par knekkebrød med lettost og paprika, eller havregrøt, eller frukt med yoghurt eller en liten salat.

Du spiser da ikke så mye mer enn meg da. Så jeg kan ikke skjønne at du kan si det jeg spiser er alt for lite. Du spurte hvor det ble av frunkt og grønt, vel jeg vil ikke spise for mye frukt, holder med 2 epler. I tillegg spiser jeg grønnsaker til middag, og salat eller andre grønnsaker til lunsj. Se den forbedret planen min lenger ned her. Jeg skal også kutte ut rundstykke med salami (blir vanskelig men jeg er motivert), og heller spise rug knekkebrød med egg eller noe liknende.

Lykke til forresten, dette klarer vi! :)

Skrevet

Det er avhengig av når hun legger seg, og siden hun diskuterte til etter midnatt i natt (hvis ikke jeg har blingset), er 19:00 alt for tidlig.

pøh! :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ettersom jeg kun er selvutnavnt ekspert på kosthold kunne du se om dette er holdbart??

Jeg har gått ned 2 kg siden nyttår, men er det kanskje mest vann??

Jeg spiser: Frokost kl. 07.30; havregryn med tørket frukt og nøtter med Biola m/Blåbær.

Lunsj kl. 11.00 Salat med enten reker, egg, kylling skinke el. l. med tomat, agurk, mini mais, bønnespirer og brune bønner. Italiensk dressing (sånn "vannaktig")

Mellommåltid. kl. 14.00; Youghurt 0,1 % fett og en frukt elelr et par gulrøtter,el. l.

Middag kl. 17.00 Fisk eller kjøtt (hvitt eller rødt), grønnsaker og potet, ris eller pasta. Bruker endel Tsatziki på hvitt kjøtt og fisk (laget av yoghurt naturell og mager kesam 50/50)

Kvelds kl. 20.00 Et par knekkebrød med lettost og paprika, eller havregrøt, eller frukt med yoghurt eller en liten salat.

Forutsatt at kaloriinntaket står i samsvar med vekta di så ser det bra ut.

Gjest håper det
Skrevet

Det er ingen problemer å ta av 5 kilo. Lev på frukt i 3 uker og du mister rimelig sikkert dine 5 kilo.

Men du mister ikke ett gram fet. Du mister muskler og vann. Dette medfører at fettprosenten din går opp.

Er det ikke i bedre form du vil bli?

Klok av gammel erfaring orker jeg ikke engang å gi råd. Jenter med mål å "gå ned x antall kilo" er umulige å kommunisere med.

Les litt elementær kostholdslære.

Jeg vil rett og slett gå ned det jeg gikk opp før jul. Det er ikke snakk om å gå ned akkurat 5 kilo, så jeg er ikke hengt opp i antall kilo. Hva er galt med sammensetningen av min nye plan da? Forresten har jeg byttet ut rundstykke med salami med rug knekkebrød og egg. Synes planen høres ganske sunn ut nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...