Gå til innhold

Bryllup planlegging

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Leker med tanken på bryllup, og lurer på en ting.

Er det for sent og begynne og planlegge nå, hvis det skal stå august/september i år?

Leser på bryllupssider og der starter jo folk og planlegge 1-2 år i forveien.

Noen erfaringer? Noen som har planlagt og gjennomført på 6 mnd?

Takknemlig for all hjelp.

Sier også ja takk til gode linker om noen skulle ha.

Mvh

Gjest tottlå
Skrevet

Jeg har en veninne som planla bryllupet sitt 2 mnd før den store dagen skulle stå!!

GALSKAP mener jeg! :D

Hadde jeg vært deg, hadde jeg begynt å planlegge nå! Slippe stresset rett før brullypet!

Det er nå min mening, da!

Skrevet

Det går nok helt fint, men dere får nok ikke velge på første rad når det gjelder fotograf, kirke eller sted å ha bryllupet. Kirke og sted bestilte jeg et år i forveien, og allerede da var jeg sent ute til å få akkurat det jeg ville ha.

Kjole, blomster og frisør er det mer enn god nok tid til nå.

Det spørs jo også hvor dere bor, og hvor stor pågangen er. Noen planlegger ekstremt mye, det er slitsomt å snakke med slike.

Gjest tottlå
Skrevet

Det går nok helt fint, men dere får nok ikke velge på første rad når det gjelder fotograf, kirke eller sted å ha bryllupet. Kirke og sted bestilte jeg et år i forveien, og allerede da var jeg sent ute til å få akkurat det jeg ville ha.

Det spørs jo også hvor dere bor, og hvor stor pågangen er. Noen planlegger ekstremt mye, det er slitsomt å snakke med slike.

Skulle til å si det samme som deg.....

Det har mye å bety hvor hun bor o.l.

Brudegalskap er pyton!

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har en veninne som planla bryllupet sitt 2 mnd før den store dagen skulle stå!!

GALSKAP mener jeg! :D

Hadde jeg vært deg, hadde jeg begynt å planlegge nå! Slippe stresset rett før brullypet!

Det er nå min mening, da!

Jeg vil jo begynne nå med en gang. Men fikk jo litt panikk når det var snakk om 18 mnd planlegging.

Plassen de hele skal skje er liten, så pågangen er nok ikke så stor.

Gjest Shira12
Skrevet

Sånn kjempeplanlegging er ikke helt min stil...

2 mnd, jøss, effektiv hun da! :-)

Plassen er liten, så det er nok ikke så stor pågang.

Så du mener jeg har bra med tid?

Ble ivrig jeg nå! ;-)

Gjest tottlå
Skrevet

Jeg vil jo begynne nå med en gang. Men fikk jo litt panikk når det var snakk om 18 mnd planlegging.

Jeg syntes det var en bra tid å begynne på!!

Veninnan mi fikk alt hun ville til brulyppet. Jeg mener altså, kirke, lokaler og fotograf. Dette var 2 mnd før brullyp.

Jeg ville selvsagt alldri gjordt noe lignenede selv.....

Skrevet

Da har du mer enn god nok tid.

Gjest Shira12
Skrevet

Ser jeg svarte feil, var jo ikke du som kjente en som startet 2 mnd før, beklager.

Er overivrig jeg nå vet du ;-)

Skrevet

Ser jeg svarte feil, var jo ikke du som kjente en som startet 2 mnd før, beklager.

Er overivrig jeg nå vet du ;-)

Så det, men det gjør ikke noe.

Jeg var en del innom bryllupsforumet på kvinneguiden.no. det er en del stressede kvinnfolk der, men siler du ut de verste kan du få masse gode tips.

Skrevet

Vi begynte 11 måneder før bryllupet, og for meg var det helt perfekt. Det ble slitsomt nok, likevel.

Jeg er litt petimeter, og ville kose meg med forberedelsene, og da MÅ jeg har god tid. Synes ikke det var for lenge.

Et vennepar av oss var overbevist om det ville gå fint med tre måneder, men de angret fryktelig...

Skrevet

Det første du må gjøre er å ringe feststed, kirke og fotograf. Deretter må dere skaffe toastmaster, det er ikke alle som har lyst til å ta den oppgaven.

