Gå til innhold

Hva er normal blærekapasitet for en kvinne på 25?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan måles blærekapasitet....?

...det lurer jeg på.

Gjest blæren
Skrevet

...det lurer jeg på.

Vanligvis tror jeg ved å fylle opp blæra og se når det begynner å kjennes.

Jeg for min del bare målte det som kom ut når jeg måtte veldig på do.

Det var 3dl

Gjest blæren
Skrevet

...det lurer jeg på.

Den var visst uansett 3-5dl fant jeg ut.

Skrevet

Vanligvis tror jeg ved å fylle opp blæra og se når det begynner å kjennes.

Jeg for min del bare målte det som kom ut når jeg måtte veldig på do.

Det var 3dl

er det slikt man burde gjort og visst om seg selv? - jeg har nå vært uvitende om min blærekapasitet i over 42 år! *FORSKREKKET* :)

Gjest blæren
Skrevet

er det slikt man burde gjort og visst om seg selv? - jeg har nå vært uvitende om min blærekapasitet i over 42 år! *FORSKREKKET* :)

Nei er du gal, hihihihi, jeg er ekstremt nysgjerrig av natur.

Dessuten bruker jeg ofte dra ut dobesøkene, og de sier at dersom en kommer opp mot liter'n kan musklene bli skadet.

Så jeg skulle bare sjekke, hehehe. Men det var jo ingen fare, takler 3-4dl.

Skrevet

Tror min kapasitet er ganske så stor. Etter den første fødselen klarte jeg ikke å tisse (turde antakelig ikke), og etter noen timer, kom jodmora og satte kateter.

Vet ikke helt hvor mye et sånt bekken rommer, men i alle fall fylte jeg det ene til randen og hun måtte løpe over rommet for å hente ett til.

Tror nok at min beholder er godt over halvliteren :-)

Gjest blæren
Skrevet

Tror min kapasitet er ganske så stor. Etter den første fødselen klarte jeg ikke å tisse (turde antakelig ikke), og etter noen timer, kom jodmora og satte kateter.

Vet ikke helt hvor mye et sånt bekken rommer, men i alle fall fylte jeg det ene til randen og hun måtte løpe over rommet for å hente ett til.

Tror nok at min beholder er godt over halvliteren :-)

Herlig. Hehe.

Men dersom du kommer opp mot litern kan det skade musklene, bare sånn til informasjon. Så kan du få "gammelmannsblære" når du blir eldre :-)

Så ikke gå og hold deg :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...