Gjest Majalla Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 Var en tur på Bjølsenområdet i Oslo for en tid siden da jeg la merke til et skilt hvor det sto "Døve". Er det fordi det bor mange døve der eller? Finnes det tilsvarende skilt for "blinde" også? 0 Siter
laban Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 Det var kanskje like ved spesialbarnehagen for døve? Det har neppe noe med bosted å gjøre, men trafikkmessig er det vel ikke så dumt å vite at man passerer en skole el.l. med brukere som kan reagere annerledes på f.eks. en bil som kommer bakfra fordi de ikke hører den. Jeg har sett skilt med "Blindeskole" et annet sted i Oslo, men vet ikke om det står der ennå. Mulig dette er politisk ukorrekt, men jeg har en viss forståelse for skiltet. 0 Siter
Gjest Majalla Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 Det var kanskje like ved spesialbarnehagen for døve? Det har neppe noe med bosted å gjøre, men trafikkmessig er det vel ikke så dumt å vite at man passerer en skole el.l. med brukere som kan reagere annerledes på f.eks. en bil som kommer bakfra fordi de ikke hører den. Jeg har sett skilt med "Blindeskole" et annet sted i Oslo, men vet ikke om det står der ennå. Mulig dette er politisk ukorrekt, men jeg har en viss forståelse for skiltet. ja barnehagen for hørselshemmede ligger jo like ved. Men jeg lurer på om det er slik at det er mange døve som bor der også? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 Det er på grunn av at barnehagen for hørselshemmede ligger der. Tror ikke det er spesielt mange døve som bor i området ellers. 0 Siter
Gjest hyasint Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 Bor i nærheten av skole og barnehage for døve barn og ungdommer i en annen kant av landet. Er slike skilt her også. Ikke dumt med tanke på at disse elevene ikke hører trafikken og orienterer seg på en annen måte enn hørende. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 For noen år siden bodde jeg ikke så langt fra Huseby Kompetansesenter i Oslo (blindeskolen). Jeg mener å huske at det var et skilt der det stod "blinde" eller noe sånt på? Døve småbarn løper like raskt som hørende småbarn, men hører ikke trafikken. Blinde småbarn løper kanskje ikke rett ut i trafikken på samme måte? 0 Siter
Freya Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 Jepp, det finnes skilt for "blinde" også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.