Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har ved de siste to samleier siste uke følt en ganske intens smerte og svie. Spesielt etter mannens utløsning og før jeg ble *skikkelig* våt.

Har søkt og lest litt rundt på DOL og funnet noen innspill, men ingen svar.

Det er en uke til jeg skal ta neste p-sprøyte (som ville blitt den 4., men som jeg allikevel ikke skal ta, men som ikke er relevant her nå). Kan hormoner påvirke meg slik at jeg blir lettere sår? Kan noe annet ved sprøyta gi meg sopp?

Jeg har begynt å bade (i badekar hjemme) så og si hver dag. Da bruker jeg gjerne olje i vannet. Noen ganger badeskum. Kan dette gi sopp eller andre infeksjoner?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17123-sviing-i-underlivet-sopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

Det er nok ikke selve oljen som gir sopp og/eller kløe,men det faktumet at du bader hver dag.

Det har verken underlivet eller resten av kroppen godt av.

Men hvis du tror at det er sopp infeksjon prøv en canesten kur.

Hvis det ikke er bedring bør du undersøke med lege om det kan være en annen form for underlivssykdom.

Blir det bedring anbefaler jeg bruk av jojoba olje,som du får kjøpt på apoteket.

Denne ble jeg anbefalt av en venninne som er utdannet aromaterapaut.

Håper at du blir kvitt problemet ditt.

Mette Moen, Gynekolog

P-sprøyten kan nok gi litt svakere slimhinner. Du kan forsøke med Ovesterin krem eller stikkpiller, daglig i to uker og så to ganger i uken. Hjelper det ikke i løpet av en måned, er det nok andre årsaker. Noen tåler ikke badekar. Du må prøve deg frem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...