Gå til innhold

Utanning og invandrere

Anbefalte innlegg

Gjest blir litt sur
Skrevet

dette er ikkje noe negativt mot innvandrere og eg er langt fra noe rasist..

Men, det eg ikkje skjønner med dette landet her er hvordan i h....... staten kan gje så mye penger å hjelp til innvandrere som som oftest bare bruker det på tull og gje så lite penger til folk som prøver å bli til noe i denne verden her..

studerer teknisk fagskole og er allerede 3 i klassen min som rett å slett har sluttet forde de ikjke har penger til noe som helst...bare bøkene de måtte ha kostet de 3 måneder med stipend :(

han ene fikk 6000 i måneden og det skulle holde til en kåk "3000" og mat og strøm og klær og busskort til skolen... syns det er helt forferdelig at når norge har så mye penger så må de spinke å spare på alt til neste generasjon...

tar eg helt feil eller er det noen som er enig??

Skrevet

Jeg finner det svært patetisk at du forsøker å si at du "ikke er rasist eller noe sånn".

Det du skriver er reinspikka rasisme.

Gjest soldier
Skrevet

Jeg finner det svært patetisk at du forsøker å si at du "ikke er rasist eller noe sånn".

Enig med deg, maria.

Vi kjenner etterhvert lusa på gangen...de starter slik: "bare for og ha sagt det, altså, jeg er ikke rasist, MEN...", og så lirer de av seg rasistiske uttalelser på rekke og rad.

Skrevet

Det er vel ikke innvandrenes feil at det gis lite penger til utdanning?

Skrevet

Enig med deg, maria.

Vi kjenner etterhvert lusa på gangen...de starter slik: "bare for og ha sagt det, altså, jeg er ikke rasist, MEN...", og så lirer de av seg rasistiske uttalelser på rekke og rad.

Nemlig.

Gjest blir litt sur
Skrevet

det eg mente va at måten de behandlet innvandrerene i forhold til oss innfødte.. eg hasr sjølv afrikanske venner så eg er langt fra rasist.. flere av de mørke vennene mine og er forsåvbidt enig

Skrevet

det eg mente va at måten de behandlet innvandrerene i forhold til oss innfødte.. eg hasr sjølv afrikanske venner så eg er langt fra rasist.. flere av de mørke vennene mine og er forsåvbidt enig

Hehehehe

Skrevet

Definér hvordan det er renspikket rassisme. Nå var ikke akkurat det inlegget noe jeg vil ta seriøst, men hvis det finnes forskjellsbehandling basert på nasjonalitet og/eler etnisk tilhørighet, så er man ikke rassist om man påpeker det. Er det noe som er rassisme, så er det i såfall forskjellsbehandling.

".........................."

Gjest blir litt sur
Skrevet

Hehehehe

ka du flirer av?? det er jo sant..har jo vert debatt om det og alt

Gjest papirtiger
Skrevet

Ja, sikkert ikke lett å være innvandrer og få så lite penger til utdanning ;)

Gjest blir litt sur
Skrevet

Ja, sikkert ikke lett å være innvandrer og få så lite penger til utdanning ;)

hovedpoenget mitt her va det at eg mente det at det gikk for lite penger til eventuelle ordninger til utdanningen..som sagt, eg har 3 i klassen min som måtte slutte forde de rett og slett ikjke klarte å leve på det de fikk.. og jobb har de ikkje til til når det er snakk om denne linjen her

Skrevet

hei!

jeg fatter ikke?? hvorfor blir du kaldt rasist? hehe er nødt å være noen utlendiger som sier det. det er alltid sånn.... vi "hvite" blir kaldt rasister bare ved å si vi ikke er det... de "fargede" kan si akkurat det de vil (tror de) fordi de har d så himla vondt og forfedrene deres var slaver. hehe æ ler mæ ihjel! ut med alle utlendiger!

litt morro at et innlegg om skole osv blir til at en blir kaldt rasist! æ sier bare t dæ som skrev innlegget...gogogo!!!

Gjest blir litt sur
Skrevet

hei!

jeg fatter ikke?? hvorfor blir du kaldt rasist? hehe er nødt å være noen utlendiger som sier det. det er alltid sånn.... vi "hvite" blir kaldt rasister bare ved å si vi ikke er det... de "fargede" kan si akkurat det de vil (tror de) fordi de har d så himla vondt og forfedrene deres var slaver. hehe æ ler mæ ihjel! ut med alle utlendiger!

litt morro at et innlegg om skole osv blir til at en blir kaldt rasist! æ sier bare t dæ som skrev innlegget...gogogo!!!

takk ska du ha :)

Skrevet

Hva iall verden har innlegget ditt med innvandrere å gjøre?

