fyrlykt Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 Jeg skjønner ikke at vi som bor i et land hvor vi er beskyttet på alle kanter ikke har forbud mot telefonsalg. http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article330721.ece Det er de svakteste gruppene som blir lurt av telefonselgere, psykisk utviklingshemmede, eldre, senile osv. Disse gruppene kjenner sikkert ikke til sine muligheter for å reservere seg for telefonsalg, og synes det er vanskelig å avvise selgere. For ensomme gamle er det tross alt noen å snakke med, og det utnyttes. Telefonsalg har blitt en pest og en plage, selv med reservasjon slipper en ikke unna. De slår hardt ned på reklame for ulovlige slankemidler, vel og bra, men der må man tross alt gjøre noe aktivt for å bli lurt. Ved telefonsalg får man ikke tid til å tenke seg om engang, og mange vet ikke hva de har svart ja til. Er ikke det på tide å forby det? 0 Siter
Goliath Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 Du kan reservere deg mot det forholdsvis enkelt. Men ellers er jeg enig med deg i at både telefonsalg og dørsalg burde vært forbudt.... 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 Du kan reservere deg mot det forholdsvis enkelt. Men ellers er jeg enig med deg i at både telefonsalg og dørsalg burde vært forbudt.... Hjelper ikke å reservere seg når en del firma ringer nummer de får fra telefonkatalogen... Selv om de pårørende har resevert er det ikke sikkert at den som tar tlf vet dette. Hadde en kort karriere som selger gitt. 0 Siter
Gjest cramkar Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 Man kan ikke bare skrike etter forbud-forbud-forbud. Å påvirke salget av produkter gjennom annonsering, reklame og andre måter der man treffer en potensiell kunde, er lovlig i Norge. 0 Siter
Goliath Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 Man kan ikke bare skrike etter forbud-forbud-forbud. Å påvirke salget av produkter gjennom annonsering, reklame og andre måter der man treffer en potensiell kunde, er lovlig i Norge. Tror jeg er både enig og uenig med alle her:-) Men jeg ser en stor forskjell mellom "passiv" reklame, og "aktiv" reklame. Den "passive" reklamen behøver jeg ikke gi noen respons eller bruke noe av min tid på - om jeg ikke ønsker det. Den "aktive" reklamen derimot er noe du MÅ forholde deg til, og den kan være ytterst forstyrrende. Et lovforbud er nok å gå litt vel langt, siden det finnes ulike enkle former for å reservere seg mot disse - og det burde være godt nok, så lenge det respekteres av de som bedriver denne form for markedsføring/reklame. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 Helt enig med deg. Bestemora mi begynner å dra på åra å har blitt en "svak sjel". Vi har reservert henne mot tlf-salg, men siden hun sier ja til å kjøpe/betale fortsetter de bare å ringe til henne. Vet ikke hvor mange tusen kr hun har betalt. Vi sier selvfølgelig at hun ikke må gjør dette, hun har dårlig råd og har ikke så mye til overs. Men det hjelper selvfølgelig lite. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Skrevet 19. januar 2005 Man kan ikke bare skrike etter forbud-forbud-forbud. Å påvirke salget av produkter gjennom annonsering, reklame og andre måter der man treffer en potensiell kunde, er lovlig i Norge. Selvfølgelig må vi godta reklame, men det er stor forskjell å få et flygeblad i posten som man kan kvitte seg med og det å bli oppringt hjemme på sin private telefon. Mange eldre sliter med å avvise pågående selgere og går lettere i fella enn vi som fortsatt er oppegående og frekk i kjeften! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.