Gå til innhold

Svetter om natta.

Gjest hva skyldes dette?

Anbefalte innlegg

Gjest hva skyldes dette?
Skrevet

Jeg har begynt å svette de siste par dagene. Dyna er helt klam og våt, og tskjorta jeg har på meg er det samme. Våkner opp av at jeg er kald, fordi jeg er klam.

Noen som har opplevd dette?

Skrevet

Overgangsalder.

Du har satt på varmeovnen på soverommet.

Du har lukket vinduet på soverommet.

Gjest Cinderellla
Skrevet

Du kan ha en type virus (latent forskjølelse, influensa) latent liggende i kroppen, som den selv skiller ut ved svette.

Ellers svetter tykke mennesker mer enn tynne. Har du lagt på deg mye i det siste? ;-)

Skrevet

Hvis du er frisk så kan det være en form for stress. Jeg opplever i perioder hvor det skjer noe spesielt i livet mitt eller det er veldig travelt i hverdagen min så kan jeg ha perioder med svetting om natten. Det virker som kroppen bearbeider inntrykk, slik som hjernen gjør når den drømmer.

Gjest Er ikke svetting sunt da? hehe...
Skrevet

Hvis du er frisk så kan det være en form for stress. Jeg opplever i perioder hvor det skjer noe spesielt i livet mitt eller det er veldig travelt i hverdagen min så kan jeg ha perioder med svetting om natten. Det virker som kroppen bearbeider inntrykk, slik som hjernen gjør når den drømmer.

Det tror jeg kan være riktig. Blir nok samme mekanismen som gjør at vi begynner å svette hvis vi blir konfrontert med noe/noen vi ikke takler. Eller at noen presser oss for svar på et eller annet. Det blir jo stress. Da begynner ofte jeg å svette har jeg lagt merke til.

Gjest falturiltura
Skrevet

Leste nettopp at vi en normal natt legger igjen ca 1/2 liter svette igjen i sengetøyet hver eneste natt.....

Skulle forresten derfor ikke re opp sengene og dekke over med sengeteppe, men brette dynene opp slik at senga tørket.....

Gjest alltid vært sånn
Skrevet

Du kan ha en type virus (latent forskjølelse, influensa) latent liggende i kroppen, som den selv skiller ut ved svette.

Ellers svetter tykke mennesker mer enn tynne. Har du lagt på deg mye i det siste? ;-)

Det er ikke alltid tilfelle. Jeg er tykk men svetter lite. Lillesøster er tynn og svetter som en gris!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...