Gå til innhold

Har jeg rett til å trekke meg fra kurset?

Anbefalte innlegg

Gjest dansemamma
Skrevet

Forrige uke meldte jeg min datter på et dansekurs over telefon. Vi var litt sent ute for det skulle starte dagen etter. Arrangøren fortalte meg hva kursprisen var over telefon, og jeg sa jeg skulle betale dette over internett en av dagene.

Nå har det gått en uke og i går var vi der for 2.gang. Idag satte jeg meg til for å betale over internett. I mellomtiden har jeg fått en brosjyre av dem der jeg oppdaget til min forskrekkelse at kurset er mye dyrere enn jeg trodde. I tillegg til kursavgiften (kr 1020,- for 12 ganger) krever de en årlig medlemsavgift på nesten 400 kr. Det står at hvis man ikke har betalt i tide, får man et straffegebyr på kr 100.

Dessuten binder man seg kontinuering til å fortsette dersom man ikke sier opp innen en viss frist hvert semester.

Det ser skikkelig amerikansk ut, og lederen der er da også amerikaner.

Nå syns jeg det blir så dyrt at jeg vil trekke datteren min fra kurset (det finns liknende billigere tilbud i nærheten).

Jeg har aldri skrevet noen skriftlig kontrakt med dem, bare meldte henne på muntlig, utifra den kursavgiften hun sa i telefonen.

Skrevet

Sånn i utgangspunktet, når det ikke er skriftlig påmelding via nettet eller brev, skal du kunne ha rett til å trekke deg...

Jeg har meldt meg på språkkurs selv, og må betale 2050 kroner innen fristen. Det er bindende påmelding, og ved skriftlig henvendelse om at jeg av en eller annen årsak må slutte, kan jeg komme fra det ved å betale 15% av kursavgiften. Om jeg bare lar være å møte opp, må jeg betale den fulle kursavgiften.

Jeg ville tatt en telefon, og tatt ei aldri så lita hvit løgn for å vri meg unna å måtte betale noe, om jeg var i din situasjon. Det er jo lov å prøve seg.

Gjest dansemamma
Skrevet

Sånn i utgangspunktet, når det ikke er skriftlig påmelding via nettet eller brev, skal du kunne ha rett til å trekke deg...

Jeg har meldt meg på språkkurs selv, og må betale 2050 kroner innen fristen. Det er bindende påmelding, og ved skriftlig henvendelse om at jeg av en eller annen årsak må slutte, kan jeg komme fra det ved å betale 15% av kursavgiften. Om jeg bare lar være å møte opp, må jeg betale den fulle kursavgiften.

Jeg ville tatt en telefon, og tatt ei aldri så lita hvit løgn for å vri meg unna å måtte betale noe, om jeg var i din situasjon. Det er jo lov å prøve seg.

Jeg hadde tenkt å si det som det var, at jeg ble ikke informert om at det var så dyrt...

Skrevet

Jeg hadde tenkt å si det som det var, at jeg ble ikke informert om at det var så dyrt...

Da er det jo bare å si det som det er, at du ikke ble informert om at det var så dyrt, og at du aldeles ikke har anledning til å betale den prisen.

De har jo ingenting skriftlig på deg, og da har de ikke noe å slå i bordet med heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...