Gå til innhold

Prøver meg forsiktig her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke noe snø hos deg heller vel? Snart er campingsesongen igang og da er jeg også Østfolding!

Hvor i Østfold camper du, forresten?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• whittel

21

• ShitDiddelyDo

10

• cecily

7

• IngenLurerDenneGutten

5

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Schizofreni er ikke det samme som spaltet personlighet, SDD.

Ikke?

Belær meg!

Skrevet

Hvor i Østfold camper du, forresten?

I en "kil" :-)

Skrevet

Jeg er oppvokst i Østfold, men bor ikke der nå.

Om sommeren er jeg imidlertid på plass ved Østfoldrivieraen, hvor jeg blant annet bedriver solbading og en rekke andre stimulerende aktiviteter. ;o)

Mulig vi solbader på samme sted da.

Skrevet

Ikke?

Belær meg!

Schizofreni er en sykdom (eller en samling sympltomer) som bl.a kan innebære at vedkommende hører stemmer, blir paranoid, blir katatonisk og og mye annet.

Splittet personlighet (multiple personality) hører ikke hjemme der. Det er en tilstand hvor flere personligheter forekommer hos et og samme menneske - og altså det man i dagligtale prøver å beskrive ved å bruke betegnelsen schizofren.

Har ikke tid til lang avhandling, men sakser litt fra Dagbladet:

"I dagligtale har schizofren blitt ensbetydende med sprikende og selvmotsigende holdninger. I tillegg er det en utbredt misforståelse at den psykiatriske diagnosen betegner en splittet personlighet. Ordet schizofreni ble brukt av psykiateren Eugen Bleuler omkring 1911, og det var ikke en splittet personlighet som lå til grunn for valg av ord, men et forsøk på å beskrive med ett enkelt ord en komplisert mental tilstand og fungering. Schizofreni er en sykdom som arter seg svært forskjellig for de som får diagnosen."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Schizofreni er en sykdom (eller en samling sympltomer) som bl.a kan innebære at vedkommende hører stemmer, blir paranoid, blir katatonisk og og mye annet.

Splittet personlighet (multiple personality) hører ikke hjemme der. Det er en tilstand hvor flere personligheter forekommer hos et og samme menneske - og altså det man i dagligtale prøver å beskrive ved å bruke betegnelsen schizofren.

Har ikke tid til lang avhandling, men sakser litt fra Dagbladet:

"I dagligtale har schizofren blitt ensbetydende med sprikende og selvmotsigende holdninger. I tillegg er det en utbredt misforståelse at den psykiatriske diagnosen betegner en splittet personlighet. Ordet schizofreni ble brukt av psykiateren Eugen Bleuler omkring 1911, og det var ikke en splittet personlighet som lå til grunn for valg av ord, men et forsøk på å beskrive med ett enkelt ord en komplisert mental tilstand og fungering. Schizofreni er en sykdom som arter seg svært forskjellig for de som får diagnosen."

Ah, forstår. Jeg er vranglært av media. Faen!

Skrevet

Du vil vel ikke prøve deg på å oute noen?

Nei, fanden forby!

Var virkelig ikke meninga å oute/pølse noen altså, var bare litt nysgjerrig og uomtenksom!

*skjelven etter nesten å ha fått DOL-politiet på nakken ;-) *

Skrevet

Nei, begynte med Dame55 på sensommeren ifjor da jeg fant dette stedet jeg. Bruker kun det.

Vakke meninga å gjøre et forsøk på å oute/pølse deg assa!

Du var bare like hyggelig som noen andre som var her før :-)

*fred og kjærlighet*

Skrevet

Nei, fanden forby!

Var virkelig ikke meninga å oute/pølse noen altså, var bare litt nysgjerrig og uomtenksom!

*skjelven etter nesten å ha fått DOL-politiet på nakken ;-) *

Hahaha, tenk om du hadde kommet i skade for å pølse noen!

*LOL*

Skrevet

Ah, forstår. Jeg er vranglært av media. Faen!

Du må aldri stole på journalister, vet du.

Fandens rakkerpakk og satans håndlangere, hele gjengen.

Skrevet

Dem er det mange av i Østfold.

Begynner på Sk.....sa vet du nok det. Der er det kjempebra.

Skrevet

Hahaha, tenk om du hadde kommet i skade for å pølse noen!

*LOL*

...tør ikke tenke tanken!

:-)

Skrevet

Begynner på Sk.....sa vet du nok det. Der er det kjempebra.

Jepp, da vet jeg det. Det er veldig fint der.

Holder til litt nærmere Fredrikstad.

Skrevet

...tør ikke tenke tanken!

:-)

Slik lyder det 1.dol-bud

Skrevet

Vakke meninga å gjøre et forsøk på å oute/pølse deg assa!

Du var bare like hyggelig som noen andre som var her før :-)

*fred og kjærlighet*

Alt iorden.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Slik lyder det 1.dol-bud

Pølse? Nå ble jeg sulten.

Skrevet

Slik lyder det 1.dol-bud

...eller hans hustru eller asen...

*amen*

Skrevet

Jepp, da vet jeg det. Det er veldig fint der.

Holder til litt nærmere Fredrikstad.

Ok, fint i hele skjærgården der synes jeg. Stortrives med utsikt til båt og bryggeliv. Gleder meg allerede.....men enda tre måneder igjen da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...