Gå til innhold

Nybegynner...kan noen forklare meg litt...

Anbefalte innlegg

Gjest Eggstokkene rasler....

Hvor lenge etter man har fjernet en hormonspiral skal kan man prøve å bli gravid før man oppsøker hjelp?

Hva er Pergo og hvem får det? Hvordan virker det?

Hva er det med denne hostesaften dere snakker om?

Når man har uregelmessig mens - har man mindre sjanse for å bli gravid? Hva kan være årsaken til uregelmessig mens?

Håper på nyttige tips fra dere med erfaring; flott forum!

PS. Må bare ta med en liten vits jeg hørte her om dagen;

Vet du hvorfor alle damer som ønsker å bli gravide går truseløse?

Fordi frittgående høner verper best:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171272-nybegynnerkan-noen-forklare-meg-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge etter man har fjernet en hormonspiral skal kan man prøve å bli gravid før man oppsøker hjelp?

Det må nok gå 1 år før det vil bli satt i gang undersøkelser.

Hva er Pergo og hvem får det? Hvordan virker det?

Pergo, eller Pergotime, er et medikament som stimulerer til eggløsning. Det gis til damer som har sjeldne eller svært uregelmessige eggløsninger. Jeg kjenner ikke til virkningsmekanismen.

Hva er det med denne hostesaften dere snakker om?

Den skal gjøre slimet i skjeden letter gjennomtrengbar for spermiene. Aner ikke om det fungerer.

Når man har uregelmessig mens - har man mindre sjanse for å bli gravid?

Ja, fordi det er vanskeligere å regne ut når man har eggløsning.

Hva kan være årsaken til uregelmessig mens?

Mye. Ubalanse i hormonstystemet av forskjellige årsaker. Forskjellige sykdommer (PCO bl.a.). Intensiv slanking eller trening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...