Gå til innhold

Refusjon ved operasjon av synet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det er mulig å få refusjon fra trygdekontoret når man operer synet sitt med Lasik e.l.?

Har -2,5 på begge øynene. Og hadde vært ganske greit å slippe og betale operasjonen selv.

Skal sies at øynene mine ikke tåler kontaktlinser noe særlig. Har vel prøvd alt som er å prøve. Og briller er litt upraktisk siden jeg trener og svømmer en del...

Gjest papirtiger
Skrevet

Med bare 2.5 tror jeg ikke du får det.

Tror de nye reglene sier noe om at man bare får refusjon hvis briller plager deg i jobben.

Skrevet

Tror du må ha +-6,0 for å få dekket korrigering av synet. Synes det var det venninna mi sa, etter at hun fikk gjennomført en vellykket laseroperasjon.

Skrevet

Tviler sterkt på det. Da må det iallefall være tungveiende grunner for at du skal få det.

må nok betale iallefall 10000 pr øye.

men skrik høyt her hvis du skulle få det innvilget. Jeg kunne også tenke meg å operere synet.

Skrevet

Veldig vanskelig. Min optiker har en kunde med ekstremt dårlig syn, men ikke engang hun fikk det dekket. Vet ikke grunnen.

Jeg har "bare" -3 på begge, og på mandag skal jeg punge ut (småsure) 30.000 for falkeblikk. :-)

hare1365380455
Skrevet

Veldig vanskelig. Min optiker har en kunde med ekstremt dårlig syn, men ikke engang hun fikk det dekket. Vet ikke grunnen.

Jeg har "bare" -3 på begge, og på mandag skal jeg punge ut (småsure) 30.000 for falkeblikk. :-)

Men om fem år er pengene inntjent...:)

Skrevet

Men om fem år er pengene inntjent...:)

Ikke sant. Ikke 5 år engang. Bruker 4000 i året p ålinser, og måtte hatt nye briller nå, som sikkert koster 4-5000.

Så det blir bra! gruer meg, men...

hare1365380455
Skrevet

Ikke sant. Ikke 5 år engang. Bruker 4000 i året p ålinser, og måtte hatt nye briller nå, som sikkert koster 4-5000.

Så det blir bra! gruer meg, men...

Har en kamerat som gjorde det, og han anbefaler det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...