Var de tre som måtte slutte innvandrere? Eller mener du at at det brukes for lite penger på skole på grunn av at innvandrerne får penger?

Du greide ikke å forklare så tydelig, så jeg skal ikke tillegge deg noen rasistiske holdninger før du forteller hva du mener

Gjest blir litt sur
Skrevet

Hva iall verden har innlegget ditt med innvandrere å gjøre?

Var de tre som måtte slutte innvandrere? Eller mener du at at det brukes for lite penger på skole på grunn av at innvandrerne får penger?

Du greide ikke å forklare så tydelig, så jeg skal ikke tillegge deg noen rasistiske holdninger før du forteller hva du mener

det eg mener er at når det brukes så mye penger på at våre nye landsmenn ska ha det bra å få seg en ny start så må no jaggu staten klare å få sine egne igjennom en normal skolegang uten at de måtte bli gjelodslaver resten av livet fordi de prøvde å bli noe i livet..

sjølv får eg god støtte fra foreldra mine men er ikkje alle som er "unge" og som har denen fordelen..

de som sluttet er nordmenn men som er påbegynt 30 årene og har ofte litt andre utlegg enn de unge..

syns det er gale at de som f.eks har unger og gjerne hus ikkje kan få en støtte slik at de ihvertfall kan prøve å få seg bedre utdanning for å gjøre livet bedre for sin kjære og unger..

mn bare drit i hele innlegget..ser jo det at eg blir sett på som rasist.. synd men sånn er ded

Skrevet

det eg mener er at når det brukes så mye penger på at våre nye landsmenn ska ha det bra å få seg en ny start så må no jaggu staten klare å få sine egne igjennom en normal skolegang uten at de måtte bli gjelodslaver resten av livet fordi de prøvde å bli noe i livet..

sjølv får eg god støtte fra foreldra mine men er ikkje alle som er "unge" og som har denen fordelen..

de som sluttet er nordmenn men som er påbegynt 30 årene og har ofte litt andre utlegg enn de unge..

syns det er gale at de som f.eks har unger og gjerne hus ikkje kan få en støtte slik at de ihvertfall kan prøve å få seg bedre utdanning for å gjøre livet bedre for sin kjære og unger..

mn bare drit i hele innlegget..ser jo det at eg blir sett på som rasist.. synd men sånn er ded

Jeg har ikke kalt deg rasist. Forsto bare ikke hva du mente. Men jeg er helt uenig med deg i noe, og enig med deg i noe annet. Helt enig i at finansiering av skolegang kan bli mye bedre både for unge og voksne. Jeg er VELDIG uenig med deg i at våre nye landsmenn får for mye. De får ikke mer enn norske får.

Men tenk om den milliarden i overskridelse som forsvaret hadde på sitt regnskap hadde blitt brukt på skole istedet?

Skrevet

Hvor mye får innvandrerne da? :)

VET du det eller er det bare noe du har hørt....

Det er noen som får kontantstøtte også! :)

Skrevet

Nei det der var ikke rasisme - det var misunnelse :) - en vanlig norsk egenskap - den siste setningen min der var rasistisk :-)

Skrevet

Nå vet jeg ikke om innvandrere får mer penger til utdanning enn nordmenn, men jeg tviler egentlig på det. Jeg kjenner et legepar som er utenlandsk og de fikk ingen støtte, heller ikke lån og stipend da de måtte ta et par år her i Norge. Om de får litt ekstra (noe som jeg som sagt, tviler på) er det vel fordi de ikke har noe nettverk i Norge fra før slik som Ola Norman har. De kan ikke bare flytte hjem til foreldre hvis de sliter med økonomi som du og jeg kan (nå sier jeg ikke at alle i Norge kan det heller). Er enig med deg om at det burde bevilges mer penger til utdanning (f.eks. gratis bøker) men hvis man sliter litt økonomisk eller har lyst p å litt ekstra penger går det da an å ha en deltidsjobb på siden. Jeg er selv student og jobber ca. 15-20 timer i uken og det går helt fint. Jeg har nok nok mer sympati for dem som studerer og som har småbarn, syns de burde hvertfall burde få gratis barnehageplass.

Skrevet

Synes det blir feil å disse to tingene opp mot hverandre.

Jeg er enig med deg i at forholdene for studerende ungdom burde legges bedre til rette.

Selvfølgelig burde lån/stipendordningene være så pass store at det gikk an å leve med dette( for en tid).

Det har alltid vært smalhans å være student, (også før innvandringen startet) Men nå er jo Norge så rikt at forholdene for studerende ungdom skulle vært bedere- enig med deg der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...