Gå til innhold

Til legen- etter spontanabort

Anbefalte innlegg

Gjest Christin

Jeg spontanaborterte for 5 uker siden og jeg har ikke fått tilbake mensen. (har testet negativt på test).

Jeg forstår på mange på forum at det kan ta inntil 6 mnd(!) før mensen kommer tilbake. Hvis den ikke kommer i løpet av et par uker er det noe som kan gjøres for å få mensen igang igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17116-til-legen-etter-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Christin!

Da jeg hadde en senabort fikk jeg med meg et skriv hjem fra sykehuset der det stod at menstruasjonen normalt vil komme tilbake i løpet av 4-6 uker.

Nå tok det 8 for meg, men jeg var kommet ganske langt i svangerskapet (uke 18). Alt avhenger vel av hvor fort hormonene er ute av kroppen, og jeg vil tro at det tar lenger tid, jo lenger du har kommet i svangerskapet. Når hormonnivået har normalisert seg, vil du først få en eggløsning og deretter en menstruasjon.

Dersom det tar veeeeeldig lang tid før menstruasjonen kommer i gang igjen, kan det være en mulighet for å sette i gang en blødning ved hjelp av medikamenter (Provera?). Dette gjøres etter å ha forsikret seg om at du ikke er gravid.

Lykke til, og håper at du slipper å vente så lenge!

Gjest Christin

Hei Christin!

Da jeg hadde en senabort fikk jeg med meg et skriv hjem fra sykehuset der det stod at menstruasjonen normalt vil komme tilbake i løpet av 4-6 uker.

Nå tok det 8 for meg, men jeg var kommet ganske langt i svangerskapet (uke 18). Alt avhenger vel av hvor fort hormonene er ute av kroppen, og jeg vil tro at det tar lenger tid, jo lenger du har kommet i svangerskapet. Når hormonnivået har normalisert seg, vil du først få en eggløsning og deretter en menstruasjon.

Dersom det tar veeeeeldig lang tid før menstruasjonen kommer i gang igjen, kan det være en mulighet for å sette i gang en blødning ved hjelp av medikamenter (Provera?). Dette gjøres etter å ha forsikret seg om at du ikke er gravid.

Lykke til, og håper at du slipper å vente så lenge!

Tusen takk for svar!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...