Gå til innhold

Blindtarm? Vondt i magen!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Hvakandetværenåda?
Skrevet

Jeg har hatt "småvondt" i magen de siste 4-5 dagene..Det stikker like innenfor hoftekammen på venstre side. Trodde først det var vanlig forstoppelse men det gir seg ikke selv om jeg har vært på do mange ganger nå! Dessuten gjør det fryktelig vondt når vi har sex! Har ingenting med eggløsning/menssmerter å gjøre for slikt er jeg vant til. Dette sitter lengre opp.

Anyone? Det kan vel ikke være blindtarmen. Det gjør jo skikkelig vondt har jeg hørt. Dette er bare vondt når jeg spenner magemusklene; ler,hoster eller i plutselige "sting" som går over etter sekunder.

Jeg er jente 21år...

Fortsetter under...

Gjest Krystyna
Skrevet

tja. Det KAN jo være blindtarmbetennelse også. Smertegrensen er jo ulik for den enkelte. Men av egen erfaring så vet jeg at det kan ligge en hard klump med avføring og skape smerter. det vil sige avføring forbi og derfor vil du kanskje ikke merke noe til forstoppelsen.

En infeksjon kanskje? har du vært forkjølet eller hatt feber etc de siste dagene?. Går det ikke over innen få dager nå så synes jeg du bør få en lege til å sjekke det

lykke til

Gjest Hvakandetværenåda?
Skrevet

tja. Det KAN jo være blindtarmbetennelse også. Smertegrensen er jo ulik for den enkelte. Men av egen erfaring så vet jeg at det kan ligge en hard klump med avføring og skape smerter. det vil sige avføring forbi og derfor vil du kanskje ikke merke noe til forstoppelsen.

En infeksjon kanskje? har du vært forkjølet eller hatt feber etc de siste dagene?. Går det ikke over innen få dager nå så synes jeg du bør få en lege til å sjekke det

lykke til

Nei har ikke vært syk eller noe. Har vært på trening to ganger i løpet av denne perioden. Tenkte det ville få fart på fordøyelsen. Men det gjør like vondt enda....

Hvis det er en hard klump..går dette over av seg selv da?

Takk

Skrevet

Blindtarmen ligger på høyre side, så det er ikke den dersom smerten sitter konstant på venstre side og ikke "vandrer" over til andre sida.

Vært på do mange ganger, sier du. Er det løs avføring? Hvis det er tilfelle, kan det være obstipasjon likevel (forstoppelse), og det som kommer ut bare er det som klarer å sive forbi. Obstipasjonsdiaré heter det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...