Etterpå må dere finne ut hvor dere skal legge lista, mao hvilken type bryllup dere ønsker og hvor mange gjester.

Ordner dere dette raskt, så har dere kommet ganske langt allerede.

Kjole, frisør og blomster trenger en ikke tenke på før denne tid uansett. Jeg hadde ikke planlagt så veldig mye utenom det jeg nevnte først til denne tiden uansett. Detaljer er det mange av, men de kommer etter hvert.

Lykke til.

Skrevet

Er helt fint å begynne nå :)

Begynn med det viktigste, kirke/prest, fotograf og feststed/mat. Det kan/bør du begynne med først før du trenger å planlegge videre. Ellers skal gjestene gjerne ha invitasjon helst minst 3-4 mnd før (beregn 2-3 ukers margin mht svar). Familie og nærmeste kan du jo hinte til så snart du vet dato, slik at de er klar over det og ikke bestiller feriereise når dere har tenkt å gifte dere da...om dere vil ha dem med...så kan de heller få offisiell invitasjon senere.

Kjoler, beregn iallefall 3-4 mnd margin med de, noen må jo bestilles fra utlandet, og så tilpasses (iallefall om du kjøper nytt/leier hos en brudesalong). Om du må bestille fra utlandet så tar det iallefall en mnd.

Ellers.. synes det høres kjempefint ut å starte nå, bare sørg for at dato er klart, så trenger du egentlig ikke å tenke mer på det..ting tar gjerne tid, kirken er kanskje ledig den datoen men fotografen er ikke ledig til riktig tidspunkt, etc. Ikke glem å avtale frisør samtidig.

Ellers er det hyggelig å gjøre bryllupet til en lengre begivenhet, legge opp til en helg litt avsides feks slik at slekt og venner kan tilbringe litt tid sammen og. Det gjorde vi og det var kjempekos, svigermor gjorde en kjempeinnsats med planleggingen, hadde ikke greid det uten henne :)

Gjest er gift
Skrevet

Hadde et enkelt bryllup, brukte ikke lang tid på planlegging.. Alt skjedde fort, og da vi giftet oss hadde vi enda ikke kjent hverandre i ett år. Du har da god tid!!!

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hadde et enkelt bryllup, brukte ikke lang tid på planlegging.. Alt skjedde fort, og da vi giftet oss hadde vi enda ikke kjent hverandre i ett år. Du har da god tid!!!

Oi! Noe spesiell grunn til at dere gifta dere så fort?

Hvor lenge har dere vært gift nå? :)

Gjest er gift
Skrevet

Oi! Noe spesiell grunn til at dere gifta dere så fort?

Hvor lenge har dere vært gift nå? :)

Vi så bare ingen grunn til å vente... Har vært gift i fem år, og har barn sammen:)

Skrevet

Vi hadde kjent hverandre i litt over et år da vi giftet oss. Forlovet oss etter å ha kjent hverandre i to måneder :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Vi så bare ingen grunn til å vente... Har vært gift i fem år, og har barn sammen:)

Så koslig.

Før jeg ble sammen med min kjære skjønte jeg hvordan folk kunne forlove/gife seg etter så kort tid. Men nå skjønner jeg det veldig godt.

Vi har vært sammen i litt over 1år nå, og jeg (vi) kunne ha gifta meg på dagen hvis vi hadde hatt muligheten!!

Vi vet vi kommer til å være sammen resten av livet. :)

Gjest er gift
Skrevet

Vi hadde kjent hverandre i litt over et år da vi giftet oss. Forlovet oss etter å ha kjent hverandre i to måneder :)

Vi forlovet oss etter knappe fire uker..

Gjest er gift
Skrevet

Så koslig.

Før jeg ble sammen med min kjære skjønte jeg hvordan folk kunne forlove/gife seg etter så kort tid. Men nå skjønner jeg det veldig godt.

Vi har vært sammen i litt over 1år nå, og jeg (vi) kunne ha gifta meg på dagen hvis vi hadde hatt muligheten!!

Vi vet vi kommer til å være sammen resten av livet. :)

Har dere bestemt dere for å gifte dere?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...