Gå til innhold

Bryllup planlegging

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Er helt fint å begynne nå :)

Begynn med det viktigste, kirke/prest, fotograf og feststed/mat. Det kan/bør du begynne med først før du trenger å planlegge videre. Ellers skal gjestene gjerne ha invitasjon helst minst 3-4 mnd før (beregn 2-3 ukers margin mht svar). Familie og nærmeste kan du jo hinte til så snart du vet dato, slik at de er klar over det og ikke bestiller feriereise når dere har tenkt å gifte dere da...om dere vil ha dem med...så kan de heller få offisiell invitasjon senere.

Kjoler, beregn iallefall 3-4 mnd margin med de, noen må jo bestilles fra utlandet, og så tilpasses (iallefall om du kjøper nytt/leier hos en brudesalong). Om du må bestille fra utlandet så tar det iallefall en mnd.

Ellers.. synes det høres kjempefint ut å starte nå, bare sørg for at dato er klart, så trenger du egentlig ikke å tenke mer på det..ting tar gjerne tid, kirken er kanskje ledig den datoen men fotografen er ikke ledig til riktig tidspunkt, etc. Ikke glem å avtale frisør samtidig.

Ellers er det hyggelig å gjøre bryllupet til en lengre begivenhet, legge opp til en helg litt avsides feks slik at slekt og venner kan tilbringe litt tid sammen og. Det gjorde vi og det var kjempekos, svigermor gjorde en kjempeinnsats med planleggingen, hadde ikke greid det uten henne :)

Takk for gode råd!

Vi har diskutert dette flittig i heimen idag. Jeg har så lyst og gifte meg i hjembygda mi, han har lyst til utlandet, men jeg har fått han på glid ;-)

Han vil gifte seg, men er litt sjenert, så jeg tror han svetter litt ved tanken at masse familie og venner skal "beskue" det hele.

Skrevet

Takk for gode råd!

Vi har diskutert dette flittig i heimen idag. Jeg har så lyst og gifte meg i hjembygda mi, han har lyst til utlandet, men jeg har fått han på glid ;-)

Han vil gifte seg, men er litt sjenert, så jeg tror han svetter litt ved tanken at masse familie og venner skal "beskue" det hele.

Hehe, mannen min er/var som menn flest - skydde planlegging etc. Hadde aldri trodd vi virkelig skulle bli gift for vi var forlovet men ville ikke mase mht dato, men en dag sa han "ok la oss bare få det overstått så lenge jeg ikke må være aktivt med i planleggingen" :)

Å være involvert i det å finne dress var det eneste han trengte å gjøre, og det var mer enn nok for ham. :P (det å gifte seg betød dog mer for ham enn det han vil innrømme, vi trodde ikke han ville blande seg i ting siden han sa klart han ikke ville være aktivt med men han nektet å ha fest på et tilfeldig hotell med masse andre gjester tilstede. Insisterte på at vi heller skulle finne et eget, lite hotell helt for oss selv m/venner og familie, mer intimt og passende enn "samlebånds bryllupsfester på hotell" som han sa det. Overrasket meg veldig iallefall, trodde han heller ville ha ting gjort fort :P

Nå sier han dog at han er glad for at det er overstått og om det skulle gå galt med oss to så skal han iallefall ikke gifte seg igjen ever - been there done that :P

Lykke til uansett!! :)

Det er deres dag så dere får finne ut hvordan dere vil ha det - hvor langt ut i familien skal dere invitere, samme med venner, hva med kollegaer etc.

Gjest Shira12
Skrevet

Hehe, mannen min er/var som menn flest - skydde planlegging etc. Hadde aldri trodd vi virkelig skulle bli gift for vi var forlovet men ville ikke mase mht dato, men en dag sa han "ok la oss bare få det overstått så lenge jeg ikke må være aktivt med i planleggingen" :)

Å være involvert i det å finne dress var det eneste han trengte å gjøre, og det var mer enn nok for ham. :P (det å gifte seg betød dog mer for ham enn det han vil innrømme, vi trodde ikke han ville blande seg i ting siden han sa klart han ikke ville være aktivt med men han nektet å ha fest på et tilfeldig hotell med masse andre gjester tilstede. Insisterte på at vi heller skulle finne et eget, lite hotell helt for oss selv m/venner og familie, mer intimt og passende enn "samlebånds bryllupsfester på hotell" som han sa det. Overrasket meg veldig iallefall, trodde han heller ville ha ting gjort fort :P

Nå sier han dog at han er glad for at det er overstått og om det skulle gå galt med oss to så skal han iallefall ikke gifte seg igjen ever - been there done that :P

Lykke til uansett!! :)

Det er deres dag så dere får finne ut hvordan dere vil ha det - hvor langt ut i familien skal dere invitere, samme med venner, hva med kollegaer etc.

Han vil gjerne gifte seg, jeg fridde til han 4.desember`04, han ville aldri somlet seg til og gjøre det selv, så jeg tok saken i egne hender ;-)

Han vil gjerne til utlandet og få det overstått, men jeg tror jeg har fått han på glid.

Vil jo aldri tvinge han, vi må jo bli enige!

Blir ikke noe samlebånd på oss heller i såfall, det vil hverken jeg eller han, men ett flott stort lokale i min hjembygd.

Han vil nok sikkert ikke være så delaktig i planleggingen, men tror nok at han har noen ønsker som vil komme frem etterhvert. Er litt sånn han, må få litt tid på seg for han deler ønskene sine ;-)

Takk for svar og gode råd!

ÅÅÅ, det kribler i magen nå ja, tenk om jeg får oppfylt drømmen min...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Har dere bestemt dere for å gifte dere?

Vi har pratet masse om at vi skal gifte oss. Han spør om vi skal gifte oss "hele tiden." Men han skal fri på ordentlig en dag, som han sier.

Å da skal han overraske meg skikkelig

Gleder meg :D

Men forlova dere etter kun fire uker?! WOW

Det var raskt. Hvordan reagerte foreldrene deres på det? (Må bare spør) :)

Gjest er gift
Skrevet

Vi har pratet masse om at vi skal gifte oss. Han spør om vi skal gifte oss "hele tiden." Men han skal fri på ordentlig en dag, som han sier.

Å da skal han overraske meg skikkelig

Gleder meg :D

Men forlova dere etter kun fire uker?! WOW

Det var raskt. Hvordan reagerte foreldrene deres på det? (Må bare spør) :)

De tok det fint! De forsto nok at vi mente alvor.. Jeg hadde ingen alvorlige forhold bak meg, heller ikke mannen min. Men jeg tror nok de fleste syntes at vi forlovet oss litt vel raskt.... Vi var begge klare for å starte familie også, og enige om det meste. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...