Gå til innhold

Hvor mye søvn trenger man egentlig hver natt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer seriøst på dette, hva som egentlig er sunt. Samtidig har man gjerne dårlig tid. Og det er deilig å sitte litt lenge oppe på kveldene. *sukk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søvnbehovet varierer fra person til person.

Men jeg mener å ha lest at et sted mellom 6 og 8 timer er nødvendig for de aller fleste for å bli godt uthvilte.

Sover man mer, blir man slapp - og sover man mindre, blir man sliten.

Selv er jeg ikke særlig flink til å sove verken nok eller regelmessig.

Det er så vaaanskelig å legge seg noen ganger!

Skrevet

Jeg elskar disse stille timene hvor det er bare meg oppe...litt synd på gubben da... men jeg bare må ha tid for meg selv også.

Jeg sover nok for lite, så jeg er konstant trøtt. Ikke mer enn 5-6 timer i døgnet her på meg. Har ikke tid til mer.

Skrevet

*sukk* ja :)

Gjesp, men får vel legge meg nå vel : )

Skrevet

Men jeg mener å ha lest at et sted mellom 6 og 8 timer er nødvendig for de aller fleste for å bli godt uthvilte.

Tell me about it....

Skrevet

Tell me about it....

Skrevet

Tell me about it....

Hei på deg! Det jeg har elst er at barn trenger ca. 9 timer hver natt. Men det er vel i den banen av timer vi litt eldre(ungdommer) trenger. 7-8timer.

Håper dte hjalp!

Skrevet

8 timer må jeg ha, men har noen oppvåkninger i løpet av natta. Hender det blir litt flere eller litt færre timers søvn. Egentlig så synes jeg at jeg er trøtt når jeg skal stå opp uansett hvor lenge jeg har sovet, men går over når jeg får i meg en kaffekopp og er ikke trøtt om dagen.

Skrevet

Jeg innbiller meg at det er veldig vanesak hvor mye søvn man trenger.

Tidligere trengte jeg 9-10 timer for ø føle meg uthvilt. Dersom noen for 6 år sida hadde fortalt meg at jeg skulle klare meg med 5-6-7 timer (avbrutt søvn) hver natt, ville jeg bare ledd av dem.

Nå trenger jeg 5 timer for å fungere, men 7 timer for å være uthvilt.

Gjest Nyco trøtt i trynet
Skrevet

RIMELIG mye mer enn jeg får...

*sikler og laller*

Skrevet

RIMELIG mye mer enn jeg får...

*sikler og laller*

*deler ut trippel espresso med masse sympati til Nyco*

Gjest tjohooo
Skrevet

Hei på deg! Det jeg har elst er at barn trenger ca. 9 timer hver natt. Men det er vel i den banen av timer vi litt eldre(ungdommer) trenger. 7-8timer.

Håper dte hjalp!

Ungdommer skal visst sove så mye de bare vil, sier de nå.. kan jo fort bli en 12 timer da.

Skrevet

Det er vel veldig individuelt. De siste seks årene, etter at jeg fikk barn (har 3), har jeg i lange perioder hatt søvnunderskudd.

Jeg tror at jeg egentlig trenger 8 timer. Realiteten nå for tida er at jeg sovner ca kl 24, våkner 3-5 ganger pr natt pga ungene og sover derfor maks 2 timer i strekk. Pleier å sove til ca kl 8. Er i senga i 7-8 timer, men har veldig avbrutt søvn, og regner med at jeg sover maks 6 timer tilsammen pr natt.

Da jeg var i syden (uten barn) for to år siden, sov jeg ti timer de to første nettene og deretter ca 8 timer pr natt. Utrolig deilig!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...