Gå til innhold

Har dere også "rare venner"

Anbefalte innlegg

Gjest såret over svigerinnen
Skrevet

har en svigerinne som kritiserer vennevalget mitt. Jeg må innrømme at jeg synes det er litt sårende. Mine venner er nemlig langt fra A4. En veninne er nærmest frelst, en annen er hedning, en sitter i fengsel. En holder på å bli nonne.En annen lever det glade homseliv.

Mange av dem sliter en del psykisk. men felles for dem alle er jeg er glad i dem og får noe ut av vennskapet med dem.

Tror nok ikke alle disse vennene ville gått så bra sammen, så vi er ikke akkurat en gjeng.

Men hvorfor kritiserer man andres venner?

Skrevet

saa heldig du er som har en saa variert bekjentskapskrets. hvorfor man kritiserer aner jeg ikke, uvitenhet, sjalusi, at man selv "kommer til kort" muligens.

Gjest en mamma i nord
Skrevet

Det er ufint å kritisere andres venner, syns nå jeg.

Høres ut som om du har en noe variert omgangskrets, og det må da være veldig spennende. Har altid likt selv å ha venner fra forskjellige miljøer, og har aldri fått kritikk for det.

Skrevet

Jeg skjønner du blir såret, men du er heldig som har oppdaget gleden over mangfold. Jeg elsker originale mennesker som er seg selv. Jeg streber etter å bli mer slik selv. Det er da så mye mer interessant, hvis det ikke er påtatt.

Gjest min mening her og nå
Skrevet

Sannsynligvis bunner det i omsorg. Det er irriterende, men ikke bruk energien din på det. Kos deg med de vennene du vil være sammen med.

Skrevet

Spesielt i ungdomstiden hadde jeg mange venner som var utrolig forskjellige fra meg selv. Det enkleste var å være sammen med dem hver for seg, for de gikk ikke alltid like godt sammen... Jeg synes det er inspirerende å være sammen med folk som er veldig ulik meg. Lærer stadig noe nytt da og får nye perspektiver på saker og ting. Det er kjedelig når folk må kritisere andre fordi de ikke er som en selv. Kan det bunne i usikkerhet for det ukjente?

Gjest rutangis netu
Skrevet

Fordi man selv bare går etter det yter, og dermed bare har kjedelige tretten-på-dusinet-venner. Akkurat maken til seg selv og alle de andre 'vennene'. DU er den heldige.Drit i svigerinna di!

Gjest rutangis netu
Skrevet

Fordi man selv bare går etter det yter, og dermed bare har kjedelige tretten-på-dusinet-venner. Akkurat maken til seg selv og alle de andre 'vennene'. DU er den heldige.Drit i svigerinna di!

'Går etter det ytre'..

Dere skjønte det? hehe...

Angela1365380318
Skrevet

Det er sikkert ikke noe galt med veninnene dine, svigerinnen din derimot.

Mine venner er også veldig forsjellige. De passer ikke så godt i lag, men de passer godt til meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...